BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Majes86 napisał(a):
Da sie jakos sprawdzic bez rozbierania, ktory termostat jest uszkodzony? Jezeli sie nie da, to chyba zamowie termostat egr i glowny przy rozebraniu zobacze, ktory jest uszkodzony i go wymienie, a ten drugi odesle.

barti napisał(a):
Chłopaki podaję sposób na sprawdzenie czy działa termostat główny,
Wystarczy zacisnąć wąż co idzie do termostatu egr, jeśli po paru kilometrach 4-7 wskazówka nie stoi w pionie to na 100% termostat główny, u mnie tak zrobiłem , wymieniłem termostat główny i wskazówka po 3 kilometrach poszła w pion, następnie zdjąłem zacisk z węża egr i lipa długo się rozgrzewa, czekam za termostatem EGR


Hmm nie bardzo rozumiem, mozesz jeszcze raz wytlumaczyc? Jezeli po wymianie termostatu glownego wskazowka trzyma pion po 3 km, to po co chcesz wymieniac termostat egr?


Nie czytasz dokładnie,
Auto mi sie nie chciało rozgrzać, zacisnąłem wąż na EGR i dalej nie mogło się rozgrzać, w ten sposób doszedłem do głównego termostatu, wymieniłem go i znowu zacisnąłem wąż na EGR wskazówka po 3 km była w pionie, następnie zdemontowałem zacisk na termostacie EGR i w drogę i znowu nie chciał się rozgrzać tak szybko, więc dziś wymieniłem termostat EGR i jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
No teraz juz wszystko jasne. A mozesz mi powiedziec, ktory waz mam zacisnac, zeby to sprawdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 13:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
rorafalki napisał(a):
spalanie spadło, bo temp. pracy silnika jest optymalna :)


Termika silnika jest jak najbardziej optymalna - bliska pracy przy 90*C , silnik pracuje normalnie tzn bez wzbogacenia co wystepuje poniżej 80*C


U mnie z zasięgiem tak samo jest - jest znacznie większy i nie spada tak szybko :)

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 00:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

podłączę się pod temat - choć mam zgoła odmienny problem - to znaczy temp łapie w miarę poprawnie - pion trzyma i na trasie nie spada - jednak przy temp około 20 stopni (więcej również) po kilku delikatniejszych przyspieszeniach wyje wiatrak główny (przed chłodnicą).

w sezonie jesienno-zimowym problem nie występuje - jednak może ktoś ma pomysł co może być przyczyną:
- czujnik temp?
- ?

będę wdzięczny za ukierunkowanie w temacie.
dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 07:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
To wycie to nic innego jak wiskoza. Zalacza sie, aby efektywniej chlodzic silnik. Tak ma byc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 12:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
problem w tym, że nie wygląda to tak, jakby schłodził silnik i przestał działać, tylko jak już zacznie działać, to działa cały czas (wraz z użyciem pedału gazu). N
awet po pewnym czasie działania na wolnych obrotach - kiedy wydawałoby się, że silnik powinien być już schłodzony - wiskoza nadal wyje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Borsuk napisał(a):
a czemu ma latem niby nie chodzić ?? przecież silnik identycznie jak zimą jest poprostu po dłuższym postoju zimny i webasto pomaga mu szybciej osiągnąć odpowiednia temperature ...

wiadomo że zima chodzi dłuzej niż latem :)

tak przeczytałem cały ten wątek i widzę że dalej nie rozróżniacie Webasto od elektrycznego podgrzewacza..... a co do działania Webasto to załącza się jak temp. zew. spadnie poniżej +5 C i dogrzewa silnik!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 01:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
TC, mylisz sie kolego.Ty piszesz o podgrzewaczu elektrycznym, webasto załączasz sam kiedy Ci pasuje chyba że je zaprogramujesz i ma na celu dogrzanie wnętrza pojazdu(szczegulnie na postoju na ZGASZONYM SILNIKU) a podgrzewacz elektryczny dogrzewa wode w układzie chłodzenia i załącza sie poniżej +5 (tu masz racje)...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 09:03 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
proszę Cię kolego bo wiem co pisze sam mam Webasto które bez odpowiedniego kodowania działa tylko i wyłącznie jako spalinowy dogrzewacz silnika ( jest połączony z komputerem silnika przez szynę K-bus ) tylko jak temp. spadnie poniżej +5 C , ale... powtarzam ale jest możliwe kodowanie aby aktywować je jako pełne Webasto z dogrzewaniem silnika i wnętrza na postoju ( ponieważ jest zamontowana pompka obiegowa cieczy ) po dołożeniu sterowania np. z pilota ... ( nie trzeba dokładać jeśli ktoś ma dużą Navi bo tam po kodowaniu pojawia się opcja umożliwiająca zaprogramowanie czasów włączania Webasto ) !!! I piszę to kolego bo sam przerabiam ten temat jak i znam ludzi którzy dokładali pilota do webasto które Ty nazywasz podgrzewaczem elektrycznym! Mam nawet oryginalną instrukcję BMW retrofit jak dołożyć sterowanie do tego Webasto!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
AAA no teraz temat jasny, w sumie to niez ły bajer z tego można stworzyć... z okienka cyk guziczek i schodzisz za 5 minutek i ciepełko..a sasiedzi szybki skrobią i RYSUJĄ ...

Ale nasuwa mi sie pytanie...ile bateria na postoju wytrzyma bo potem trzeba jeszcze uruchomić silnik...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
Witam
Dołącze do tematu
jestem szczesliwym posiadaczem BMW E46 320 D z 99r. kupilem w czerwcu i jak narazie wszystko bylo OK, dopuki nie przyszlo ochlodzenie. Nie dogrzewa silnika w trasie i ciezko dogrzewa w miescie ale w koncu dojdzie wskazowka na srodek. Przeczytalem caly tema i porady. Skorzystalem z wskazowek aby sprawdzic termostat przy EGR czyli scisnoc wezyk ale nic nie pomoglo samochod na postoju strasznie dlugo dochodzil do temperatury normalnej jak w koncu doszedl po puszczeniu cieplego powietrza temp. zaczela spadac-caly czas zacisniety wezyk od term. EGR.
Nastepny problem mam z WEBASTO zauwazylem ze sa tam dwie kostki do wpiecia jadna z dwoma kablami a druga z trzema -- ta druga wogole nie byla wpieta wiec ja wpiolem wsiadam w samochod a tu nie mam w ogole kontrolek kierunkowskazów niby sa ale niema kontrolek po wyjeciu tej wtyczki z webasto wszystko wraca do normy. Webasto po podlaczeniu nie daje zadnej reakcji w dodatkowym szybkim dogrzaniu samochodu.
CO JEST ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
co do 1. To ja bym wymontowal termostat erg i nim potrzasnal i dumchnol w neigo. Jak zimny nie powinno nic latac i nic przepuszczac. Jak to nie pomoże to musi to być termostat gówny. U mnie oba były zwalone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
fornal napisał(a):
co do 1. To ja bym wymontowal termostat erg i nim potrzasnal i dumchnol w neigo. Jak zimny nie powinno nic latac i nic przepuszczac. Jak to nie pomoże to musi to być termostat gówny. U mnie oba były zwalone.


tak zrobie rozbiore termostat ERG i zobaczymy ale najbardziej mnie dziwi to WEBASTO czyzby juz ktos majstrowal przy tym i poknocil kabelki ??? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
TC napisał(a):
I piszę to kolego bo sam przerabiam ten temat jak i znam ludzi którzy dokładali pilota do webasto które Ty nazywasz podgrzewaczem elektrycznym! Mam nawet oryginalną instrukcję BMW retrofit jak dołożyć sterowanie do tego Webasto!


prosził bym o intrukcjie, linka, opis lub cos co pomoze przeprogramowac to na pilota zeby grzalo zdalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
właśnie jestem po wymianie termostatu głównego,na szczęście mam tylko jeden więc loterii nie było.No i rewelka,z 65 stopni,zrobiło się 90-92 non stop i trzyma nie wychładza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
Witam
wczoraj wymontowalem termostat ERG dmuchnolem, w niego i latwo przepuszcze powietrze bez zadnego oporu. Nie dalem za wygrana i rozlozylem go na czesci pierwsze -trzeba uwazac bo w srodku jest sprezyna-ja nie zauwazylem i szukalem czesci po garazu :hyhy: . W tym termostacie so dwa tzw. "kowadełka z bolcami" --- łapiac za bolce szczypcami mozna je wysunąc pomyslalem wiec ze moze to wszystko jakos dziala jak sie rozgrzeje wiec podgrzalem zapalniczką ale brak reakcji do tej pory nie wiem do czego one służą.
ale nie wazne --- chyba termostat ERG kwalifikuje sie do wymiany -- jak uważacie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Na 100% do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Kielce
Witam
bylem dzisiaj popiac pod komputer moja betke wyskoczyl blad sterowania zaworu erg ???? :zdziwko:
komputer wszystko usunal ale co to jest za blad ?????? Jak ktos wie niech napisze
natomiast silnika ciagle nie dogrzewa bede musial niestety wurzucic ok 170 zl za termostat erg :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 16:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Jak sie dostac do tego przewodu, ktory trzeba zacisnac, zeby sprawdzic czy termostat EGR jest sprawny? Wystarczy zdjac plastikowa oslone silnika? Jutro sie w koncu za to zabieram.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
z tego co pamiętam to wystarczy ściągnąć osłonę silnika i będziesz miał dobry dostęp. mam jedno pytanie? Czy jazda z zaciśniętym przewodem o którym jest mowa może wpłynąć negatywnie na silnik i coś uszkodzić?

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL