BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 12:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] "Szpera"-wiarygodność RealOEM
PostNapisane: 23 października 2009, 23:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Szybkie pytanko, na stronie RealOEM po wpisaniu numeru vin w szukajke i przegladaniu wyposażenia, doszedłem do tylnego mostu,znalazłem tam blokadę dyferencjału, czy oznacza to że takowy posiadam?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 00:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Niestety, nie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 00:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Starwarrior1981 napisał(a):
Szybkie pytanko, na stronie RealOEM po wpisaniu numeru vin w szukajke i przegladaniu wyposażenia, doszedłem do tylnego mostu,znalazłem tam blokadę dyferencjału, czy oznacza to że takowy posiadam?


Też bym tak chciał :P

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 09:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
tam masz napisane dwa tylnie mosty jaki były seryjnie montowane ze szperą bądź bez. Nie ma tak że jest tylko jeden most. no chyba że masz oryginalną emke.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 10:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
a jak kręcąc kółka i ósemki na szutrze oba koła "mielą" ciągle tak samo to chyba jest szpera? wczoraj sobie poszalałem i obserwatorzy powiedzieli że ciągle na oba koła "mielił" więc chciałem się upewnić na realOem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:07 
...


Ostatnio edytowano 27 kwietnia 2014, 12:25 przez Arucard, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
a gdzie rozkodować vin???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Starwarrior1981 napisał(a):
a gdzie rozkodować vin???


Poszukaj na forum !

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56069

mamy nową wyszukiwarkę u góry strony ;)

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
dobra, dobra, moja wina-zapytałem odruchowo... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 12:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Takie sprawdzanie(rozkodowanie VIN) ma sens jeśli auto było od nowości serwisowane tylko w ASO BMW.

Podnieść auto i spróbuj zakręcić kołem będziesz wiedział na pewno.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Arucard napisał(a):
rozkoduj vin i zobacz czy fabrycznie miales blokade dyferencjalu w swoim aucie bo ja naprzyklad mam..


I zapytam moja szpera to 25%, zaspawany most :D to 100%.. Jedni mowia ze tylko sa takie szpery a inni ze sa jeszcze 60,80% itd.. Co jest prawda?

w BMW były montowane szpery właśnie 25%. w starszych mercedesach były chyba 50%.
w nowych ///M jest chyba szpera 25% z tym, że może chwilowo zacisnąć się nawet w 100% :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
podnieś auto tak by oba koła z tyłu były w górze i okręć kołem jeśli oba kręcą sie w tą samą stone to masz SZPERE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 18:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Jeżeli masz most to wszystko możliwe bo zazwyczaj w BMW były montowane dyferencjały.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 18:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
mag869 napisał(a):
podnieś auto tak by oba koła z tyłu były w górze i okręć kołem jeśli oba kręcą sie w tą samą stone to masz SZPERE


A ja proponuje podnieść tak aby jedno tylne kolo było w górze i spróbuj jaki jesteś silny kręcąc nim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 01:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Pinczer napisał(a):
Takie sprawdzanie(rozkodowanie VIN) ma sens jeśli auto było od nowości serwisowane tylko w ASO BMW.

Po vin'ie sprawdzisz wyposażenie każdego auta, które wyjechało z fabryki BMW, bez względu na to gdzie było serwisowane.
Starwarrior1981, podeślij mi vin to sprawdzimy czy siedzi u Ciebie LSD czy nie.
E36 były ostatnimi modelami w których można było opcjonalnie zamówić szperę, dziwię się że zrezygnowali z takiej możliwości w kolejnych modelach.

trollu napisał(a):
w nowych ///M jest chyba szpera 25% z tym, że może chwilowo zacisnąć się nawet w 100%

W każdym M jest szpera, ale w żadnym M nie ma szpery, która zaciskała się w 100%. Do wszystkich M, montują mechaniczne szpery które mają stałe tarcie.
Elektroniczny dyfer jest aktualnie tylko w X6, 135i i nowym Z4

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 01:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
A tak przy okazji chłopaki
Tak wygląda "most" czyli dyfer ze sztywną osią jako jedna część:
Obrazek
Zapewniam, że żaden z Was nie ma takiej części w swojej BMie ;)

A tu z kolei dyferencjał:
Obrazek

;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 11:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pitz w takiej e36 co ma 15 lat to most już mógł być 3 razy zmieniany o reszcie wyposażenia nie wspomnę. Rozkodować można jeśli to kogoś cieszy, ale radze sprawdzić jak się to ma ze stanem faktycznym, żeby się tylko nie okazało że kolor nawet się nie zgadza.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 111
Lokalizacja: Spalding/UK
Moje BMW: E36 325 Coupe
Kod silnika: M50TU25
Pitz, wysłałem Ci PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323
Witam, mam e36 cupe 320i i chciałbym jej założyć szperę którą polecacie i czy od innych modelów bedzie pasowała? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL