BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierwsze poważne moto
PostNapisane: 27 października 2009, 10:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
witam, planuje zakupić moto do około 7 - 8k zł. Pojemność - najlepiej 600cc. Co byście doradzili na początek ? Na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie. NIe śpieszy mi się z kupnem ale z tego co sie orientuje to teraz zaczyna sie najlepszy sezon na kupno moto.

Najeździłem się już na jednośladach począwszy od motorynek, wsk, java, mz itd i zamierzam wskoczyć na coś żywszego :) czekam na pomoc i cenne rady pozdrawiam

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 10:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
W tym przypadku jak kierowałbym się tylko i wyłącznie w stronę BMW i to nie nowego:
http://www.motormania.pl/grafiki/wetera ... S-1974.jpg
ale nie wiem czy Cię to jara, poza tym nie wiem, czy to jest dostępne w Twoim przedziale $$

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 11:05 
Bandit 600 :) szkoda, że się trochę spóźniłeś, bo mój kolega miał do sprzedania bandziora w stanie UBERigła :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Fryderyk napisał(a):
Bandit 600
:super: hehe dokładnie taki jak mój :D

Jak jeździłeś troszkę to bardzo dobry wybór. Da się już pojechać, trwały silnik (olejak), bardzo wygodny, bo nie leży się na kierownicy, nadgarstki się nie męczą, i nawet dłuższe trasy nie odczuwa się zmęczenia. fajnie brzmi i wygląda, nisko umieszczony środek ciężkości pozwala na sprawne pokonywanie zakrętów, do miasta też jak najbardziej się nadaje. za taką kasę kupisz coś z okolic 1996-97 (tak myślę).
Luknij w moją galerię, to zobaczysz że nawet na torze się prezentuje jako tako :D

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 12:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
a jak wygląda awaryjność tego modelu oraz słabe punkty ? (w razie kupna na co szczególnie zwracać uwage), ile pali i jakie osiągi są tego sprzętu ? :)

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 12:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Moglbys podac jakie sa Twoje preferencje odnosnie moto. Ja lubie golasy z nie wysilona szesćsetką. Hornet i Fazer sa fajne i jak ktos lubi to suzuki olejak. Jesli scigacze to cbr, gsx. Z klasykow to dniepra i urala bym szukal bo bmw (np. k750) to juz troche drozsze, ale z tego co slyszalem to do urala silnik z bmw pasuje :)

Odobiscie na moto jezdze malo (2-3 tys w roku) wiec preferuje modele tansze choc mlodsze ale stosunkowo nieskomplikowane. Serwis jest tani i w malym miescie sa ludzie ktorzy potrafia to solidnie zrobic, spalanie pomijam bo malo smigam, czesci nie musza byc jakos szczegolnie tanie wazne zeby byly dostepne (zobacz jak wyglada dostepnosc na larssonie). U mnie problemm sa niestandardowe rozmiary opon- zwroc na to uwage. Dostanie sportowej 18-calowej opony na tyl to juz troche problem.

Co do kupna to podstawowa sprawa nie kupuj od biednego i od dzieciaka. Zaden z nich nie zadba nalezycie o moto. Warto tez czasem wkrecic sprzedajacego w jakies historie o mozliwosciach, jezdzie na kole itp. Jak zacznie za duzo opowiadac co to on nie robil to gwarancje masz ze moto dlugo nie pojezdzi. Dobrym sprzedajacym jest pan biznesmen albo czlowiek ktory ma rodzine. Oni mniej jezdza i mniej katuja sprzet.

Jak przyjedziesz kupowac to warto najpierw sasiadow popytac jak wlasciciel jezdzi, czy rozbil sie juz itp. Ja od tego zaczynam, potem (niech on Ci odpali zimny silnik), lekko gazujesz i czekasz az sie nagrzeje, sprawdzasz wysokie obroty, czy dymi, czy strzela ogniem itp. Warto sciagnac bak i zobaczyc czy glowka ramy i okolice nie byly spawane. Gleba to naturalna sprawa ale krzywa rama to niedopuszczalna sprawa. Podczas jazdy nie szalej, nie ma takiej potrzeby. sprawdz czy przy puszczeniu kierownicy nie sciaga w zadna strone (najlepiej przy predkosci ok 100km/h). Sprawdz czy np w lewo nie chce skrecac bardziej niz w prawo :P Przezuc wszystkie biegi- czesto od szalenstw psuje sie dwojka (przebijanie bez sprzegla przy jezdzie na kole), czasem trudno jest znalezc luz na postoju ale to normalna sprawa. Sprawdz czy 2 bieg nie wyskakuje na wysokich obrotach i czy sprzeglo sie nie slizga, czy nie bierze za szybko. Warto owiewki posciagac- zwykle klejone sa, daje Ci to podstawe do negocjaci a przy okazji patrzysz czy cos pod nimi sie nie zniszczylo przy dzwonie. Zobacz jak naciagniety jest lancuch, jesli mozesz go odciagnac na zebatce to jest do wymiany razem z zebatkami, jesli jest zbyt naprezony to pewni przed sprzedaza zostal podciagniety.

Pamietaj ze po kupnie czeka Ci prawdopodobnie zmiana filtrow, plynow, opon, lancucha, klockow (tarcze potrafia byc bardzo drogie wiec przyjzyj sie czy sa dobre bo zdarza sie ze sa porysowany od lysych klockow), regulacja gaznikow i pewnie jeszcze kilka innych drobazgow. Wydatek czasem znaczny szczegolnie przy tej cenie moto. Rejestracja i ubezpieczenie to groszowa sprawa.

Jesli Ci sie nie spieszy to dobrze, ale na pewno w oczy rzuca Ci sie motocykle do malego remontu po okazyjnych cenach. Ja odradzam motocykle ktore wymagaja jakiegokolwiek wkladu finansowego ale czasem mozna dostac tania japonie z mala awaria. Jesli moto nie pali na jeden gar to regulacja gaznikow nie pomoze, brak jakiegos sterownika itp to tym bardziej kosztowna sprawa i na pewno w 600zl sie nie zamknie. Polamane plastiki to nic zlego ale ori kosztuja, uzywki potrafia miec zaczepy popsute a zamienniki nie koniecznie idealnie pasuja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Bandit bardzo mało awaryjny, duże przebiegi można robić bezawaryjnie. trzeba pilnować tylko oleju i reszty podstawowych spraw. Uwagę trzeba zwracać na wszystko w zasadzie, ważne żeby poprzedni właściciel serwisował moto regularnie, i dbał o niego, sprawdź czy nie ma luzów na główce ramy, czy przy hamowaniu przednim hamulcem nie telepie i nie ściąga, w jakim stanie jest chłoniczka oleju, czy nie ma przecieków, czy przy wysprzęglaniu nie słychać koszyczka (wsłuchaj się w okolice lewej strony silnika), wycieki to wiadomo, felgi czy są z tego samego roku produkcji, no i ogólny stan. Jak coś będzie nie tak to odpuść.. Mój ma 45000km przebiegu i nie mam z nim problemów, podczas wycieczki na tor zrobiłem łącznie około 550km z czego 80km po torze, reszta w trasie z prędkością około 140 -150, spalanie wyszło w okolicy 7 litrów, niestety jak gaźnikowca przyciśniesz to spali, i przy pałowaniu 8-9 litrów pożre, a przy spokojnej turystycznej jeździe w granicach 6 litrów spokojnie wychodzi.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Ja miałem Kawusię ZX6R Ninja. Bardzo fajny i przyjemny sprzęcik. Awaryjność zerowa, bardzo dobre osiągi i stosunkowo małe zużycie paliwka. To był rocznik 1995 ale świetnie się sprawował. Dawał ogromną frajdę z jazdy. Jeśli kiedykolwiek będę szukał kolejnego motocykla to na pewno uderzę w Kawasaki ZX6R z tym, że troszkę młodszy rocznik. Generalnie z takimi pięniążkami o jakich mówisz możesz poszukać ZX6R. :ok:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 13:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
zastanawiałem się jeszcze nad cbr f3, ninja fajny motorek ale jednak jakoś chyba bardziej wole streeta :wstyd:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 13:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
ruhh napisał(a):
cbr f3
:super: a popatrz jeszcze na fazera :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 18:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
ZX6R!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Nie ruszaj nic innego niż F2/F3 Dlaczego ?? Wady ?? W F2 wymienić napinacz hydrauliczny łańcuszka rozrządu na ten mechaniczny od FZR600( jeżeli jest to potrzebne). Zalet ?? Same zalety. Wspaniałe moto, wspominam z łezka w oku :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Jak najbardziej mogę polecić F3 lub nawet dozbierać kaski na F4 wygodna pozycja za kierownicą,wybacza sporo błędów i co ważne liniowo oddaje moc.Eksploatacja?zależy jak trafisz ale ogólnie mało awaryjna maszyna i może dać sporo frajdy jak na 1 2oo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Sebuś napisał(a):
ZX6R!


dokładnie TAK :ok:

a swoją ZX6R zakupiłem koło Będzina a mieszkam nad morzem :rotfl:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 01:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3617
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Moje BMW: e46
Kod silnika: s54
ja w tym roku uczyłem sie jeździć na moto i na pierwsze moto wybrałem Yamahe Thundercat. Udało mi sie kupić ładny egzemplarz, doinwestowany. Pojeździłem sezon, i powiem że to był świetny wybór. W tym momencie planuje sprzedać to moto i przesiąśc sie na gsxr 750. Jakbyś miał jakieś pytania to pisz na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 12:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Szukaj kawy! zx6z a ta kase najladniejszy motorek i do tego fajnie bryka :hyhy:
na plastkiu na miescie jeszcze jakas blachare sie wyrwie :luka:

ja ten sezom przejezdzilem na zx750r i to tez moje pierwsze moto, troche ciezko na gume ja wyrwac, ale strzal ze sprzegla i leci, ale mialem juz doczynienia ze szlifierkami czasami zdazalo sie posmigac na litrze-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
rdk napisał(a):
na plastkiu na miescie jeszcze jakas blachare sie wyrwie



wiesz tez brałem ten punkt pod uwagę wybierając moto :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Kawasaki pierd..... w krzaki :ok: Chcesz mieć moto które ładnie brzmi ?? Ładnie wygląda ?? Jest niemalże bezawaryjne ( zobacz ilu stunterów zamęcza bezskutecznie F2/F3/F4) Oddaje liniowo moc i wybacza wiele błędów ?? Kup HONDE i się nie zastanawiaj. Wygodna na miasto i trase. Zabierzesz panienke, toboły, a jak trzeba to bez śmiesznego strzelania ze sprzęgła solidnie lata na kole i nie grymasi. Wiec radze Ci przyjacielu kup F2-F3-F4. Podstawa to dobry stan i niezakatowany egzemplarz. Polecam coś z DE. A nie jakieś tam Yamahy, Kawasaki i inny wynalazki, no chyba, że chcesz wieczorami prostować młotkiem te bananowe ramy po gumawaniu, lub wstawiać wyplute zawory :wstyd: Uwierz mi bo troche motocykli z każdej kategori objeździłem i wiem o czym mowa. A akurat F2 miałem osobiście i wiem co mówie. Kupujesz wkładasz napinacz za 50zł od FZR 600 tankujesz i śmigasz. Od czasu do czasu klocki napęd i dalej nabijasz tys km. A 100KM wystarcza by poszaleć, zwłaszcza jak na pierwsze poważne moto. Jeżeli masz konkretne pytania to pisz na PW lub pytaj tu publicznie. I nie słuchaj się ludzi którzy mieli lub jeździli 2 motocyklami w życiu :przestraszony: Życze miłej przygody na 2 kółkach :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e36 turing
Kod silnika: M52B25
mój znajomy chce sprzedać swoją cb 750 jest w super stanie i godna polecenia jak jestes zainteresowany to daj znać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Nie lubie hond chyba mi sie kojazy z civic'em taki nudny i bez jaj :znudzony: :rotfl:


Co da awaryjnoci poszczegolnych modeli mozna by sie wyklucac godzinami,

acha i zebym wiezyl w mity o awaryjnosci to jezdzil bym golfem seri 2 z silnikem 1,6d, a nie bmW/ :cisza:


najwaznieszy jest stan danego egzemlaza i tyle! kupisz zryta honde to tez bedziesz siedzial w garazu z mlotkiem i przecinakiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL