BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Automat nie jedzie
PostNapisane: 12 października 2009, 03:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Witajcie ;( mam strasznego pechac...wymienialem tydzien temu skrzynie, bo mi stara padla...a tu nowy problem z "nowa" stara skrzynia. Otoz wczoraj wracajac wieczorem cos sie stalo...auto nie jezdzi wogole teraz. Wlaczam D lub R i nic sie nie dzieje. Auto stoi w miejscu. Po dodaniu gazu obroty silnika wzrastaja a auto stoi...co sie moglo stac?Po wymianie auto 5 dni jezdzilo ok. Pozniej zaczely sie problemy. Zaczela mi puszczac uszczelka pod miska i zgubilem troche oleju. W piatek bylem na dolewaniu. Weszlo prawie 5 litrow oleju :( :| :| . Do niedzieli bylo ok. Az tutaj taki przypadek. Co to oznacza??Zajezdzilem skrzynie???Zaden blad nie wyskoczyl jak to sie przytrafilo, znaczy sie nie wywalilo na licznikach Gertribeprogramm...
Pomocy... :( :( :( :( :( :(

Wyczytalem gdzies, ze brak biegow to problem z pompa...chodzi tutaj o sprzeglo hydrokinetyczne?Ono jest odpowiedzialne za tloczenie oleju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 08:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Czy z nową skrzynią wymieniłeś pompe oleju ? To to bycze jajo... Ostatnio słyszałem teorię (bo nie wiem na 100% czy koleś nie popłynął) że jak pada skrzynia dostają się opiłki do pompy i po wymianie na druga skrzynię jest problem ze smarowaniem.

Nie wiem ile w tym prawdy a ile naciągania od osoby, która mi to mówiła...

Jak gubił olej to mógło się coś zapchać i wywalał olej z powodu dużego ciśnienia. Miałem to w E24. Całe podwozie zażygane olejem a skrzynia działała ledwo. 3 zmiany oleju + filtr i działa pięknie :)

Kupiłeś nowy filtr przy zmianie skrzyni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 08:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
Czy z nową skrzynią wymieniłeś pompe oleju ? To to bycze jajo... Ostatnio słyszałem teorię (bo nie wiem na 100% czy koleś nie popłynął) że jak pada skrzynia dostają się opiłki do pompy i po wymianie na druga skrzynię jest problem ze smarowaniem.

Nie wiem ile w tym prawdy a ile naciągania od osoby, która mi to mówiła...

Jak gubił olej to mógło się coś zapchać i wywalał olej z powodu dużego ciśnienia. Miałem to w E24. Całe podwozie zażygane olejem a skrzynia działała ledwo. 3 zmiany oleju + filtr i działa pięknie :)

Kupiłeś nowy filtr przy zmianie skrzyni?

Nie, skrzynia byla taka jak ja dostalem, zalozylem tylko...oczywiscie nowy filtr i nowy olej...u mnie bylo tak samo, skrzynia do dupy a cale podwozie w oleju...czyli jak?Teraz co robic?Mam 2ga skrzynie, ta co mi padla...nie wiem z niej wykrecic pompe i przelozyc??NIe wiem sam...czy 3ciej skrzyni szukac??? :( :|
Hmmm, pompa jest w skrzyni tak?Bo nie mowimy o sprzegle hydrokinetycznym, ktore jest przykrecone do flywheela...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 12:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
ale masz pecha z tą skrzynią:/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 12:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
J E L I T O napisał(a):
ale masz pecha z tą skrzynią:/

Ehhhhh, szkoda gadac...

Ale jest jakies swiatelko w tunelu

Spostrzezenia...wstalem rano i poszedlem odpalic auto...byla lipa...powajhowalem lewarkiem i po jakims czasie po wbicu R...auto ruszylo :o :shock: , nie wiem o co chodzi po wlaczeniu na D rowniez ruszylo...wrocilem wlasnie z trasy 10 km i auto jezdzi...biegi zmieniaja sie prawie nie wyczuwalnie... :shock: o co kaman...ale po odpaleniu auta az ruszy sa male przestoje...tak jakby cisnienie slabe bylo :? juz zglupialem...aaa wczoraj to mi sie przytrafilo po wcisnieciu kick downa...jakos dziwnie zrzucil biegi i pozniej na jednym ciagna az do odcinki prawie...wystraszylem sie to odpuscilem gaz...ii po tym zaczal sie turlac bez bigow...cos z elektryka kick downa???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 13:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
moze Ci magik zle poskladal skrzynie i cos tam nie halo??podjedz do niego niech posprawdza

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 13:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kisiel24, ja bym nie ruszał auta. Jak jest problem z ciśnieniem oleju to skrzynia może stanąć i koniec. Może się filtr zapchał i lewo puszcza? Po chwili łapie ciśnienie? A może ktoś za dużo oleju wlał albo w nieodpowiedni sposób? Ja bym zmienił olej+ filtr w innym warsztacie lub samemu zgodnie z instrukcją i dopiero walczył dalej.

A jak z elektryką? Wtyczki od sterowników itp czyste? Dopięte? Padał deszcz podczas "awarii"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
becek napisał(a):
moze Ci magik zle poskladal skrzynie i cos tam nie halo??podjedz do niego niech posprawdza

Robilem to razem z kumplem...przez 5 dni...do czasu tego nieszczesnego wycieku auto chodzilo TIP TOP!!!!Pojawil sie wyciek i byl problem...pozniej ta historia co opisalem.
KotSylwester napisał(a):
Może się filtr zapchał i lewo puszcza?

Ehhh, filtr nowy...tydzien jezdzil...podczas dolewania oleju sprawdzalem, czysciutki...zmiana oleju byla dynamiczna...po zalaniu do michy, dolewalismy na wlaczonym silniku + wajchowanie biegow przez kolege. Zassal jakies 9,5 litra kolega wyjal wezyk i na niego polecialo...wiec chyba oleju jest ok. Ehhh, auto mi znowu stanelo, zrobilem krotka trase (skrzynia chodzila super) stanalem i z D juz nie ruszyla :( ehhh, ale cos czuje, ze jak ostgnie to moze zaczac chodzic... co to moze oznaczac...malo oleju, jak sie rozgrzeje traci jakies wlasciwosci, chce wymienic pompe olejowa skrzyni na pompe z mojej starej skrzyni. Do tego chce zamienic sprzeglo hydrokinetyczne...bo zostalo moje stare...moze to tez jest jakas przyczyna...co do wtyczek...to prawda...ostatnio padalo troche...i caly czas mnie zastanawia problem z tym kick downem...ze tak wariuje :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Polecono mi jeszcze raz wymienic olej...ale na Dexrona III bo w tej chwili mam zalany Dexron VI...olej GMowski...wiec tak auto, hmmm jakby nie mialo sily jechac...jak dodam gazu na wlaczonym biegu to aczyna sie minimalnie toczyc...ehhh, nie wiem...czy wymiana oleju pomoze??NIe wiem od czego zaczac, za co sie zabrac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Moim zdaniem to nie wina oleju tylko skrzynia do remontu- tarczki...

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
theDAMIstrzu napisał(a):
Moim zdaniem to nie wina oleju tylko skrzynia do remontu- tarczki...


:( :( to dlaczego choleera dzisiaj udalo mi sie pojezdzic troche...i biegi zmieniala bardzo dobrze...dziwne to bardzo...ehhh...bylem sprawdzic teraz auto i lipa...nic sie nie dalo zrobic...zadnej reakcji :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 06:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
teraz pytanie: robić na czuja i wymienić olej + filtr (koszty) czy...


PS mówiłem Ci Krzyśku, żebyś naprawił skrzynię :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 07:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
rorafalki napisał(a):
teraz pytanie: robić na czuja i wymienić olej + filtr (koszty) czy...


PS mówiłem Ci Krzyśku, żebyś naprawił skrzynię :|


;( wiem Rafale...ale to, ze sie stalo jak teraz to wina mojego zaniedbania glupiej gumowej uszczelki, ktora narobila tyle...nie wiem co robic...czuje sie cholernie bezsilny bo nie wiem czy wymieniac, probowac...czy wyciagac wszystko...mam teraz 2 skrzynie, sprobuje z 2ch zrobic jedna, tarczki trzeba bedzie powyciagac...i pozamieniac najwyzej...ale nie wiem co teraz robic...auto unieruchomione. W sobote na slub mialem ludzi wiezc...a do czwartku 22 musze auto zrobic bo do Warszawy jade...i nie wiem co teraz...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 07:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli masz "na zbyciu" niecałe 200pln na ori filtr i ok. 250-300pln na olej + ok. 200 wymiana to działaj, może się uda. Gorzej jak nie :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 07:11 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
rorafalki napisał(a):
jeśli masz "na zbyciu" niecałe 200pln na ori filtr i ok. 250-300pln na olej + ok. 200 wymiana to działaj, może się uda. Gorzej jak nie :(

Filtr Febiego moge miec taniej, olej taka cena jak mowisz...wymiana, we wlasnym zakresie by byla...tak wiec koszt to jakies 350 zlotych...ale zawsze kasa...sluchaj Rafale, masz moze opis gdzies dokladnej wymiany oleju...jak go spuscic najlepiej, jak go dolweac tez najlepiej... :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 07:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
opisu jako takiego nie mam, ale kilka wskazówek:
- wjedź autem na kanał/podnośnik, odczekaj, aż temp. silnika/skrzynie nie będzie większa jak 30st
- spuść olej odkręcając korek spustowy
- odkręć miskę i ją umyj
- odkręcić filtr
- teraz krok, którego nie znam czyli dynamiczna wymiana oleju (połowa oleju, która jest w konwerterze)
- następnie zakręcenie nowego filtra
- założenie uszczelki oraz miski
- napełnienie olejem (najlepiej przez węzyk, jedna osoba stoi wyżej, na wysokości auta i leje olej)
- sprawdzenie poziomu na uruchomionym silniku, właczonej klimie i P (po uprzednim "wajchowaniu" biegami zatrzymując w kazdej pozycji na ok. 2sek.)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 08:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Masz identyczny objaw jak opisywał mój kolega. To było zapowietrzenie skrzyni. Przy wymianie oleju dostały się bąble powietrza. Skoro auto minimalnie się toczy - masz pewnie to samo co on opisywał. Zrobił tak: jak auto się toczyło - to na tym toczeniu przejechał pare kilometrów - skrzynka sie odpowietrzyła i po bólu. Przy normalnej jeździe jak masz powietrze to płyn się pewnie po prostu pieni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 10:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
Masz identyczny objaw jak opisywał mój kolega. To było zapowietrzenie skrzyni. Przy wymianie oleju dostały się bąble powietrza. Skoro auto minimalnie się toczy - masz pewnie to samo co on opisywał. Zrobił tak: jak auto się toczyło - to na tym toczeniu przejechał pare kilometrów - skrzynka sie odpowietrzyła i po bólu. Przy normalnej jeździe jak masz powietrze to płyn się pewnie po prostu pieni.

Hmm, ale to dlaczego do momentu wycieku oleju spod uszczelki bylo ok...schodu i te cuda zaczely sie po dolaniu ok 5 litrow do skrzyni...i po tym nieszczesnym kick downie...ale jakby to bylo to...chociaz w hura optymizm nie popadam...czyli jak, wymienic olej, z przedmuchaniem chlodnicy i sprzegla hydrokinetycznego, oryginalnym Dexronem III? I moze byc ok?Ehhhh...niezle by bylo :| Dziekuje koledzy...byscie mieli jeszcze jakies sugestie bardzo prosze o pisanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 10:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
zrozumialem ze masz teraz olej i raz jedzie raz nie a raz sie toczy. Na toczeniu przejedź dłuzszy odcinek. W tamtym aucie bylo to samo po kilku dniach od wymiany zaczely sie schody. Może bąbelki powietrza jak to z prawa fizyki wynika maszerują ku górze i się gdzieś gromadzą po jakims czasie i jest tam "pusto" zamiast oleju.

Co do zmiany oleju na inny - nie mam pojęcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
zrozumialem ze masz teraz olej i raz jedzie raz nie a raz sie toczy. Na toczeniu przejedź dłuzszy odcinek. W tamtym aucie bylo to samo po kilku dniach od wymiany zaczely sie schody. Może bąbelki powietrza jak to z prawa fizyki wynika maszerują ku górze i się gdzieś gromadzą po jakims czasie i jest tam "pusto" zamiast oleju.

Co do zmiany oleju na inny - nie mam pojęcia.

Chodzi mi o powrot do oryginalnego Dexrona III taki jak byl przewidziany...ja zalalem Dexrona VI (zamiennik DII jak i DIII, wprowadzony przez GM)
Olej jest...pojezdzilem sobie tak jakos przed poludniem, pozniej podjechalem wcisnalem hamulec i koniec...auto juz pozniej nie ruszylo...wieczorem takze bylem, auto nie ruszylo (efekt taki jakby go cos trzymalo od tylu, nie mial sily obrocic kolami) dlatego dziwi mnie to, ze bylo ok przez chwile i nagle koniec...i biegi sie zmienialy ok, plynnie, bez stukow, szarpniec...ehhhh :| zmieniac olej i filtr czy nie...i zrobilbym wymiane dynamiczna z wydmuchaniem plynu z chlodnicy i sprzegla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL