BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 09:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i 98' Nie chce odpalić
PostNapisane: 23 października 2009, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: mazowieckie
Mam problem z odpaleniem swoje Buni-jest problem a mianowicie taki że jak jeżdze i nie zgasze autka jest ok zgasze ok 2 razy jest problem z odpaleniem i jak postoi ok 1godz wsiadam pale i wszystko działa.Co może być przyczyną?Podłanczali kompa i twierdzą-chociaż nie do końca wierze-czujnik położenia wału korbowego.Proszę o pomoc...

_________________
MANIEK


Ostatnio edytowano 23 października 2009, 22:04 przez MARIUSZ813, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Jeśli po odstaniu odpala to czujnik położenia wału korbowgo. Ja miałem to samo 450km od domu... Popatrz na kable przy wtyczkach, mogą być odizolowane i będą wymagały drobnej ingerencji :)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
pytanie do elektroników zapaleńców : jak zdiagnozować miernikiem taki czujnik :?: Z tego co mi świta ma trzy piny może da się to zdiagnozować ręcznie zanim człowiek wyda 250 zł na nowy :?:

czujnik ABS diagnozowałem opornikiem 1200 Oma i się udało może i w tym przypadku da się to samemu sprawdzić :?:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: mazowieckie
jurexxx napisał(a):
Jeśli po odstaniu odpala to czujnik położenia wału korbowgo. Ja miałem to samo 450km od domu... Popatrz na kable przy wtyczkach, mogą być odizolowane i będą wymagały drobnej ingerencji :)






ale w momencie gdy nie chce odpalić to jak przekręce kluczyk to jak jest ok wszystko się uzbraja a w tym przypadku jest coś takiego jakby przy tylnym lewym kole coś ''syczało'' nie wiem czy to pompka paliwa czy coś postoi ok 1 godz podchodze i jest wszystko ok do nastepnych zgaszeń

_________________
MANIEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 14:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
jeśli twierdzą że błąd powoduje czujnik położenia to zwróć na niego największą ugawę.
sprawdź co dzieje się z kablem w miejscu wtyczki
jeśli jestr on od oleju po czasie krurszeje, izolacja spada a samochód będzie wariował bo kable zaczną się stykać
powoduje to wysyłanie do kompa złych sygnałów.
zekrnij ,potem napisz co z nią nie tak
jesli nie jest uszkodzona a komp pokazał że jest to niestety wymiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 14:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
jeśli twierdzą że błąd powoduje czujnik położenia to zwróć na niego największą ugawę.
sprawdź co dzieje się z kablem w miejscu wtyczki
jeśli jestr on od oleju po czasie krurszeje, izolacja spada a samochód będzie wariował bo kable zaczną się stykać
powoduje to wysyłanie do kompa złych sygnałów.
zekrnij ,potem napisz co z nią nie tak
jesli nie jest uszkodzona a komp pokazał że jest to niestety wymiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: mazowieckie
_Red_Coupe_325 napisał(a):
jeśli twierdzą że błąd powoduje czujnik położenia to zwróć na niego największą ugawę.
sprawdź co dzieje się z kablem w miejscu wtyczki
jeśli jestr on od oleju po czasie krurszeje, izolacja spada a samochód będzie wariował bo kable zaczną się stykać
powoduje to wysyłanie do kompa złych sygnałów.
zekrnij ,potem napisz co z nią nie tak
jesli nie jest uszkodzona a komp pokazał że jest to niestety wymiana




dziś byłem u elektryka i kasował błąd i twierdzi że był błąd przepływomierza tym razem sam nie wiem co robić i do kogo się udac ponieważ dalej jest to samo

_________________
MANIEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
objawy jak przy padajacej pompie paliwa.. Kiedy nie chce odpalić, sprawdź czy pompka podaje, może to jej wina. W e30 miałem ze na ciepło raz paliła a raz nie, aż całkiem padła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
z doswiadczenia nie tylko z bmw jestem pewny ze masz walniety czujnik polozenia walu , czesto jest tak ze po nagrzaniu silnik niezapala dopuki nieostygnie , kiedy lekko przestygnie wszystko jest ok . Po nagrzaniu czujnik zmienia opornosc i podaje niewlasciwy sygnal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Cytuj:
Jeśli po odstaniu odpala to czujnik położenia wału korbowgo.


Wymieniaj i nie kombinuj.

gosc4x4 napisał(a):
z doswiadczenia nie tylko z bmw jestem pewny ze masz walniety czujnik polozenia walu , czesto jest tak ze po nagrzaniu silnik niezapala dopuki nieostygnie

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
StraHu napisał(a):
pytanie do elektroników zapaleńców : jak zdiagnozować miernikiem taki czujnik :?: Z tego co mi świta ma trzy piny może da się to zdiagnozować ręcznie zanim człowiek wyda 250 zł na nowy :?:

mozna sprawdzic za pomoca diody led , wypinasz czujnik i podpinasz diode pomiedzy piny 2 i 3 , obracasz kluczem silnikiem ( nigdy rozrusznikiem ) i patrzysz czy led miga . Drugi sposob to podlaczenie oscyloskopu pod czujnik ( nierozlaczajac wtyczek ) i odpalenie silnika , napiecie powinno oscylowac w zakresie 0-5 V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
StraHu napisał(a):
pytanie do elektroników zapaleńców : jak zdiagnozować miernikiem taki czujnik :?: Z tego co mi świta ma trzy piny może da się to zdiagnozować ręcznie zanim człowiek wyda 250 zł na nowy :?:

zainstaluj sobie program auto data tam masz wszystko na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: mazowieckie
andrzej520 napisał(a):
StraHu napisał(a):
pytanie do elektroników zapaleńców : jak zdiagnozować miernikiem taki czujnik :?: Z tego co mi świta ma trzy piny może da się to zdiagnozować ręcznie zanim człowiek wyda 250 zł na nowy :?:

zainstaluj sobie program auto data tam masz wszystko na ten temat







odebrałem od elektryka i powiedział jest ok.pojezdziłem nie gaszą jest ok jak zgasze czekam 1godz i nie chce odpalić jakimś cudem po kolejnym krenceniu rozrusznika odpala ale co może doprowadzać do tej sytuacji że słychać pompke paliwa jakby cały czas pompowała?

_________________
MANIEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 23:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
bo po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje caly czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 23:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
gosc4x4 napisał(a):
bo po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje caly czas

a nie powinna dopiero jak rozrusznik kręci miałem tak w e30 i mam w e34
nie wiem jak jest w e39 ale wydaje mi się że tak samo będzie


to że pompka cały czas podaje paliwo to bym szukał w przekaźnikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 23:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
andrzej520 napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
bo po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje caly czas

a nie powinna dopiero jak rozrusznik kręci miałem tak w e30 i mam w e34
nie wiem jak jest w e39 ale wydaje mi się że tak samo będzie


to że pompka cały czas podaje paliwo to bym szukał w przekaźnikach
powinna chodzic przez chwile po wlaczeniu zaplonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 93
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: e38 - 730d
Kod silnika: M57
gosc4x4 napisał(a):
bo po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje caly czas


Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie jesteś czegoś pewien. Pompka paliwa po przekręceniu zapłonu podaje przez chwilę paliwo do silnika po czym wyłancza się. Jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem to pompka załancza się i wtedy cały czas działa.

_________________
Sprzedaję zabezpieczenia antykradzieżowe PROXIMA, TYTAN , SEO , blokady Bear-Lock.

Sprzedam nową uszczelkę miski olejowej Elring do silników M50, M52 Vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 11:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
j__a__r__o napisał(a):
gosc4x4 napisał(a):
bo po wlaczeniu zaplonu pompka pracuje caly czas


Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie jesteś czegoś pewien. Pompka paliwa po przekręceniu zapłonu podaje przez chwilę paliwo do silnika po czym wyłancza się. Jak zaczynasz kręcić rozrusznikiem to pompka załancza się i wtedy cały czas działa.
no to przeciae to napisalem tylko zle sie wyrazilem co w nastepnym poscie poprawilem
Cytuj:
powinna chodzic przez chwile po wlaczeniu zaplonu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: mazowieckie
przemekwww napisał(a):
objawy jak przy padajacej pompie paliwa.. Kiedy nie chce odpalić, sprawdź czy pompka podaje, może to jej wina. W e30 miałem ze na ciepło raz paliła a raz nie, aż całkiem padła.








czy przyczyna może być czujnik temp.zewnętrznej który przez jakiś czas nie działał?

_________________
MANIEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
MARIUSZ813 napisał(a):
czy przyczyna może być czujnik temp.zewnętrznej który przez jakiś czas nie działał?


Czujnik temp zewnętrznej daje informację na podgrzewane lusterka, dysze spryskiwaczy, termometr, nie ma nic wspólnego.
Może być uszkodzony czujnik temperatury powietrza zasysanego...

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL