BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e39 530dA czy 540i lpg
PostNapisane: 12 października 2009, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kod silnika: M62TUB44, M50B25
Co opłaca się kupić bardziej 540i i go zagazować czy 530d i zchipować, co będzie bardziej awaryjne? Moja jazda to 50/50. Oczywiście samochody będe wybierał z dolnej półki cenowej. Wyczytałem że 540 spala 18l gazu i wg moich obliczeń jazda wychodził bardzo prównywlnie do diesla bo: 18l*1,9zł=34,2; 9l*3,67=33,03 czy to możliwe że jest taka mała różnica cenowa w jeździe pomiędzy tymi samochodami?! Jeśli 540 to manual czy automat?

Samochód oczywiście będzie zakupiony w DE.


Ostatnio edytowano 12 października 2009, 15:36 przez DżonyNebraska, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
530d z manualem,jak 540 to bez gazu

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Kup sobie lepiej coś tańszego i z mniejszym silnikiem jak szukasz oszczędności a nie auto chcesz na siłę gazem uszczęśliwiać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
No wlasnie - co to jest ta dolna pólka cenowa ?!
Condor kupowal 540iAw Polsce, i ogldali chlopaki auta z różnych naszych pólek cenowych, aż w końcu kupil coś w DE.
Wedlug mnie na dolną pólke cenową, to 520i 525i albo 528i sie nadają, V8 za psią kase od kogoś nieznajomego może Cie pogrzebać żywcem.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jak z dolnej półki cenowej to diesel na pewno odpada.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dwa zupełnie różne auta, sam nie wiesz czego chcesz?
Jak ma być względnie tanio to 528i manual.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kod silnika: M62TUB44, M50B25
Wiem czego chcę, chcę przywoitych osiagów z niksimi kosztami utrzymania. Nie wiem tylko dlaczego doradzaci mi 528 skoro taniej mniej wyjdzie jazda 540 lpg niż 528.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
DżonyNebraska napisał(a):
Wiem czego chcę, chcę przywoitych osiagów z niksimi kosztami utrzymania.

Pozostaje TDI :D

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e39 530dA czy 540i lpg
PostNapisane: 12 października 2009, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
DżonyNebraska napisał(a):
Nie wiem tylko dlaczego doradzaci mi 528 skoro taniej mniej wyjdzie jazda 540 lpg niż 528.


Nie wyjdzie. Przedewszystkim dlatego:

DżonyNebraska napisał(a):
Oczywiście samochody będe wybierał z dolnej półki cenowej.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
spider napisał(a):
DżonyNebraska napisał/a:
Wiem czego chcę, chcę przywoitych osiagów z niksimi kosztami utrzymania.

Pozostaje TDI


x 22 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Warto pomyslec ze diesel jest raczej do klepania kilometrow, wiec juz moze byc troche przechodzony. Oczywiscie jesli jest dobrze serwisowany, to nawet 250kkm nie jest problemem.

Z racji duzej pojemnosci i wysokiego spalania 540i da sie czasem kupic to auto w relatywnie dobrej cenie, bo napewno jest to mniej popularny model niz 520/523/525/528, wiec tez ciezej to sprzedac.

Problem moze byc z manualem w 540i, ktory jest w miare rzadki - chyba ze pasuje automat, wtedy jest wiekszy wybor.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:15 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Po obejrzeniu kilku BMW w naszym kraju kochanym rece mi opadly i dalem sobie spokoj. Nie dotyczy to tylko 540iA bo ogladalem rowniez 328 w Cabrio. Nie kupie samochodu z PL, chyba ze od pasjonata. Basta.

Odnoszac sie do tego co napisal Boogie: Jezeli V8 to tylko lalka, stan igla jak fabryka. Zero bledow po podpieciu do kompa, zadnych wyciekow, na jalowym na silniku ma stac 2PLN i nie ma prawa sie wywrocic. Inaczej daruj sobie bo koszta cie zabija i pod tym sie podpisuje wszystkimi 8 cylindrami :rotfl:

Jezeli chodzi o ceny to jak ze wszystkim: kto szuka ten znajdzie. Pytanie co to dla Ciebie jest tanio.

Jezeli chodzi o to czy 540 + LPG czy 530d to wybor jest oczywisty: 540 + LPG. Licz spalanie LPG na poziomie 20l/100km bo na lpg sie wiecej jezdzi i ma ciezsza noge. Jest tylko jedna bardzo wazna kwestia. Z tego co mi wiadomo, a badalem temat dosc dokladnie w PL jest jeden czlowiek, ktory specjalizuje sie w gazowaniu M62 i generalnie V8 BMW. Jest pasjonatem tych silnikow i przy okazji jednym z najlepszych, jezeli nie najlepszym magikiem od LPG w PL i jest to typ szalonego geniusza (z calym szacunkiem dla niego). Sam jezdzi E38 740 + LPG. Widzialem to auto, sprawdzalem, silnik chodzi jak marzenie. Jedyna instalacja jaka mozesz rozwazac do takiego silnika, jezeli chcesz nim pojezdzic pare lat to Landi Renzo Omegas + 2 reduktory IG1 SuperMageratto (chyba tak to sie pisalo) + wtryski Meda. To podnosi ci koszt auta o ok 6000PLN (z grubsza).

I jeszcze uwaga: Drogi Czytelniku, zanim zaczniesz marudzic nt. 540+LPG zapytam czy jezdziles takim samochodem z PRAWIDLOWO zalozonym LPG? Jezeli nie to daruj sobie bo bedzie to dyskusja akademicka.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Ostatnio edytowano 12 października 2009, 16:22 przez Condor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
Condor napisał(a):
Po obejrzeniu kilku BMW w naszym kraju kochanym rece mi opadly i dalem sobie spokoj. Nie dotyczy to tylko 540iA bo ogladalem rowniez 328 w Cabrio. Nie kupie samochodu z PL, chyba ze od pasjonata. Basta.

Jezeli chodzi o ceny to jak ze wszystkim: kto szuka ten znajdzie. Pytanie co to dla Ciebie jest tanio.

Jezeli chodzi o to czy 540 + LPG czy 530d to wybor jest oczywisty: 540 + LPG. Licz spalanie LPG na poziomie 20l/100km bo na lpg sie wiecej jezdzi i ma ciezsza noge. Jest tylko jedna bardzo wazna kwestia. Z tego co mi wiadomo, a badalem temat dosc dokladnie w PL jest jeden czlowiek, ktory specjalizuje sie w gazowaniu M62 i generalnie V8 BMW. Jest pasjonatem tych silnikow i przy okazji jednym z najlepszych, jezeli nie najlepszym magikiem od LPG w PL i jest to typ szalonego geniusza (z calym szacunkiem dla niego). Sam jezdzi E38 740 + LPG. Widzialem to auto, sprawdzalem, silnik chodzi jak marzenie. Jedyna instalacja jaka mozesz rozwazac do takiego silnika, jezeli chcesz nim pojezdzic pare lat to Landi Renzo Omegas + 2 reduktory IG1 SuperMageratto (chyba tak to sie pisalo) + wtryski Meda. To podnosi ci koszt auta o ok 6000PLN (z grubsza).

I jeszcze uwaga: Drogi Czytelniku, zanim zaczniesz marudzic nt. 540+LPG zapytam czy jezdziles takim samochodem z PRAWIDLOWO zalozonym LPG? Jezeli nie to daruj sobie bo bedzie to dyskusja akademicka.


A to ile trzeba najezdzic, zeby ta instalacja sie zwrocila? Bo nie wiem jak tam z materialami eksplatacyjnymi do takich instalacji.
Bo kiedys zaslyszalem opinie ze wymiana swiec wraz z olejem? A kable? Bo chcac robic jak nalezy to napewno na miesiac/dwa bak benzyny tez trzeba policzyc - na rozgrzewanie i rozne takie, ale to tez zalezy jakie kto robi dystanse.
Moze jednak lepiej bedzie jezdzic 540i na benzynie?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Jedyne co się należy wymieniać to filtry LPG co ok 10,000 km - koszt 30-40zł i 5 minut roboty.
Nie ma potrzeby częstszej wymiany oleju czy świec. BMW od dawna nie stosuje przewodów WN.

Kiedy się zwróci?
http://www.autocentrum.pl/go/147__Kalkulator_LPG.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
instalke za 6 tys zl rozumiem w wypadku gdy ktos robi 100tys rocznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Jeśli ktos robi 100,000 km rocznie 540i to instalacja za 6000 zwróci się po 3-4 miesiącach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
dray napisał(a):
Jeśli ktos robi 100,000 km rocznie 540i to instalacja za 6000 zwróci się po 3-4 miesiącach :)

w sensie 6000 pln?

czyli starczy ok. 30kkm zeby sie instalacja zwrocila na 0?


EDIT: Juz widze ze wyedytowales.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
http://www.autocentrum.pl/go/147__Kalkulator_LPG.html

Ja też byłem przeciwnikiem gazu, póki nie kupiłem przypadkowo w Niemczech e39 530i z LPG PRINSA. Jeżdżę 3 lata bez jakichkolwiek problemów.


Ostatnio edytowano 12 października 2009, 16:39 przez dray, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
DżonyNebraska napisał(a):
Co opłaca się kupić bardziej 540i i go zagazować czy 530d i zchipować, co będzie bardziej awaryjne?

DżonyNebraska napisał(a):
Oczywiście samochody będe wybierał z dolnej półki cenowej.

Czyli byle co,byle BMW.Dziecinne podejscie,kolego nie stac cie na porzadnie utrzymane auto a szarpiesz sie na 4.4i albo 3.0d :mur: A potem sie popsuje i bedzie stalo miesiac w garazu,albo po kosztach u pana Henia w garazu.Po kosztach to sobie kup 520i,bo jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.Dowiedz sie ile kosztuje serwisowanie 540i i 530d z dolnej polki ;)

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 16:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
DżonyNebraska napisał(a):
Oczywiście samochody będe wybierał z dolnej półki cenowej.

DżonyNebraska napisał(a):
Wyczytałem że 540 spala 18l

DżonyNebraska napisał(a):
Wiem czego chcę, chcę przywoitych osiagów z niksimi kosztami utrzymania.


Czytając to trzy rzeczy mi tu nie pasują: twój niski budżet, przygotowanie na niskie spalanie, niskie koszty utrzymania. Te trzy elementy nijak pasują do 540i i 530d. Dlaczego ludzie mając 15 000 w kieszeni nie kupują 540i? Bo:

DżonyNebraska napisał(a):
chcę przywoitych osiagów z niksimi kosztami utrzymania.


Decydując się na 4,4 nastaw się nie na niskie, lecz wysokie nakłady. Kup 528i.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL