BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana sworznia czy całego wachacza?!
PostNapisane: 11 października 2009, 15:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Ostatnio na przeglądzie wyszła mi zła zbieżność kół przednich.Okazało się że sworzeń dolny wachacza jest wybity,diagnosta zalecił wymianę całego wachacza argumentując to opłacalnością.Sprawdzając w domu na alledrogo sworzeń kosztuje od 50-120zl a kpl. wachacz od 200-400zl.Więc o co chodziło temu Panu?Czyżby wymiana samego sworznia niemiałaby sensu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Można same sworznie, ja ostatnio wymieniałem. Wyszło taniej niż dwa nowe wahacze.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 16:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Da rade samemu wymienić czy u mechanika trzeba?Zalecasz wymiane jak już to dwa sworznie na wachaczu czy tylko jeden, w moim przypadku dolny (wybity)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 16:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 239
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: było e36
Kod silnika: M40
U mnie jak byl wybity to wymienilem tylko sworzen.Wymiana calego wachacza ze sworzniem wyszla by o wiele drozej.Mi sie wydaje ze wystarczy wymienic jeden, przynajmniej ja tak zrobilem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Nie ma co się babrać samemu, mechanik ma prasę. Zrobi to bez problemu, a sam będziesz się z tym bawił i bawił... Pytasz czy od razu dwa - jeśli masz za dużo kasy żeby wymieniać dobre elementy to wymieniaj :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 17:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Jeśli sam wahacz jest oki(prosty)to pewnie że wymień tylko sworznie.Ja zawsze jak wymieniam sworznie czy coś w zawieszeniu to na 2 strony odrazu.I polecam mechanika z prasą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
mr.rock napisał(a):
Da rade samemu wymienić czy u mechanika trzeba?Zalecasz wymiane jak już to dwa sworznie na wachaczu czy tylko jeden, w moim przypadku dolny (wybity)?
Jak masz czas oraz narzędzia, to sam możesz wahacze powywalać, ale bez prasy sie nie obędzie... (U mnie za wprasowanie jednego sworznia zapłaciłem 10zł)

Dobrze prosferujace zakłady specjalizujące sie tylko w mechanice, wprasowywują sworznie bez wyciągania wahaczy :hyhy:

Ja tam bym za jednym zamachem dwa wymienił... ;)
Tylko dla tego, bo sam nie dawno wymieniałem tylko jeden... A zaraz niedługo po wymianie poleciał mi drugi... :kwasny:

Dobre 2 sworznie kupisz za ok 120-150zł
Wymiana wahaczy odpada... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
wymień sam ten sforzeń ale tylko mechanik bo wyciągnąc go domowym sposobem ciężko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
frrider napisał(a):
wymień sam ten sforzeń ale tylko mechanik bo wyciągnąc go domowym sposobem ciężko...
wyciagnac to pol biedy gorzej z zamontowaniem...dla przykaldu sworzen w espero wymienialem 15 minut a w mojej beacie prawie 2h ale dalem rade z tym ze mam o tyle ulatwione zajecie ze pracuje w warsztacie i mam wszytskie narzedzia...a czas wymiany winikal z tego ze robilem to pierwszy raz....tak ze jak tos nie wie co i jak ugryzc to lepiej zaplacic mechanikowi..ja za swoj sworzen palcilem cos 70zl mysle ze w 100-110 z wymiana by sie kolega wyrobil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Bez problemu wymienisz sam swozen,ale konieczna jest do tego prasa

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 07:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Dobra wiec polecacie wymianę u mechanika i dwóch sworzni na wachaczu dolnego i górnego.A jak myślicie ile może kosztować wymiana?
Aha a jakiej firmy polecacie?Rozsądne cenowo to jakieś firmy Febi,Meyle,LEMFORDER..a jak chodzi o jakość to zawsze mi sie wydawało ze w zawieszeniach i hamulcach to TRW nie?


Ostatnio edytowano 12 października 2009, 11:17 przez mr.rock, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 08:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mr.rock, swoznie meyle sa wzmacniane - nie widze tu innego wyboru - sam jezedze na tych swozniach i sa ok ( wymienialem krotkie i dlugie od razu) z racji ze bedziesz mial wahacze wybebeszone to polecam rowniez wymiane tuleji - tutaj wybierz produkty z polki LemfĂśrder.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 17:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Więc taki zestawik bedzie ok?
http://moto.allegro.pl/item772802791_sw ... uleje.html
Bo cenowo jest dobrze no i kolega marcellchen mówił ze te wzmacniane Meyle so ok.
Kurde i dalej sie zastanawiam nad tym czy sobie poradze bez tej prasy czy moze jednak do mechanika bo zawolal 80zl za wymiane a drugi 100zl.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
mr.rock, ten zestaw co podales w linku polecam Ci :D a wymiane zeby wszystko bylo ok to jednak chyba trzeba sie wybrac do mechanika .... mozesz poszukac kogos kto Ci tylko je wprasuje ... Ty wyciagasz wahacze itp i niesiesz do mechanika .... moze byc taniej ... u mnie w miescie biora tez za jeden swozen 30 zl ....

zeby Cie ostrzec przed niebezpieczenstwem opowiem Ci moja historie z wymiana swozni ... wiec kupilem caly komplet na przednia os lacznie z tulejami - mechanik powiedzial 50 zl za calosc bierze za robocizne ..... przed robota kazal wyjsc z garazu, robil to 3 godziny, walil mlotem niemilosiernie .... az serce bolalo ... wymienil, pojechalem na zbieznosc i gitara, po 3 miesiacach wykrylem luz ... pojechalem do znajomego, wzielismy auto na podnosnik ... to co zobaczylem poprostu czucie w nogach mi odebralo ... nakretka swoznia zewnetrznego byla odkrecona calkowicie, guma porwana, luz jak cholera, swozen pogiety .... jak krecilem kierownica to pierw cala kolumna obracala sie w miejscu a potem dopiero jak juz opieralo o swozen szlo normalnie.... wieksza dziura, wieksze hamowenie i kolo ..... nie musze mowic co znaczy odkrecony wahacz od kolumny .... tragedia, tym bardziej ze jezdzilem autostradami 160-190 ...... cud ze zyje ... od razu pojechalem do serwisu i zaplacilem po 30 zl za sztuke i wymienilem .... do dzis mam spokoj .... cale szczescie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
marcellchen napisał(a):
to co zobaczylem poprostu czucie w nogach mi odebralo ... nakretka swoznia zewnetrznego byla odkrecona calkowicie, guma porwana, luz jak cholera, swozen pogiety .... jak krecilem kierownica to pierw cala kolumna obracala sie w miejscu a potem dopiero jak juz opieralo o swozen szlo normalnie.... wieksza dziura, wieksze hamowenie i kolo ..... nie musze mowic co znaczy odkrecony wahacz od kolumny .... tragedia, tym bardziej ze jezdzilem autostradami 160-190 ...... cud ze zyje ... od razu pojechalem do serwisu i zaplacilem po 30 zl za sztuke i wymienilem .... do dzis mam spokoj .... cale szczescie


Tak to właśnie jest... Zapewne jako prasę posłużył sie młotem 5 kilogramowym ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
COUPE napisał(a):
Tak to właśnie jest... Zapewne jako prasę posłużył sie młotem 5 kilogramowym
oby tylko 5 kg .... to poprostu nie do opisania jest co sie dzieje dzis .... tym bardziej ze to mechanik z polecenia ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no ja u siebie to sam wymieniałem w sumie nie jest to trudne ale bez sprzętu trudno to wykonać... trzeba mieć ściągacz do sworznie (bez tego ani rusz jeden sworzeń u mnie zszedł elegancko a drugi przy piascie masakra pożyczyłem ściągacz z zakładu i chwila moment i puścił:) kolejna sprawa trzeba mieć zrobić sobie takie rurki aby było czym podstawić przy wprasowywaniu i wybijaniu sworznia, co do prasy można to zrobić bezproblemowo dobrym imadłem równo ustawić i elegancko wchodzi :) cała opereracaja u mnie trwała cały dobry dzień (szukanie rurek malowanie wahacza :hyhy: jazda po ściągacz)

firma MEYLE jest dobrą firmą też tej firmy montowałem u siebie

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Dobra koledzy zaraz klikam pomógł.Wiec kupuje ten zestawik Meyle i jadę do mechanika..niech bierze stówę a mam nadzieje ze zrobi dobrze..zresztą będę jechał ustawić zbieżność to się przekonam ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Lukezz napisał(a):
no ja u siebie to sam wymieniałem w sumie nie jest to trudne ale bez sprzętu trudno to wykonać... trzeba mieć ściągacz do sworznie (bez tego ani rusz jeden sworzeń u mnie zszedł elegancko a drugi przy piascie masakra pożyczyłem ściągacz z zakładu i chwila moment i puścił:) kolejna sprawa trzeba mieć zrobić sobie takie rurki aby było czym podstawić przy wprasowywaniu i wybijaniu sworznia, co do prasy można to zrobić bezproblemowo dobrym imadłem równo ustawić i elegancko wchodzi :) cała opereracaja u mnie trwała cały dobry dzień (szukanie rurek malowanie wahacza :hyhy: jazda po ściągacz)

firma MEYLE jest dobrą firmą też tej firmy montowałem u siebie

Fakt to jest dobra opcja, i na pewno sie zwraca... No ale jakiś sprzęcik już trzeba mieć na swoim wyposażeniu... ;)
mr.rock napisał(a):
Dobra koledzy zaraz klikam pomógł.Wiec kupuje ten zestawik Meyle i jadę do mechanika..niech bierze stówę a mam nadzieje ze zrobi dobrze..zresztą będę jechał ustawić zbieżność to się przekonam ;-)
Upewnij sie ze na pewno będzie to robił za pomocą prasy :ok:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M43
Dobra upewnie sie..walić młotem to każdy potrafi..a tu trzeba z głową i sercem ;)hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL