BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Lakierowac czy kupic listwy progowe?
PostNapisane: 17 października 2009, 20:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mam progi lakierowane pod kolor nadwozia ale niestety lakiernik sie nie przylozyl i z jednego progu odskakuje farba. Na wiosne chcialem to polakierowac ale za 1 element lakiernik bierze ok 300zl a na alledrogo znalazlem cos takiego http://moto.allegro.pl/item774974419_oryg_bmw_listwy_progowe_m3_bmw_3_e36_czarne.html Nakladki sa oryginalne, czarne wiec pewnie nie musialbym lakierowac, cena tez wydaje sie zachecajaca i co najwazniejsze oryginal.

Jak montuje sie takie nakladki progowe?

Progi wydaja sie tansze niz lakierowanie i na pewno ladniejsze ale jesli chodzi o caloksztalt to mam watpliwosci... Progi nie sa w jednej linii ze zderzakami a dokladke z przodu z pewnoscia szybciutko zostawie na jakims krawezniku wiec wolalbym nie montowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 20:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
ded napisał(a):
Jak montuje sie takie nakladki progowe?

jeśli się nie mylę to należało by kupić szablon i wiercić dziury na spinki, drut sposób to po prostu przyklejenie ich

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 21:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ded napisał(a):
element lakiernik bierze ok 300zl

Troszkę dużo jak na próg od e36 który ogólnie bardzo łatwo sie maluje, i przy tym dużo roboty zazwyczaj nie ma...

Ja tam bym wolał poszukać innego lakiernika... Tym bardziej ze same progi od M-ki nie za bardzo sie wkomponują z ori serią zderzakami... Na twoim miejscu pojechałbym do jakiejś mieszalni, tam ci dobiorą bazę, kupisz do tego z 2 setki bezbarwnego i na koniec poszukać lakiernika z którym sie dogadasz co do normalnej ceny za lakierowanie ;) (w sumie to tylko progi, do tego łatwo sie gubi na nich odcięcie...)

Jakby nie było za progi dasz 400 + koszty założenia itp, kolor nie do końca musi sie zgadzać z nadwoziem, no i założę sie ze zanim do ciebie dotrą to zaraz będą miały jakieś otarcia rysy itp... A wtedy malowanie też cię nie ominie, weź sobie też pod uwagę ze za lakierowanie plastikowych elementów lakiernicy sobie więcej liczą ponieważ dochodzi specjalny podkład ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 października 2009, 22:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1022
Lokalizacja: RacibĂłrz
jak bys mieszkal blizej pomalowal bym ci je za dobre piwo :hyhy:

_________________
moje cabrio zajrzyj i ocen!!!!!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=398997#398997


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 00:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Zdecydowanie załóż nakładki progowe, tylko nie te które tu pokazałeś (chyba że masz M pakiet ) kup zwykłe niezawijane. Auto z progami wygląda dużo ładniej, masywniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 06:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
BRAWET napisał(a):
Zdecydowanie załóż nakładki progowe, tylko nie te które tu pokazałeś (chyba że masz M pakiet ) kup zwykłe niezawijane. Auto z progami wygląda dużo ładniej, masywniej.

podpisuje się do Darka wywijane nie pasują ale gładkie to poezja bo w e36 blaszane progi to porażka :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 08:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tak wogle to ostatnio dostalem w prezencie solidna (podobno) sprezarke, pistolet do niej to jakies 250zl i moznaby zaczac nauke malowania :> Na poczatek mam do odnowienia felgi stalowe (raczej dobra sprawa na poczatek), bak od motocykla i boczne owiewki no i te nieszczesne progi a jesli bym juz to robil to najlepiej zderzak przedni od rejestracji w dol :)

Potrzebuje tylko jakiegos tutoriala, co kupic, jak sie przygotowac, jakich lakierow uzywac itp. Jesli mialby ktos jakies linki to chetnie poczytam. Oczywiscie za autko sie zabiore (o ile wogle) dopiero gdy bede pewny ze nie sknoce :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 08:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
progów nie da się zmarnować ja dla chłopa to zrobiłem w 2 godziny oczywiście nie miał żadnego uszkodzenia na nich zmatować odtłuścić i heja z malowaniem :D klient śmigał po mieście już wieczorkiem :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 08:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Hehe, ja nie mam zadnego doswiadczenia ale nie chodze tez o kulach wiec co to za problem sie nauczyc. Potrzebuje tylko teorii, praktyke sam zdobede :D ale bmw zaczne robic gdy na prawde bede czul sie na silach choc zdaje sobie sprawe ze progi to jeden z latwiejszych elementow do lakierowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 09:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bmw_e36.pawel napisał(a):
progów nie da się zmarnować ja dla chłopa to zrobiłem w 2 godziny oczywiście nie miał żadnego uszkodzenia na nich zmatować odtłuścić i heja z malowaniem :D klient śmigał po mieście już wieczorkiem :rotfl:


Nie za szybko? Po takim podejściu do malowania, nie trudno o łuszczenie sie lakieru:]

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 10:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
COUPE napisał(a):
Nie za szybko? Po takim podejściu do malowania, nie trudno o łuszczenie sie lakieru:]

no co ty złe przygotowanie pod lakier to jest powód łuszczenia się lakieru
a nie ile czasu to zajmuje :D to jest tylko przykład na progi maska to inna bajka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bmw_e36.pawel napisał(a):
klient śmigał po mieście już wieczorkiem :rotfl:

Głównie chodzi mi o czas prawidłowego wyschnięcia lakieru... Bo to raczej nie był odpowiedni krok, jeżeli już tego samego dnia auto było już eksploatowane ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 20:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
COUPE napisał(a):
Głównie chodzi mi o czas prawidłowego wyschnięcia lakieru... Bo to raczej nie był odpowiedni krok, jeżeli już tego samego dnia auto było już eksploatowane ;)

na swoją odpowiedzialność klient śmigał nawet te koreczki wkręcił od lewarka :wstyd:
to było latem tak więc lakier prawidłowo wysechł i śmiga tylko że progi jemu najbardziej błyszczą z całego auta :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 20:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
bmw_e36.pawel napisał(a):
na swoją odpowiedzialność klient śmigał nawet te koreczki wkręcił od lewarka :wstyd:

A no chyba ze tak :D

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
najczestrza przyczyna luszczenia sie lakieru jest zbyt dluga przerwa nakladania miedzy bazą a lakierem bezbarwnym hehe akurat z tego tematu mialem egazmin czeladniczy dawno temu... co za problem pomalowac jak sie nie ma umiejetnosci to sie wiecej napracuje zbierajac smieci z lakieru i polerująć hehe

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 06:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
incoming napisał(a):
najczestrza przyczyna luszczenia sie lakieru jest zbyt dluga przerwa nakladania miedzy bazą a lakierem bezbarwnym

dla mnie tłumaczono że baza może być pozostawiona nawet na kilka godzin a po tym czasie można nakładać bezbarwny tylko trzeba zrobić jedną cienką warstwę bazy taką przypyłkę i nic nie powinno się dziać :P to było na szkoleniu miesiąc temu ale ja i tak bym tak nie zrobił zaraz po wyschnięciu bazy lecę bezbarwnym :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL