BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] M20B20 zbyt wysokie obroty na biegu jałowym (2000 obr/
PostNapisane: 14 października 2009, 17:33 
Witam,
w moim aucie e34 z silnikiem m20b20 po wymianie głowicy pojawił się problem zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym. Ostatnio bardzo często się to zdarza. Problem występuje na benzynie oraz na gazie. Podczas jazdy pomaga przygazowanie. W związku z tym, że nie mam części na podmiankę, chciałbym weryfikować każdą część po kolei, tzn:
- regulator biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy,
- czujniki temperatury,
- przepływomierz,

Niestety nie wiem jak diagnozować powyższe elementy. Jeśli macie jakieś pomysły to będę wdzięczny za pomoc. Czy jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić?
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 17:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Zacznik od krokowca i TPS-a (czujnika położenia przepustnicy) Krokówkę można umyć TPS też też ale po umyciu należy dobrze go ustawić. Na oko wiele nie zdjagnozujesz, albo podmiana na 100% sprawny element lub diagnostyka silnika komputerem diagnostycznym. Obejrzyj też dokładnie podciśnienia pod kolektorem ssącym możliwe że któreś jest dziurawe lub poprostu spadło. Przepustnica swobodnie się domyka? Moze poprostu linka gazu żle założona?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 18:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Danek24 napisał(a):
Zacznik od krokowca i TPS-a (czujnika położenia przepustnicy)

Też tak obstawiam.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 19:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie mam podobny problem z tym że jak mortor złapie temp. obroty są ok. i związku ztym mam pytanie gdzie znajduje sie krokowiec w m20? mile widziana fotka

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 19:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

nr.3 to to :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 19:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tak.
Obrazek

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 07:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Lukezz napisał(a):
panowie mam podobny problem z tym że jak mortor złapie temp. obroty są ok. i związku ztym mam pytanie gdzie znajduje sie krokowiec w m20? mile widziana fotka


W Twoim przypadku to bym szukał najpierw kłopotów związanych z ssaniem. Możliwe uszkodzenie czujnika temp silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
panowie sprawa sie ma tak że ja chyba krokowca nie mam....
mam takie coś http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ssembly-2/

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 18:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Lukezz napisał(a):
panowie sprawa sie ma tak że ja chyba krokowca nie mam....
mam takie coś http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ssembly-2/


Zgadza się bo ma K-Jet`a a nie Motronica.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 17:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
mam objawy takie same jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=UuqBzDNAZ3M

może mam popsute nr 30 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ssembly-2/

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Lukezz napisał(a):
mam objawy takie same jak na tym filmiku
http://www.youtube.com/watch?v=UuqBzDNAZ3M

może mam popsute nr 30 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... ssembly-2/


Prędzej 17 - TPS, sprawdź też dokładnie wszystkie wężyki podciśnienia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL