BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] dyfer o co chodzi z przelozeniami
PostNapisane: 29 stycznia 2007, 23:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
wiem ze jest zaleznosc miedzy przelozeniem dyfra a predkoscia maksymalna pojazdu i jego przyspieszeniem.jak to jest ktos wie?czy wraz ze wzrostem symbolu okreslajacego przelozenie np 3,2 rosnie predkosc max za to tracimy na przyspieszeniu czy tez na odwrot?


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 16:53 przez felipe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 10:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
tak wpływa dla jasności 2:1 (na dwa obroty silnika przypada jeden obrót wału za przekładnią)
w takim przypadku według mnie samochód ma lepsze przyśpieszenie a 1:2 miałby lepszą V-max

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 12:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
im mniejsza liczba-wartosc przełożenia tym dłuższe biegi... wieksza prędkość maksymalna, nieco gorsze przyspieszenie. np 2.9 jest dłuższe od 3.45

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 13:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
a ja chyba napisałem o przełożeniu skrzyni tak??

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 17:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: WrocÂław
jeden koleś miał w E36 M50 B28 most z krótkim przełożeniem i auto nie jechało więcej jak 230. zmienił dyfer na ten z mniejszym przłożeniem i leciało ponad 250 auto... ja osobiście bym zostawił ten ktutki ale jak kto lubi. przełożenia w moście wyglądają tak że np.: 3,28 jest dłuższe od 3,52. czyli na 3,28 auto będzie jechało wolniej ale lepiej przyspieszało i odwrotnie na 3,52... jak nie używasz często maxymalnych osiągów swojego auta. to po zmianie nie odczujesz dużej różnicy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 17:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
nie chodzi tylko o v-max. mając dłuższy dyfer mamy przy danej prędkości mniejsze obroty, a co za tym idzie - we wnetrzu na trasie będzie ciszej + troche niższe spalanie przy stałej prędkości.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2007, 23:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
dzieki za odpowiedz.w takim razie pozostalo mi tylko znalezienie odpowiedniego dyfra ze szzpera :)
pozdrawiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 15:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
misssiaq6 się myli: "czyli na 3,28 auto będzie jechało wolniej ale lepiej przyspieszało i odwrotnie na 3,52..." nieprawda-zupełnie na odwrót.Na 3.52 będzie lepiej przyśpieszało ale Vmax będzie mniejsze! im wyższa wartość przełożenia tym auto ma mniejszą Vmax ale lepiej przyśpiesza.Ja mam 4.45 w e30 318 m40 i Vmax jest 170km/h

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Ostatnio edytowano 22 października 2009, 12:12 przez BeeRTe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 16:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
jeszcze zależy co masz na myśli mówiąc "lepiej przyspiesza". bo jeśli brać pod uwagę np od zera do jakiejś określonej prędkości to wcale nie jest to takie pewne ... na krótszym dyfrze może przykładowo wyjść o jedną zmianę biegu więcej i wtedy różnica może sie wyrównać.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
a powiedz mi ile czasu zmieniasz bieg??? Mi zajmuje to pewnie ok pól sekundy jeśli jestem w trakcie ścigawki to nie dużo jeżeli nawet wyjdzie+1 zmiana,a elastyczność przy wyższych predkościach jest super(mi na 4 biegu od 120km/h dopóki mi się 4 nie skończyła-ok 160km/h e36 2,5 nie mogła uciec)a mam m40 z dyfrem 4.45 w e30 :hyhy:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2007, 23:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
chciałem tylko zaznaczyć, że nie zawsze będzie to lepsze.
0,5 s to nie tak mało jeśli czas mierzymy z dokładnością do 1/1000 sek.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2007, 18:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
:rotfl:
co racja to racja-bo przecież 0.5 sek to aż 500x 0.001s nie??? :hyhy:

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 52
Lokalizacja: Bytomsko
prosze doradzcie mi czy przełozenie 4.45 szpera bedzie dobre do 320 i jaka bedzie predkosc vmax


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 16:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
przeciez pare tematów nizej juz Ci pare osób odpowiedziało.zależy do czego ma ci słuzyc auto?v max bedzie cos koło 170kmh

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: z polski
jaki dyfer wybrac procz 4,45 aby przyspieszenie znacznie wzrosło. mam e36 320

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 10:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
nie wybierzesz zadnego poza 3.45 lub 4.45(4.44) :) bo ich poprostu nie ma,na mała głowe w e36 były tylko 3.45 i 4.45(automat) oprócz compacta(dyfer jest taki sam jak w e30).jedyne co mozesz zrobic to dac do zmiany przełozenia w jakiejs firmie np. fwmotorsport.pl koszt około 400zł

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 00:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Kolega niech w błąd nie wpędza tutaj ludzi 4.45 czy 4.15 były monotwane tylko na Japonie w wersjach automatyczny europejskich jak i nie były tylko 3.45 wg. katalogu mowa tutaj o modelu 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 11:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
jak nie masz o czyms pojecia to sie nie udzielaj.
wiesz ze mosty w e36 na małą głowe sa takie same?nie wazne jakie maja przełozenie i przy jakim silniku były montowane ale sa takie same i pasuja do kazdego modelu który ma most na mała głowe.wiec mosty w e36 316i,318i,318is,320i sa identyczne a to ze maja np. różne przełozenia to juz inna bajka. bo np. automat 318is ma 4.45,automat 320i ma 3.45 ale sa takie same wiec mozesz je zamienic dowolnie czyli z 320i do 316i ,z 320i do 318is itd..na europe w e36 na mała głowe wystepowały normalnie dwa mosty 3.45 i 4.45 nie zalerznie czy był to automat czy manual.wiec do swojego 320i z mostem 3.45 bez problemu moze załozyc most np. 4.45 z 318i automat .
prosciej sie tego nie da wyłumaczyc

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 13:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Wczoraj zdawało mi się że mowa było o e36 320 a w 320 były montowane chyba tylko 3.45 a 4.45 na Japan szły. tylko tyle chciałem napisać :D :zdziwko: :znudzony:

Chyba że mam jakiś wadliwy katalog to zaraz poleci do pieca :wstyd:

Piszę tylko to co heh na papierze widziałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
katalog masz dobry.tylko przeczytaj uwaznie On sie pyta jaki most moze wsadzic do 320 a do 320 moze wsadzic most od 316i,318i,318is manual lub automat,obojetnie bo sa tak samo zbudowane.nie pyta sie o most seryjny(seryjne przełozenie) tylko o taki który poprawi mu przyspieszenie.w katalogu pokaze ci tylko jaki był montowany w danym modelu ale to nie znaczy ze nie mozesz wsadzic innego,takiego samego(czyli na małą głowe) ale z innym przełozeniem.
jeszcze raz: mosty w e36 316i,318i,318is,320i manual i automat,maja taka sama budowe(wielkosc,mocowania,zaczepy itd.) wiec mozna je dowoli przekładac.moga sie roznic tylko przełozeniem(3.45 lub 4.45)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL