BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Delikatny stukot zaraz po odpaleniu?
PostNapisane: 23 października 2009, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
witam tak jak w temacie mam od nie dawna bmw e36 1,8i no i odrazu przy od paleniu przez jakas sekunde slychac delikatny klekot stukot niewiem jak to nawac i po chwili jest ok dzieje sie tylko tak jak przychodze rano do auta po calej nocy nie odpalania silnika ??? auto jest swierzo po wymianie Oleju Castrol GTX 15W40 ? Wie ktos co jest nie tak..:(??


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 14:23 przez cinek269, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Zanim olej dostanie się na klawiaturę, popychacze mogą przez chwlkę poklekotać jak diesel.. Nie ma co się martwić..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
no niby niema , ale lubie miec przy autku idelanie nieda sie nic z tym zorbic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Nie, bo ciepły olej po zgaszeniu spływa kanalikami do miski olejowej, a krzywkach zostaje go niewielka ilość, po odpaleniu, zanim pompa poda jeszcze zimny i gęsty olej, mija wlaśnie te kilka sekund, wtedy słyszysz ten klekot..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
a jak bym kupil nowy olej np castrola 10w40 dalo by cos??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 492
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E34 Touring
Kod silnika: M50B20
Jedynie co może pomóc, to zatkaj uszy przy odpalaniu :rotfl:

P.S. nie pomoże nowy olej..

_________________
Fun for ride...only with BMW :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: delikatny stukot zaraz po odpaleniu? ;/;/
PostNapisane: 23 października 2009, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
cinek269 napisał(a):
GTX 15W40 ? Wie ktos co jest nie tak..:(??


Masz i odpowiedź na swoje pytanie :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 14:22 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 14:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
cinek269 napisał(a):
Oleju Castrol GTX 15W40


Który rok tego auta? To teraz jeszcze nie masz tragedii, jak będziesz odpalał autko w mrozy to zobaczysz co znaczy stukot. Na jakim oleju wcześniej jeździł samochód? Jak dużo oleju pali?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
M40 tak ma:)

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Lubin
Nie M40 tak ma tylko olej zły i jeśli twoje M40 klekocze i mówisz, że tak ma to współczuje.
Wymieniaj na 10W40 co najmniej. Ja też mam M40 i żadnego klekotu nie ma, na początku, na końcu, w ogóle.
No chyba ze chcesz wymieniać niedługo wałek, popychacze i inne duperele.
Skoro jesteś pedantem to ja bym sprawdził stan właśnie wałka i magistrali olejowej, jak to wygląda żeby za parę miechów nie było niespodzianki


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 16:49 przez mac433, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 16:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
ja mam takie same objawy że jak odpalam rano to przez sekundę klekocze,i mam silnik 1,8i M-43.i nikt mi nie powie że to jest normalny objaw że tak ma klekotać,moim zdanie to może olej jest nieodpowiedni albo coś się dzieje w silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
rok auta 93 to co jak teraz zmienie na 10w40 to bedzie OK?? a jaki olej byscie polecali o ile wogule jest sens zmieniac po 5 dniach znów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
i jak odpowie mi ktos czy jest sens zmieniac na pólsyntetyczny i jakiej firmy i czy moze to coś zmienic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
cinek269 napisał(a):
rok auta 93 to co jak teraz zmienie na 10w40 to bedzie OK?? a jaki olej byscie polecali o ile wogule jest sens zmieniac po 5 dniach znów

zalej na minimum 10/40 Lepiej robić dolewki (jeżeli ci bierze) niż upokarzać silnik olejem 15/40

Nikt ci nie powie czy klekotanie ucichnie, ale na pewno przy oleju 10/40 ten czas może sie skrócić...
gugus89 napisał(a):
Nie, bo ciepły olej po zgaszeniu spływa kanalikami do miski olejowej, a krzywkach zostaje go niewielka ilość, po odpaleniu, zanim pompa poda jeszcze zimny i gęsty olej, mija wlaśnie te kilka sekund, wtedy słyszysz ten klekot..

Tak jak kolega pisał, to jest normalny objaw przy odpalaniu auta, u niektórych bardziej to słychać u niektórych mniej...U niektórych dłużej u niektórych krócej...
Wszystko zależy od kondycji silnika, oraz doboru odpowiedniego oleju... ;)

Jakby nie było, silnik od tego nie umrze :P Ale jezeli pozostaniesz przy 15/40 to sam go uśmiercisz ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 22:31 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 22:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
COUPE napisał(a):
Nikt ci nie powie czy klekotanie ucichnie, ale na pewno przy oleju 10/40 ten czas może sie skrócić...


Nie liczył bym na to :) ale zawsze jest jakieś ale:

COUPE napisał(a):
Ale jezeli pozostaniesz przy 15/40 to sam go uśmiercisz


Tym bardziej że idzie zima, wraz z nią przymrozki. 15w40 będzie można kroić nożem.
Podczas gdy 10w, 5w, będą bardziej płynne.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 07:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam :)

Co do porannego klekotu popychaczy zaworowych to ja osobiście polecam olej Liqui Moly Leichtlauf 10w-40 :ok:

Chociaż moje M43b18 zalane jest Castrolem Magnatec 10w40 i nie zdarza mu się poranny klekot. ;) No może raz na 10 razy coś tam usłyszę. :oczami:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 08:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: PoznaĂą
silnik nie bierze mi praktycznie wogule.. olejuu hmm no moze malo co.. no to w sumie zrobilemm niepotrzebny wydatek to mowicie ze castrol 10w40 bd ok?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
czumu 10w40? jak zmienic to lepiej na pełny syntetyk. Ten silnik z uwagi na hydraulikę musi mieć syntetyk. Temat kiedys przerabiałem. Kupiłem m40 zalany jakis syfem, nim dojechalm do domu 500 km, to zaczął klepać. Jak rozebrałęm to miał już przypchany kanał olejowy od jednej krzywki. Wtedy wymiana wałka i krzywek. Błąd że nie wymieniłem popychaczy. Po roku strzelił mi wąż od wody i lekko go przegrzałem. Zaczął poklepywać przy odpalaniu - do wymiany popychacze.
Reasumując - poranne poklepywanie to słabe popychacze, wymiana oleju na syntetyk moze pomóc ale nie musi. Najlepiej wymienic by nie wkurzał poranny klekot
http://www.allegro.pl/item766605145_pop ... 0_m43.html

polecam też ciekawą modyfikację
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=58111


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 15:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
zmiana oleju nie zawsze pomaga
jeśli ten chalas jest tylko na zimnym lub tylko po odpaleniu jescze się nie martw
to są szklanki...
nic groźnego
w poprzednim wozie zalałem ceramizer i problemu nie było
co dalej nie wiem bo sprzedałem ale jeździło się dobrze i stuków nie było juz nigdy
problem ten miałem tylko w chłodniejsze dni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 16:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
_Red_Coupe_325 napisał(a):
zmiana oleju nie zawsze pomaga
jeśli ten chalas jest tylko na zimnym lub tylko po odpaleniu jescze się nie martw
to są szklanki...
nic groźnego
w poprzednim wozie zalałem ceramizer i problemu nie było
co dalej nie wiem bo sprzedałem ale jeździło się dobrze i stuków nie było juz nigdy
problem ten miałem tylko w chłodniejsze dni


Jak kolega uważa że silnik pracujaćy bez oleju to nic groźnego to niech się lepiej lewą nogą przeżegna i więcej porad nie udziela.


Klekotanie przy porannych rozruchach to pierwsze objawy znacznego zużycia rozrządu albo właśnie lipnego oleju.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL