BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 12:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] tylne zawieszenie, tył "chodzi"
PostNapisane: 21 października 2009, 16:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Witam, jak pewnie niektórzy pamiętają jakiś miesiąc temu wymieniłem kompletne(amortyzatory i sprężyny) zawieszenie w mojej buni. Wszystko było około parę dni temu, wtedy to zaczęło mi pukać z tyłu po lewej stronie przy przejeżdżaniu przez dziury lub "spowalniacze". Dzisiaj doszło jeszcze "chodzenie" tyłu przy przejeżdżaniu przez dziury, nierówności itp. Po przejechaniu przez jakąkolwiek nierównośc mam wrażenie że tył "chodzi" sobie jak chce... Spojrzałem na sprężyny ale nie widać na nich żadnych uszkodzeń, samochodu podnieść też nie mogę bo lewarek padł... Wizytę w warsztacie mam dopiero za dwa dni więc pomyślałem że spytam Was zanim tam pojadę, może ktoś ma jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 761
Lokalizacja: wml
Moje BMW: 525i
Kod silnika: N52b25
łączniki stabilizatorów?

_________________
Bayerische Motoren Werke - Miłość do Marki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 16:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ja po ok 10 tysiącach od założenia technixa, wymieniałem górne mocowania amortyzatorów (te poduszki do których przykręcasz w bagażniku amorka...) Guma sie wyrobiła i miały luzy z czego brał sie nieprzyjemny dźwięk podczas pokonywania nierówności, dołków itp... (prawie jak rozklekotane zawieszenie)
Otwórz bagażnik, odsuń boczne dywaniki, zdejmij osłonne gumowe kapturki, jeżeli masz porozsypywane wiórki gumowe, i gniazdo sie będzie ruszało przy podnoszeniu tylnej części nadwozia na lewarku to na bank musisz je wymienić ;) U mnie 2 sie posypały, w tym jedna gorzej od drugiej ;)

Druga zecza sprawdź tuleje metalowo-gumowa nr 4
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 17:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Dzięki chłopaki, jeszcze ktoś diagnozuje podobnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 09:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
COUPE napisał(a):
Druga zecza sprawdź tuleje metalowo-gumowa nr 4
http://www.realoem.com/bm...004&hg=33&fg=30
;)

Ja też bym to obstawiał,przechodziłem to u siebie.Na równej drodze było ok,ale na dołku pukanie.Zobacz czy przy kołach ustawionych prosto nie masz lekko skręconej kierownicy i spróbuj kopnąć w tylne koło z tyłu od strony drzwi,u mnie dało się wyczuć jakby "luz".To tylko moje takie spostrzeżenia,kiedy miałem podobne objawy.Jakbyś sprawdził to daj mi znać na pw, jestem ciekawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Witam wszyscy dostaliście plusa, bo wszyscy mieli rację... Wczoraj rozebrałem cały tył, oba łączniki stabilizatorów do wymiany, mocowanie amorka po lewej stronie do wymiany(zamówiłem oba-wzmacniane), wybite tuleje na wahaczach... Chciałem zamówić tuleje powerflexa, ale mamy w Angli dwódniowy strajk pocztowców, a że auto rozebrane to kupiłem normalne w sklepie.

Dziwi mnie tylko że wszystko tak nagle się razem odezwało...


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 09:27 przez Starwarrior1981, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 11:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
potwierdzam, element nr 4 do wymiany :-) u mnie było to samo... a jak wymienisz to pamiętaj o sprawdzeniu zbieżności na tyle :-)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL