BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 19:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
W moim przypadku adaptacja wyeliminowała spadek mocy w pewnym zakresie obrotow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 10:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Okazało się, że powodem braku mocy jest egr. Przepływka, turbo i wtryski ksiązkowe (wg kompa). Na kompie wystąpił błąd egr-u.
I teraz pytanie: Opłaca się wymieniać na nowy, czy czyścić stary, jeśli jest to tylko wywołane nagarem?

Rzekomo cena za nowy egr w bmw oscyluje w granicach 800 pln :zdziwko:


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 10:41 przez doctorek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 10:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
do delecji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Temat już tyle razy wałkowany....

Panowie

- po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym oraz czy nie jest rozszczelniony kolektor.
Objawia się to zapylonymi brudnym olejem elementami dookoła rozszczelnień - np na kielichu , grodzi itd.
Do tego warto rozkręcić rury i kolanka od turbiny do kolektora - jak opaski były luźne będzie widać na łączeniach przedmuchy z oleju

- sprawdzić szczelność pomiędzy przepławką a turbiną. Jeżeli przy turbinie na łączeniu z rurą od strony przepływki widać zapocenia oleju to znaczy że mamy nieszczelność i łapanie lewego powietrza

-sprawdzić ręką zakres ruchu cięgna zmiennej geometrii turbiny a następnie niech ktoś odpali silnik obserwować czy to cięgno wciągnie się szybko i w pełnym zakresie a następnie szybko cofnie przy gaszeniu. Co będzie świadczyć o szczelności wężyków podciśnienia i działaniu zaworka

- sprawdzić czystość filterków zaworków turbiny i EGR ( AGR ).Było o tym dużo na forach. Ja proponuję jednak kupić nowe. Koszt na allegro jakieś 130zł i będziemy mieli spokój.
Jaki kupić :

http://bmwfans.info/parts/catalog/

Wpisać 7 ostatnich cyfr VIN i poszukać numeru.

-Sprawdzić drożność ewentualnie wymienić filtr odmy który potrafi namieszać.

- odłączyć i zaślepić wężyk od EGR i zobaczyć co i czy się coś zmieni

- wykręcić EGR i sprawdzić czy jest szczelnie zamknięty i go wyczyścić.

- EGR otwiera się na wolnych obrotach i w trakcie spokojnej jazdy ze stałą prędkością. W przypadku wciśnięcia gazu powinien się natychmiast zamknąć.
Ja u siebie EGR wyczyściłem i odłączyłem - auto szybciej reaguje na gaz i lepiej oraz równiej wkręca się od dołu. Minus to głośniejsza praca na wolnych obrotach bo silnik nie dostaje spalin ale więcej powietrza przez co zwiększa dawkę paliwa...

- Filtr paliwa

- Najczęstszym objawem padającej przepływki jest chwilowy spadek spalania na ostatnim biegu o około 5 litrów w trakcie przyspieszania w momencie zadławienia.
ALE NIE ZAWSZE!!! Częściej to niskie prędkości maksymalne...

Po wymianie przepławki na taką o tych samych nr powinno być OK

Tak więc najpierw sprawdźcie jak wyżej , ewentualnie wymiana zaworka-zaworków , wymiana filtra paliwa, odmy , zaślepienie EGR a na końcu przepływka i inne droższe .
drobiazgi ;)

W moim przypadku miałem chwilowe zaniki mocy przy 2500. później nawet 2200,2500 2800.Oraz chwilowy spadek spalania o około 5litrów na ekonomizerze. Powyżej 3000 już OK
Wyczyściłem zaworek ( ale i tak czasem się przycina ) , czyściłem czujnik doładowania , przepływkę ale winowajcą była nieszczelność przy turbinie za przepływką ( zapocona od oleju turbina jak wyżej ) oraz poluzowana obejma za turbiną - zabrudzony kielich od kropelek oleju - przedmuchy.

Możecie spróbować wyczyścić układ i wtryski środkiem czyszczącym STP

Mam nadzieję że pomogłem :]

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: krakow
hej widze ze masz problem z mocą autka napisz mi ile autko ci pali.wskaznik z komputera to moge ci pomóc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Problem rozwiązany i wyeliminowany:) wg komputera był błąd egr. Po rozebraniu okazało się, że wąż od podciśnienia ma dziurkę. Po jego wymianie i zamontowaniu wyczyszczonego egru pojawił się nowy blad na komputerze - przepływka :] Teraz wszystkie pomiary są książkowe :) pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wodzisÂław
witam od jakiegos czasu gdy potrzymam moj samochod na obrotach powyzej 2500 odcina mi turbine i jest strasznie mulowata , gdy wylacze zaplon i wlacze wszystko dziala , slyszalem ze to czujnik EGR ,, czy da sie go zregenerowac??? czy trzeba wymienic na nowy na kompie wyskakuje że turbina wchodzi w stan awaryjny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

artii4_4 napisał(a):
powyzej 2500 odcina mi turbine i jest strasznie mulowata , gdy wylacze zaplon i wlacze wszystko dziala


Typowy " notlauf" tryb awaryjny z powodu przeładowania.

Sprawdzić :czujnik ciśnienia w kolektorze, zawór podciśnienia (n75-nazewnictwo z VAG ) .

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wodzisÂław
byłem u mechanika czujnik pod kolektorem sprawdził czujnik n 75 nie wiem a co sądzisz o przepływce bo pewnego czau miałem taki problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

artii4_4 napisał(a):
co sądzisz o przepływce bo pewnego czau miałem taki problem


Pisałeś że odcina ci turbinę!!!

Przepływka odcina paliwo ....... o przepływce było 1000 razy.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wodzisÂław
powiem tak niby wszystko jest ok obroty 2500 kopm pokazuje spalanie około 15 litr wrzucam 4 i decha dochodzi do 20 spuszczam noge z gazu obroty do 1800 jade spokojnie 70 km i po chwili naciskam znowu deche a tu niespodzianka bunia ani drgnie ,,,nic,,,, najgorzej przy wyprzedzaniu tak że delikatnie naciskając na gaz obrotomierz idzie do 3000 tyś trwa to wiecznie , i znowu sie rozkreca i wszystko ok niewiem czy przepływka czy coś z turbiną myli mnie to bo czasami na 1 biegu i na 2 biegu dochodzi spalanie do 20 litr a auto nie jedzie a czasami jedziesz na 4 biegu i wciskasz gaz a spalanie dochodzi do 12 litr a autko ani drgnie a o spalaniu to już nie wspomne pali jak smok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 13:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
U mnie spalanie ok, nie kopci, lecz czasami ma na 4-rce i 5-tce dziure w przyspieszeniu tak pomiedzy 2800-3000, po tych obrotach znow idzie.
Uczucie jakby nie dostawal paliwa, a i spalanie radykalnie spada na wskazniku......

Jezdze juz z tym rok czasu, i sie nie pogarsza.

Najgorsze ze wszyscy pisza i tych problemach....ale jakos prawie nikomu sie nie udaje ich zniwelowac.

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 15:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
"Najgorsze ze wszyscy pisza i tych problemach....ale jakos prawie nikomu sie nie udaje ich zniwelowac."

Parę postów wyżej masz opisane gdzie i czego szukać....

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wodzisÂław
u mnie dziura jest od 1800 do 4000 tyś jedni piszą przepływka a drudzy czujnik z pod kolektora sącego , ponowie uruchomie autko i wszystko ok na 10 min czyba że obie te żeczy na kompie tylko recycling czy zła analiza spalin i tyle że niby turbina wchodzi w stan awaryjny tylko że ekonomizer nie powinien pokazywać spadku poboru paliwa do 12 litr to raczej wskazuje na przepływkę , na 1 i 2 biegu ekonomizer do chodzi do 20 litr a autko nie jedzie a to już nie jest przepływka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 19:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Artur i nie tylko :D
Sprawdzałeś szczelność dolotu jak wyżej to opisałem ?
Sprawdzałeś czy w układzie podciśnienia masz nieszczelności ?
Co z zaworkami od sterowania turbiny ? EGR?
EGR zamyka się i jest szczelny?

TO SĄ PODSTAWY W DOŁADOWANYCH SILNIKACH DIESLA!!!!!

Jeżeli coś nie jest tak należy od tego zacząć , dopiero później podłączyć się do kompa i szukać innych przyczyn najlepiej w trakcie jazdy.
Komp nie wskaże nam że na kolanku X od strony Y mamy nieszczelność Z
Wskaże natomiast skutek takiej nieszczelności którą można różnie zinterpretować.
Bo co wskaże nam przepływka jeżeli turbina ciągnie lewe powietrze które nie przechodzi przez nią ????
Za niskie wskazania masy powietrza wskazujące na jej niesprawność.
Najmniejsza nieszczelność powoduje głupienie elektroniki i różne zachowywania się silnika.
Bo co ma wskazać choćby ekonomizer jeżeli zaworek przestanie starować prawidłowo turbiną w danym momencie?( albo przepływka zmierzy mniejsza wartość powietrza niż powinna w danym momencie poprzez nieszczelność ) Elektronika zmniejszy paliwo a ekonomizer wskaże niższe wartości.

To jest trudne do realizacji połączenie mechaniki z elektroniką. I wystarczy że coś działa - (powiedzmy zaworek sterowania turbiną) ale za późno nią steruje ( z winy nieszczelności układu podciśnienia bądź zabrudzonego w nim filierka lub po prostu zużycia ) i już mamy wahania i zaniki mocy bo nie są zgrane ze sobą pewne parametry.

Artur - czyli auto przez 10minut OK a później zaniki mocy ?
Jeżeli tak , to co ? przepływka czy coś innego " psuje " się po 10 minutach?
Mało prawdopodobne.
Może pompa wstępna się zawiesza?
Moze filtr paliwa zabrudzony i się przytyka ?
Co z odmą?
A co z zaworkiem od sterowania turbiną ?Od niego bym zaczął oraz od sprawdzenia SZCZELNOŚCI!!!!!!
I nie zaszkodzi przeczyścić wtryski płynem do czyszczenia wtryskiwaczy STP

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jeszcze raz Artur
Dziura jest przez całą prędkość obrotową pomiędzy 1800 a 4000 ?

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 303
Lokalizacja: Chrzanów/ Kraków
Moje BMW: a3 8P
Garaż: było:
e46 320d ,
e90 Lci 318d+
jest a3 2.0 tdi +++
gdzie znajduje się ten zaworek od sterowania turbina ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Przy turbinie masz taką " gruszkę " z cięgnem wchodzącym w środek turbiny.
W gruszkę wchodzi wężyk - " idź " po nim a dojdziesz do zaworka.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 303
Lokalizacja: Chrzanów/ Kraków
Moje BMW: a3 8P
Garaż: było:
e46 320d ,
e90 Lci 318d+
jest a3 2.0 tdi +++
może ktoś posiada zdjęcie tego filterka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Filterka ?

Tutaj masz o filterkach i zaworkach:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... light=mocy

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL