BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z odpalaniem ??
PostNapisane: 20 października 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Witam posiadam e36 318i z 92r.
I mam nastepujacy problem od jakiegos czasu pogoda znacznie spadła nawet do 2 * w nocy

I mam problem z porannym odpalamniem (silnik benzynka)
W poniedziałe rano próbowałem go odpalić ,nawet nie burknął silnik,więc standarowo każdy by wziął akumulator i naładował (akumulator ładował sie przez noc)
Dziś rano w pełni naładowany podłączyłem i co ... wszystkie kontrolki ładnie świeciły a silnik nie odpalił ,,nie burknął,,
Po pracy przyjechałem z kolega zeby podłaczyc kable i pojechac samochodem po nowy
akumulator , co sie okazuje przyjezdzam po pracy i odpalił( rano było o wiele zimniej a jak wróciełm z pracy było juz cieplej czy to jest powodem nie wiem)


Ostatnio edytowano 20 października 2009, 19:30 przez bastek2323, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Ale kręcił rozrusznikiem i nie chciał załapać?Jeśli tak to obstawiał bym do sprawdzenia pompę paliwa.Też mi raz odpalał raz nie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Kris86 napisał(a):
Ale kręcił rozrusznikiem i nie chciał załapać?Jeśli tak to obstawiał bym do sprawdzenia pompę paliwa.Też mi raz odpalał raz nie.


Nie rozrusznmik nawet nie ruszył przed naładowanie i po naładowaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
pewnie aku padl albo cos z rozrusznikiem zenie moze zakrecic

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
endriu25 napisał(a):
pewnie aku padl albo cos z rozrusznikiem zenie moze zakrecic

Nie no jak mogł paść skoro jak zrobiło sie troche cieplej popołudniu to odpalił


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
A nie słychać było może cykania z okolicy rozrusznika?(jak próbowałeś zapalić silnik?)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Kris86 napisał(a):
A nie słychać było może cykania z okolicy rozrusznika?(jak próbowałeś zapalić silnik?)


Było standardowe cykniecie Abs-su i rozrusznik cykał fakt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Możliwe że coś jest nie tak z tzn bendiksem przy rozruszniku.Objawy na to wskazują ale pewny nie jestem.Przygasły kontroli podczas kręcenia silnika?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Kris86 napisał(a):
Możliwe że coś jest nie tak z tzn bendiksem przy rozruszniku.Objawy na to wskazują ale pewny nie jestem.Przygasły kontroli podczas kręcenia silnika?


Możesz coś wiecej o tym napisac co to jest ten bendiks
a kontrolki słabły kilkakrotnie sciagałem i zakładałem kleme żeby włączyc alarm (zamknąć samochód)

Dodam że wsadziłem dziś do niego roczny akumulator bosch i jutro rano zobaczymy czy to wina akumulatora a i elektryk u którego robiłem alarm kazał mi wymienic kable wysokiego napiecie i świece


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
zdarzyło ci się kiedyś rozładować aku, później jakoś odpalić i ładować tylko podczas jazdy???
Miałem identycznie jak cele w aku robiły zwarcie.
Po wymianie na nowy problem zniknął.

Spróbuj podmienić na inny.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Boggy e36 napisał(a):
zdarzyło ci się kiedyś rozładować aku, później jakoś odpalić i ładować tylko podczas jazdy???
Miałem identycznie jak cele w aku robiły zwarcie.
Po wymianie na nowy problem zniknął.

Spróbuj podmienić na inny.

Nie jak mi padał to juz nie odpaliłem a jezeli chodzi ci o altenator to sprawdzone ładuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Bendix to jest zespół sprzęgający http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=25
Cześć 4.
Możliwe też jest coś z aku tylko dlaczego nie zapalał a nagle zapalił?Sądzę ze jak było by zwarcie to by wogole nie odpalił.
A co mają wspólnego kable VN i świece do tego że nie chce zakręcić rozrusznikiem.Więc to odpada.
Sprawdź aku i ten bendix jeśli odpalenie z innego aku nie pomoże.
A może coś masz zwalone z tym alarmem co Ci ten mechanik robił?Poprostu nie podaje napięcia na rozrusznik.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: BMW E60
Kris86 napisał(a):
Bendix to jest zespół sprzęgający http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=25
Cześć 4.
Możliwe też jest coś z aku tylko dlaczego nie zapalał a nagle zapalił?Sądzę ze jak było by zwarcie to by wogole nie odpalił.
A co mają wspólnego kable VN i świece do tego że nie chce zakręcić rozrusznikiem.Więc to odpada.
Sprawdź aku i ten bendix jeśli odpalenie z innego aku nie pomoże.
A może coś masz zwalone z tym alarmem co Ci ten mechanik robił?Poprostu nie podaje napięcia na rozrusznik.


No tak myślałem ze elektryk pitoli bo co ma piernik do wiatraka
Alarm był wymieniany jakies 2 miesiące temu
Dziekuje za pomoc zobaczymy jutro czy odpali bez problemu :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Kris86 napisał(a):
Bendix to jest zespół sprzęgający http://www.realoem.com/bm...630&hg=12&fg=25
Cześć 4.
to akurat jest automat rozrusznika zwany włącznikiem elektromagnetycznym .Bendix to urządzenie osadzone na osi wirnika .
Co do tematu to może podawac napięcie na automat a szczotki nie łączą i dlatego nie zadziałał .Weż kontrolkę 12 V podepnij do czarno żółtego przewodu przy automacie i niech ktoś zakręci rozrusznikiem kontrolka powinna się zaświecic jeśli tak to szczotki jeśli nie to stacyjka lub odcięcie zapłonu nie podaję prądu na rozrusznik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 85
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Moje BMW: E32 750iL
Kod silnika: M70B50
Na rysunku element 4 to elektro magnes, który wyrzuca bendiks. Sam bendiks znajduje sie w rozruszniku. Jego wymiana nie jest zbyt skomplikowana i mozna ja zrobic samemu jesli sie ma jako takie pojecie o mechanice. A ja stawiał bym raczej na kable albo łozyska bo objawem typowym dla bendiksu sa "puste przeloty "

_________________
Zobacz Czorna Beemmee


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 08:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dobrzany
witam jestem nowy jak wejsc na forum

_________________
miron


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 08:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dobrzany
moja bemka ciezko pali rano tak jak by nie chodzila na wszystkie gary . swiece zarowe okej. aku. tez dobre. jak juz odpali to caly dzien okej.

_________________
miron


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 08:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: dobrzany
moja bemka ciezko pali rano tak jak by nie chodzila na wszystkie gary . swiece zarowe okej. aku. tez dobre. jak juz odpali to caly dzien okej.

_________________
miron


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Mialem podobnie, losowo, jak mu sie chcialo i kiedy chcialo rozrusznik tylko cykal, ale bylo tez slychac swist krecenia sie silnika elektrycznego. Winny okazal sie wlasnie wlacznik elektro magnetyczny ktory nie wypychal bendixu tylko sie zawieszal. Po wymianie wlacznika ( z innego rozrusznika) problem zniknal jak reka odjal, pali za kazdym razem.
Co najlepsze, po wymontowaniu rozrusznika i spieciu go na krotko dzialal bez problemowo za kazdym razem, ale po zamontowaniu go w swoim miejscu i tak nie dzialal jak trzeba...
Wnioskuje po opisie, ze u ciebie moze byc podobny problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 14:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
u mnie było zwarcie w stacyjce i raz palił raz nie palił aż padł aku od tego zwarcia :(
jak zwarłem styki na rozruszniku palił 100 na 100 wszystkie kontrolki swieciły i radio grało a rozruch milczał
po wymianie stacyjki i aku na nowy wszystko wróciło do normy

dwa miechy wcześniej regenerowałem rozruch za 250 zł bo myslalem ze to przez niego raz pali raz nie pali i sie okazało że na daremnie :/

sprawdz stacyjkę

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL