BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wycięcie katalizatora 320d 150ps
PostNapisane: 10 września 2009, 22:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
wycinał ktoś kata w e46 320d 150ps ??? myśle o wstawienu tam rurki dla lepszego wylotu spalin bo mysle że jest troche przytkany katalizator bo czesto zaśmieca mi sie EGR,a co za tym idzie auto się muli z dolnych obrotów,dodam że auto nawet chmurki dymu z tłumika nie puści


Ostatnio edytowano 11 września 2009, 06:53 przez mag869, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 04:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Ja wywaliłem kata w swojej znaczy zostawiłem pustą puszke i wbrew temu co wszyscy twierdzili żeby tak nie robić żeby strumiennice wstawić itd. Autko lepej się zbiera, nie chodzi głośniej spalanie takie samo, na początku tylko kopciło bardzo po przegazowaniu ale po czasie jak wydmuchało cały osad przestało. Turbo tylko bardziej słychać taki delikatny gwizd na wolnych obrotach.

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Wyciąłem kata za niego wstawiłem mały środkowy przelotowy tłumik.
Autko wcale nie jest głośniejsze ........... i zdecydowanie lepiej wkręca się od dołu.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 09:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
to że lepiej bedzie chodzić z dolnych obrotów to ja wiem na 100% bo kumpel to samo zrobił vw tdi i (jest tak jak kolego napisałeś) tylko u mnie przed katem albo za (dokładnie nie pamietam) jest jakaś sonda i nie wiem czy komputer nie bedzie "głupiał" przez to wycięcie, bo jak zaślepilem egr to świeciła mi się "kontrolka śilnika"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Jeśli sonda jest przed katem to wsio ok ale jęsli za katem to nie wycinaj bo komp będzie głupiał, dlatego że spaliny zbyt swobodnie będą przelatywały a sonda będzie błedne odczyty robiła. Pozdrawiam

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Sorry ale e46 320d nie ma sondy.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 19:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
to co to jest ten przewód co wchodzi w katalizator?????? mam tak samo jak na zdjęciu
zobacz link
http://www.allegro.pl/item715668155_kat ... _nowy.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
podpinam sie pod temat! z tego co wiem to M47TU ma dwa katalizatory. czy obydwa mozna bez problemu wyrzucic zastepujac zwykłą rura? z tego co wiem to ten tylny chyba smialo mozna wycinac bo nie ma tam zadnej sondy, nie wiem jak jest z tym blizej dolotu, i z tego zdjecia co pokazałes wynika ze jest tam własnie sonda? czy da sie jakos to pogodzic i miec autko bez zadnego kata i bledow? i jak potraktowac filtr czasteczek stałych??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
kolego ja już kata nie mam od prawie miesiąca i auto chodzi bajka. sonde wspawałem w tą rurke oczywiscie. jedyna róznica jak jest to jak odpale zimne auto rano o godz 6 to taki lekki dymek idzie przy dodawaniu gazu (jak z zimnego benzyniaka) bo z katem to nic, ale po przejechaniu 1,5 km igła:) ja mam marzec 2004 rok i filtra cząstek stałych nie mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
aha:) ale ktorego kata wyciąles bo na tym zdjeciu pokazywales ten blizej dolotu. (rozumiem ze w m47TU sa 2 katy) ja najchetniej wywalilbym dwa na raz. ten tylny to chyba bez problemu bedzie mozna zamienic na rurke(czy ty masz tłumik przelotowy wspawany?) bo tam sond zadnyuch nie ma ? dobrze rozumiem? sonda jest tylko jedna? w tym kacie blizej dolotu? tez chce go usunąć wiec jakbys mogl to dokladniej powiedz gdzie sonde wtedy dac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
sonde dałem w takiej samej odległości jak była od kolektora wydechowego. w środkwym tłumiku nie ma żadnej sondy,śmiało możesz to wyciąć. a czemu chcesz usunąć kat??? ja go wyciłem bo szybko zaśmiecał mi sie egr a wiadomo jakie skutki tego były no i chłodnice salin 2 razy mi rozwaliło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 12:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
tez mi zasmieca egr. czuje ze troche zamula. poza tym mam 280k przebiegu... poza tym własnie mi zjadła rdza rure na spawie przy kacie. od razu postanowiłem ze go wyrzuce:)pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
najlepiej uspawaj cały przelotowy i będzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 23:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
dzisiaj na szybko musiałem działac bo całkowicie mi pekła rura i wlokłem kata za sobą.. pojechalem do warsztatu(jedynego wolnego w lublinie) i facet mi wywalił kata tego tylnego. wspawał mi w to miejsce zwykłą rure. jezdzi troche jakby plynniej teraz furka ALE na wolnych obrotach (tylko na wolnych) w czasie postoju tłumik wpada mi w dosyc duze wibracje. jak sie doda lakko gazu to wszystko ustaje. ale na postoju jest niemiły świergot i chrobotanie i gołym okiem widac ze rura sie dziwnie telepie.. co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Urwany wieszak?

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: MiĂŞdzychĂłd
Podepne sie do tematu. Czy w e46 330d mozna wywalic kata?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 11:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Tak, można i to wszystkie 3szt. :)

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
mozliwe ze po prostu w wyciętym fragmencie rury albo na kacie byl wlasnie wieszak a teraz na tej rurze wspawanej juz facet niedopatrzyl.. szkoda ze nie mam nkanału gdzies w pobliżu bo bym zerknął.. po zimie i tak mam zamiar wywalic tez przedniego kata .tego z sonda.. i pare innych rzeczy porobic.. moze jakos przez zimie mi sie to wszystko przez te wibracje nie rozklekocze całkiem.. albo zajade do niego jakos na czasie..
ps , nadal nie wiem jak to zrobic zeby wyciac kata tego z sonda i zeby zadnych bledow nie złapalo.. gdzie ta sonde wtedy dac? wywalic jej całkiem to chyba nie mozna? a bez kata bedzie miala przeciez bledy?..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Wywierć w nowej rurze otwór na sonde. Naspawaj nakrętkę i wkręć w nią sonde w tym samym miejscu co była oryginalnie.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 października 2009, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 394
Lokalizacja: POLSKA
a nie bedzie lapala bledow zadnych?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL