BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 10:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Rozrząd w E39 535iA V8
PostNapisane: 10 października 2009, 23:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Dzisiaj byłem na wymianie oleju w skrzyni, z pewnych przyczyn trzeba było przełożyć imprezę na poniedziałek, wymieniłem jedynie termostat i mechanik po wymianie odpalił i stwierdził że auto chodzi na za niskich obrotach 450-500. Posłuchał silnika i powiedział że coś mu ni gra, zgasił auto, odkręcił korek od oleju i sprawdził napięcie łańcucha od rozrządu, stwierdził że nie jest napięty jak powinien i że prawdopodobnie trzeba będzie wymienić w najlepszym wypadku sam napinacz albo kompletny rozrząd. Powiedzcie czy gość ma rację bo mnie się wydawało że od obrotów to jest silniczek krokowy :zdziwko: obroty nie falują, stoją w miejscu... Mechanik powiedział że przy takiej sytuacji może beci przestawiać cały czas zapłon... Co o tym sądzicie?

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, 23:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
zmień mechanika :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 00:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 131
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 540iA, 535iA
Jakie w takim razie powinny być obroty na jałowym biegu przy automacie? też mi tu coś nie grało w jego diagnozach :szok:

_________________
BMW (Bardzo Mądry Wybór)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 09:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Po pierwsze to jaki masz silniczek? Jeśli M62 z vanosem to każdy gra i poklepuje na wolnych obrotach. Tak to już jest w tych silnikach. Można z tym jeżdzić i nie stanie się nic złego. Trzeba co gorsza nauczyć sie z tym żyć. Jeśli chodzi o obroty to też musisz napisać coś więcej o tym jaką masz przepustnicę. Jeśli masz mechaniczną to ok bo krokowy jest a jeśli masz elektroniczną to tradycyjnego krokowca juz nie ma. Przy elektronicznej przepstnicy i silnikach z roczników po 98 były wadliwe oprogramowania i wystepował tam błąd w sterowniku silnika związany z grzałką termostatu, który to powodował że silnik pracuje na niższych obrotach. Osobiście mam E38 z silnikiem M62TUB35 i właśnie ten kłopot mnie dotyczy. Wraz z kilkoma osobami z innych forum próbowaliśmy rozgryść tę usterkę niiestety nie do końca się to udało. Ja poprostu jeżdzę z włączona klimatyzacją i wtedy sterownik podnosi obroty jałowe silnika ze względu na obciążenie przez kompresor. Jak jest u Ciebie nie wiem, za mało sczegółów, Jedno jest pewne mechanik troszkę dołożył, i nie powinieneś się tym przejmować. Ewentualnie podjędz do kogoś kto wie co ijak jest z BMW, zrób mu diagnostykę silnika może powiedzę coś Ci błędy odczytane z ECU na temat tych za niskich obrotów. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
zbyt niskie obroty silnika powinno iść poprawić diagnozą komputera serwisowego co do łańcucha jeżeli jest faktycznie zbyt luźny to trzeba wymienić napinacz a nie łańcuch ale to ważne nie zlewaj tego napinacz sprawdzisz jak ściągniesz miske olejową to mały koszt bo uszczelka pod nia to koło 110zł Co do grzałki termostatu jak ma niby ona wpływać na obroty silnika?? To sterownik silnika ma błąd terostat nie wpływa na obroty. Prawidłowe obroty swoją drogą to koło 550-600 RPM :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
witaj mialem awarie rozrzadu w silniku M62 i objawia sie tym ze rozlatuja sie slizgi łancucha lancuch jest luzny i sluchac wyraznie tluczenie w silniku z przodu w calym zakresie obrotow najlatwiej to zobaczyc odkrecajac dekiel w misce olejowej i tam znajdziesz kawalki plastiku ze slizgow lancucha . tak ja mialem pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
A właśnie że występuje błąd termostat map cooling który powoduje zmiany w obrotach. Ja to mam i kilka osób z innych forum. Walczyliśmy z tym ale bez skótków. Łącznie z wymianą całej obudowy termostatu. Początkowe wersje sterowników Silników M62 miały ponoć niedopracowane softy. Poczytaj o tym a znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL