BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 lipca 2025, 09:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D wściekło się
PostNapisane: 17 października 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
Witam Wszystkich !!!

Mam takie pytanie, czy może ktoś juz to przerabiał ??

Mianowicie, jadę sobie dziś (BMW 320d 98r 136km, m47) i nagle silnik wstawił sie na 3500obr/min zero reakcji na naciśnięcie gazu czy puszczenie, jak by się zawiesił i troche przydymił w tym czasie, ale po chwili spadł z obrotów przestał dymić i niby wszystko ok nie stracił mocy więc jadę dalej, i po paru kilometrach silnik się wściekł nagle wskoczył na maksymalne obroty, dosłownie zamknął obrotomierz, nie zagsł po wyłączeniu zapłonu smuga dymu jak z komina, i zaczął schodzić z obrotów i zgasł sam, nie trwało to długo, maksymalne obroty miał tylko chwilę nie zdążyłem nic zrobić i zaczął gasnąć. Nie odpalił już jednak kluczykiem ale ponieważ jeszcze troche się toczyło auto wrzuciłem na 3 i odpalił, obroty równe jednak stracił moc. Żadna kontrolka sie nie zapaliła (głównie na kontrolke oleju zwróciłem uwage) wiec pojechałem odrazu do mechanika bo byłem akurat w pobliżu jakiś 1km, temperatura w normie. Turbina jeszcze na gwarancji była regenerowana pół roku temu. Co mogło być przyczyną i co mogło się uszkodzić ? Nigdy wcześniej nic się takiego nie działo.


Ostatnio edytowano 17 października 2009, 16:55 przez Marcineke36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 16:57 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37066
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wg mnie coś nie halo z turbiną, puszcza olej i to przez olej dostała takich obrotów

PS a jak regenerowaleś turbinę intercooler czyściłeś?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 429
Lokalizacja: Zamosc
Moje BMW: E46 328i ,
Kod silnika: M52TUB28
Problem powinien istnieć w Pompie paliwa, to ona steruje obrotami i jest sprzęgnięta z pedałem gazu, sprawdź to, jest to częta usterka E46

_________________
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
Regeneracja turbo i montaż miał miejsce w warsztacie i szczerze to nie wiem czy intercooler by wyczyszczony... A czy popmpa paliwa może doprowadzić do tego, że silnik się wściekł ? z tego co słyszałem to właśnie turbina do tego dporowadza gdy dostanie się do niej olej..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
hm.. nikomu się to nie przytrafiło ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 18:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć

Opowiem Ci historię ........... kolegi.
Kolega miał zmęczoną turbawkę dmuchała właściwie ale puszczała olej .
Olej chłodzący jej ośkę przechodził na stronę "zimną" i wpadał z tłoczonym powietrzem do cylindra tam mieszanka paliwowo powietrzno olejowa spalała się, było lekko siwo i ubywało oleju. Nie było kaski na nową turbawkę więc dolewał oleju i jeździł.
Któregoś pięknego dnia miałem przyjemność jechać jego autem i stało się to przed czym go ostrzegałem.
Podczas jazdy ujął gazu ale ale auto nie zwolniło ( turbawka wysysała z siebie olej i pchała razem z powietrzem mieszanka ulegała spaleniu spaliny napędzały turbawkę i powstało typowe zapętlenie. Wcisnął sprzęgło a obroty na ful wyłączył zapłon a silnik dalej pracował jedyną opcją było wyhamować auto i zadusić.

Winna była srająca olejem turbina!!

Nie wykluczam również uszkodzonej vp44 choć to mało prawdopodobne aby wykręciła silnik do końca obrotomierza.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL