BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 09:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Bartek dzięki za pomoc ale z tym wiąze się moje kolejen pytanie. Kupię nowe oponki ,felgi to samo ,wiec ten zestaw na pewno posluzy mi na pare sezonów. W okresie zimowym jeździ się średnio od pażdziernika do marca, to kawalek czasu. Czy wybrać oryginalne ,dedykowane felgi do bmw , wyzej wymiony link czy kupić felgi tego pokroju :http://www.alufelgi.net/710-felgi_aluminiowe_hijoin_17_h326_5x100_carbon_black. chodzi mi o to ,ze podobno oryginalne felgi sa bardziej odporne na wybijanie , trzeba rzadziej prostowac itd.

_________________
Moje E92 320i ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587681#587681


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 09:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30377
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Patrycz3k, ja bym poszukał czegoś z palety bmw, bo takie felgi jak w tym linku do niczego się nie naddają moim zdaniem


poszukaj wzoru tu: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 15:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Felgi uzywane czy to oryginalne czy inne markowe warte sa rozwazenia pod warunkiem, ze sa do odbioru w najblizszej okolicy. Pakuje sie felgi do auta i jedzie sprawdzic na maszynie u wulkanizatora czy sa proste, czy sie da je wywazyc itd, bo golym okiem tego sie nie stwierdzi, a wyglad to nie wszystko.
Co do felg Hijoin http://www.hijoin.com.tw/ , sa to felgi markowe, nie zadne noname. Firma tajwanska, sponsor Super Agura F1 Team, posiadaja certyfikat ISO9001.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam,zdecydowalem się na oponki Dunlop Winter Sport M3 w rozmiarze 205/55/R16:)

czy mozecie podeslac linkami jakies swoje propozycje alufelg np z allegro w tym rozmiarze:) a wlasnie i jaki rozstaw srub i ET (dla upewnienia sie) .

_________________
Moje E92 320i ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587681#587681


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
nie brałbym tych Dunlopów, z reguły są to twarde gumy i jak spadnie troche śniegu to jest kaszana i tyle, polecam jak już coś GoodYear UltraGrip 7+ a już w ogóle wypasione Pirelli Winter Carving, zdecydowanie jedna z lepszych opon zimowych, byle z daleka od Continentala i Dunlopa, na lato owszem ale nie na zime...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Co do felg Hijoin http://www.hijoin.com.tw/ , sa to felgi markowe, nie zadne noname. Firma tajwanska, sponsor Super Agura F1 Team, posiadaja certyfikat ISO9001.


Hijoin to nie jest zadna uznana marka ;) Taka sama jak setki innych z chinskich, tajlandzkich, tajwanskich fabryk.

Certyfikat ISO09001, na zarzadzanie jakoscia produktow mozna uzyskac dosyc latwo, prawde mowiac taki certyfikat odkad ma go prawie kazda chinska fabryka produkujaca buble, ktore znajdziesz na allegro, niewiele juz znaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 11:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
Vermilion napisał(a):
Certyfikat ISO09001


Vermilion dobrze gada... jakoś super sie na tym nie znam, ale myśle, że mało osób patrzy na ten certyfikat, niektóre rzeczy bez mogą być lepsze od tych "z" i odwrotnie... Ja mam felgi 18' Made in PRC (chiny) i jestem bardzo zadowolony, kolega Qrax też miał takie chinole i wbrew pozorom są bardzo twarde ale i owszem, są lepsze i są gorsze, mnie na profilu 40 nie udało pokrzywić się 18' a jeżdże ostro ale na dziury uważam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
racesupport napisał(a):
Vermilion dobrze gada... jakoś super sie na tym nie znam, ale myśle, że mało osób patrzy na ten certyfikat, niektóre rzeczy bez mogą być lepsze od tych "z" i odwrotnie... Ja mam felgi 18' Made in PRC (chiny) i jestem bardzo zadowolony, kolega Qrax też miał takie chinole i wbrew pozorom są bardzo twarde ale i owszem, są lepsze i są gorsze, mnie na profilu 40 nie udało pokrzywić się 18' a jeżdże ostro ale na dziury uważam :)


Nie rozumiemy sie, ISO 9001 ma dzis kazdy i ten certyfikat nic nie znaczy, TUV w Azji rozdaje go kazdemu, byleby tylko zaplacil. Wymagania sa naprawde minimalne, chodzi tylko o robionie pieniedzy na ich wydawaniu.

To samo dotyczy certyfikatu TUV, ktory potwierdza, ze felgi pasuja do samochodu, jakosc takich felg nie jest w zaden sposob sprawdzana.

Jedynym certyfikatem na swiecie, ktory sprawdza rzeczywista jakosc felg jest japonski JWL (uzyskanie takiego certyfikatu obejmuje wymagajace testy zderzeniowe symulujace zderzenie z kraweznikiem, testy wytrzymalosci felgi symulujace tysiace pokonanych km, itd.). Ten certyfikat ma w rzeczywistosci niewiele firm (bo wiele umieszcza logo JWL na swoich produktach, pomimo, ze takiego certyfikatu nie maja) i tylko felgi sprawdzone w ten sposob moga byc sprzedawane w Japonii, takze na tamten rynek wszelkie chinskie produkty maja zakaz wjazdu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 12:41 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Punkt odniesienia trzeba przyjąc, czy to ISO czy TUV czy to gwiazdki ADAC w testach zderzeniowych itd, itp. Po drugie zrozumiałe, że kazdy kto produkuje/sprzedaje bedzie chwalił wyroby jakie sam ma w obrocie, a nie konkurenyjne, bo chroni swoje interesy. A po trzecie bardzo wiele renomowanych marek ma swoje fabryki w Azji, a ze one nie maja wstepu do takiego czy innego kraju, to juz nie nasz problem. Nie szukajac daleko francuski producent cb President doprowadził do zakazu sprzedawania cb Uniden w UE, zeby zlikwidowac konkurencję. Mimo tego ludzie kupuja unideny 520 pro xl, bo to dobre radia i nie przeplacaja ponad 200 zł wiecej za president johny II ASC, ktore to wymagaja po zakupie, na gwarancji korety ASC.
W moim interesie jest kupic produkt dobrej jakosc za rozsadną cene, a nie przeplacac. Wbrew panujacym opiniom wyglaszanym przez osoby, ktore najczesciej nigdy nie mialy z tym stycznosc, felgi ajaztyckie nie sa zle, podobnie jak nie sa zle auta na F. Kazdy robi jak uwaza.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Punkt odniesienia trzeba przyjąc, czy to ISO czy TUV czy to gwiazdki ADAC w testach zderzeniowych itd, itp.


Punktem odniesienia powinien byc taki test/certyfikat, ktory rzeczywiscie cos sprawdza, czy wyroznia nas posiadany ISO 9001? Nie, wiec nawet o tym nie informujemy...bo to nie ma sensu, co innego JWL.

renoraines napisał(a):
Po drugie zrozumiałe, że kazdy kto produkuje/sprzedaje bedzie chwalił wyroby jakie sam ma w obrocie, a nie konkurenyjne, bo chroni swoje interesy.


Jasne, w niektorych branzach moze i tak jest, ja jednak nie mam problemu z otwartym napisaniem tutaj, kto robi lepsze produkty od naszych, albo doradzenia klientowi, ktory moze sobie pozwolic na drozszy produkt (niz to co oferujemy) czegos jeszcze lepszego. Dlaczego? Bo zaufanie klienta (nawet niedoszlego, zreszta zapytaj Yacka, pomagalem mu przy wyborze BBS CH do jego E46, byl zadowolony z mojej pomocy) jest warte wiecej niz pieniadze, ktore mozna na nim zarobic (wiem, ze to dziwne podejscie jak na polski rynek, ale czas w koncu cos tu zmienic), moja praca nie jest dla mnie przykrym obowiazkiem, pracuje w branzy, ktora mnie interesuje, ktorej jestem entuzjasta, wiele miejsce widzialem i o produkcji felg wiem w zasadzie wszystko, takze potrafie obiektywnie ocenic produkt i podac za czy przeciw w kwestii jego zakupu.

renoraines napisał(a):
A po trzecie bardzo wiele renomowanych marek ma swoje fabryki w Azji, a ze one nie maja wstepu do takiego czy innego kraju, to juz nie nasz problem. Nie szukajac daleko francuski producent cb President doprowadził do zakazu sprzedawania cb Uniden w UE, zeby zlikwidowac konkurencję. Mimo tego ludzie kupuja unideny 520 pro xl, bo to dobre radia i nie przeplacaja ponad 200 zł wiecej za president johny II ASC, ktore to wymagaja po zakupie, na gwarancji korety ASC.


Oczywiscie, wiele firm ma fabryki w Azji, problem w tym, ze takie fabryki naleza do nich i dzialaja pod ich nazwa, sa przez nich zarzadzane i firma matka dba o jakosc produktow tam powstajacych, w fabrykach nalezacych do chinskiego wlasciciela jest juz zupelnie inaczej. To przepasc, ktorej nie mozna porownywac.

Twoj przyklad z Presidentem nie przeklada sie na felgi i zakaz sprzedazy felg chinskich w Japonii. Juz tlumacze dlaczego - gdy w Japonii trzy dekady wstecz pojawila sie moda na modyfikacje samochodow, rzad japonski powiedzial ok, mozna modyfikowac samochody, ale powolamy agencji rzadowe, ktore beda dbaly o dobro klientow, tak powstaly JAWA, VIA, JASMA i wiele innych. Sa to agencje, ktore niezaleznie testuja produkty, ktore maja byc dostepne na rynku motoryzacyjnym w tym kraju, sprawdzaja ich jakosc i bezpieczenstwo dla uzytkownika. Takze jak widzisz nie chodzi tutaj o eliminowanie jakiejkolwiek konkurencji, ale rzeczowe sprawdzenie jakosci produktow, rynek japonski nie jest zamkniety dla produktow z innych krajow, jezeli chodzi o felgi, to pozwolenie na sprzedaz maja z Europy m.in. BBS, OZ, Antera, AC Schnitzer, Kleemann, Hamann; z USA HRE, Asanti, nie znam jednak zadnej firmy z Chin, ktora mialaby taka mozliwosc ;)

renoraines napisał(a):
W moim interesie jest kupic produkt dobrej jakosc za rozsadną cene, a nie przeplacac. Wbrew panujacym opiniom wyglaszanym przez osoby, ktore najczesciej nigdy nie mialy z tym stycznosc, felgi ajaztyckie nie sa zle, podobnie jak nie sa zle auta na F. Kazdy robi jak uwaza.


Ok to jest dla mnie zrozumialem, chcialbym jednak wiedziec na jakiej zasadzie porownujesz jakosc felg, bo na zdjeciu roznicy raczej nie zobaczysz? Skad wiesz czy produkt X oferowany za powiedzmy 500 zl jest porownywalny z produktem Y za 1000 zl i czym tak naprawde rozni sie od produktu Z za 2000 zl?

Produkcja felg wymaga naprawde minimalnego wkladu sily roboczej, w duzych, nowoczesnych fabrykach potrafi pracowac 20 osob. Jezeli zapytam Cie dlaczego felgi z Chin sa tansze, to podejrzewam, ze wlasnie jako powod podasz mi nizszy koszt sily roboczej. Jednak tak jak napisalem wczesniej, wklad sily roboczej jest minimalny, to pozwoli Ci zastanowic sie w jakim innym miejscu dokonano ciec aby zmniejszyc koszta (jezeli chcesz chetnie Ci to wyjasnie). Nie bede Ci opisywal dokladnie jakie rzeczy widzialem w fabrykach w tym kraju, bo pewnie i tak nie uwierzysz (stwierdzisz, ze dbam o wlasne dobro).

Inny przyklad... Hijoin...zastanawiales sie dlaczego maksymalny rozmiar produkowanych przez nich felg to 20x9 (i to w modelu z bardzo bardzo masywnymi ramionami) ?

Inny przyklad...ilu producentow, sprzedawcow podaje stop, z ktorego zostaly wykonane felgi, metode odlewu, stopien utwardzenie? Ilu otwarcie napisze, ze material na felgi nie pochodzi z przetopu zlomu?

Jestem na tyle pewien jakosci produktow, ktore sprzedajemy, ze w kazdej chwili moge Ci wyslac jako prezentacje dowolny model z naszej oferty, ktory bedziesz mogl obejrzec z bliska (a nie na zdjeciu), poczuc jego wage w reku, po czym gdy zapoznasz sie z jego jakoscia odeslesz go z powrotem na nasz koszt. Na tym polega ta subtelna roznica....ktorej niby nie ma, a jednak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:53 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
Vermilion napisał(a):
Ok to jest dla mnie zrozumialem, chcialbym jednak wiedziec na jakiej zasadzie porownujesz jakosc felg, bo na zdjeciu roznicy raczej nie zobaczysz? Skad wiesz czy produkt X oferowany za powiedzmy 500 zl jest porownywalny z produktem Y za 1000 zl i czym tak naprawde rozni sie od produktu Z za 2000 zl?


Firmy bazują na reputacji zdobytej w przeszłości, w przeszłości, gdy konkurencja była mniejsza. Obrazowo można przedstawić to na przykładzie VAG-VwAudiGroup. Np skoda octawia odpowiada golfowi, skoda superb passatowi. Wykonanie, silniki itp takie same, poniewaz i skoda, i vw musza spelniac normy VAG. Ale drozszy w zakupie jest vw, bo placi sie za logo. Nawet ostatnio pojawily sie komentarze, czy VAG wprowadzając nie tak dawno skode superb kombi nie strzelił sobie ''samoboja'' i czy to nie zachwieje pozycji nowego passata kombi, ktory sie pojawi w przyszlym roku.


Vermilion napisał(a):
Inny przyklad... Hijoin...zastanawiales sie dlaczego maksymalny rozmiar produkowanych przez nich felg to 20x9 (i to w modelu z bardzo bardzo masywnymi ramionami) ?

Inny przyklad...ilu producentow, sprzedawcow podaje stop, z ktorego zostaly wykonane felgi, metode odlewu, stopien utwardzenie? Ilu otwarcie napisze, ze material na felgi nie pochodzi z przetopu zlomu?

Jestem na tyle pewien jakosci produktow, ktore sprzedajemy, ze w kazdej chwili moge Ci wyslac jako prezentacje dowolny model z naszej oferty, ktory bedziesz mogl obejrzec z bliska (a nie na zdjeciu), poczuc jego wage w reku, po czym gdy zapoznasz sie z jego jakoscia odeslesz go z powrotem na nasz koszt. Na tym polega ta subtelna roznica....ktorej niby nie ma, a jednak jest.


Rozmiar powyzej 20'' przeznaczone sa przewaznie do aut sportowych,luksusowych czyli drogich, a tacy klienci ze snobizmu nie kupia felg malo znanych marek.

Piszesz ze wysyłacie felge do klienta, ale ilu klientom cokolwiek powie o feldze jej dotkniecie? Klienci bede sie mogli przekonac tylko jak wyglada felga na zywo, nie maja mozliwosci sprawdzenia stopu czy metod odlewu itp. Wiesz doskonale, ze to co piszesz to marketing. Jesli dzis klient nie kupi felgi i ją odesle na Twoj koszt, to ten koszt przesyłki jutro przerzucisz na innego klienta, tym bardziej, ze nie podajesz na stronie www cen felg, wiec pan X moze miec taka cene felg, a pan Y inną. Bez obrazy, ale nie prowadzisz działalnosci charytatywnej, zeby dokladac z wlasnej kieszeni do interesu, tylko suma sumarum musisz byc na +.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
renoraines napisał(a):
Firmy bazują na reputacji zdobytej w przeszłości, w przeszłości, gdy konkurencja była mniejsza. Obrazowo można przedstawić to na przykładzie VAG-VwAudiGroup. Np skoda octawia odpowiada golfowi, skoda superb passatowi. Wykonanie, silniki itp takie same, poniewaz i skoda, i vw musza spelniac normy VAG. Ale drozszy w zakupie jest vw, bo placi sie za logo. Nawet ostatnio pojawily sie komentarze, czy VAG wprowadzając nie tak dawno skode superb kombi nie strzelił sobie ''samoboja'' i czy to nie zachwieje pozycji nowego passata kombi, ktory sie pojawi w przyszlym roku.


Niestety nijak ma sie to do felg, tutaj nie ma duzych grup produkujacych to samo, ta sama technologia, ale posiadajacych kilka roznych brandow o roznym stopniu prestizu. A jezeli tak jest, to ten stopien prestizu jest uzalezniony wlasnie od roznych technologii uzytych do produkcji. Jako przyklad mozesz obejrzec oferte Enkei (tansza) i AME (drozsza), Rays G-Games (tansza) i Volk Racing (drozsza).


renoraines napisał(a):
Rozmiar powyzej 20'' przeznaczone sa przewaznie do aut sportowych,luksusowych czyli drogich, a tacy klienci ze snobizmu nie kupia felg malo znanych marek.


Sportowych i luskusowych? Czyzby BMW nie sprzedawalo aut sportowych i luksusowych?

Latwo jest wytlumaczyc brak rozmiarow 21", 22" (czy 10"-10.5" szerokosci) brakiem zapotrzebowania, problem jest jednak inny, aby wyprodukowac takie rozmiary, trzeba miec duzo lepsza technologie odlewania (ktorej zalety widac przede wszystkim takze w nizszych popularnych rozmiarach, takich jak 18", 19" - beda lzejsze i wytrzymalsze)

renoraines napisał(a):
Piszesz ze wysyłacie felge do klienta, ale ilu klientom cokolwiek powie o feldze jej dotkniecie? Klienci bede sie mogli przekonac tylko jak wyglada felga na zywo, nie maja mozliwosci sprawdzenia stopu czy metod odlewu itp. Wiesz doskonale, ze to co piszesz to marketing.


Powie na pewno wiecej niz zdjecie umieszczone w internecie. Jakosci stopu czy technologii odlewu sie nie boje, jezeli przedstawisz jakis racjonalny sposob w jaki mozemy sprawdzic jakosc i przedstawic tego wyniki, to na pewno to rozwazymy.

renoraines napisał(a):
Jesli dzis klient nie kupi felgi i ją odesle na Twoj koszt, to ten koszt przesyłki jutro przerzucisz na innego klienta, tym bardziej, ze nie podajesz na stronie www cen felg, wiec pan X moze miec taka cene felg, a pan Y inną. Bez obrazy, ale nie prowadzisz działalnosci charytatywnej, zeby dokladac z wlasnej kieszeni do interesu, tylko suma sumarum musisz byc na +.


Zeby cos osiagnac trzeba poniesc jakies inwestycje, trzeba cos zaryzkowac, to, ze wyslemy Ci jedna felge nie oznacza, ze ten koszt zostanie przerzucony jutro na jednostkowego klienta, zostanie rozlozony na jutro, pojutrze i daleko w przyszlosc.

Brak cen na stronie? ...cos mi mowi, ze nie tylko my tak mamy

http://www.bbs.com
http://www.antera.com
http://www.ozracing.com

...zreszta wrzucilem temat na forum, w ktorym byly ceny naszych felg..taki sam temat nadal wisi na bmw-klub ;) Gdy tylko uruchomimy sklep internetowy (niedlugo), bedziesz mogl zamowic felgi u nas, bez zadnych posrednikow tak jak w przypadku wyzej wymienionych firm, ceny tez beda widoczne dla kazdego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL