BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Drgania przy gaszeniu 320D
PostNapisane: 27 października 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Witam serdecznie!
Od niedawna jestem posiadaczem e46 320D i martwi mnie pewien, w moim odczuciu, problem. Mianowicie podczas gaszenia auto wpada w wbiracje. Trwa to chwile, tyle ile wygaszenie silnika, ale jest to odczuwalne na nadwoziu. Dodam, że w całym zakresie obortów gdy silnik pracuje problem drgań nie występuje. Auto płynnie wkręca sie na obroty (wyczyściłem EGR, elektrozaworki i wymieniłem odmę). Podejrzewam, że może to być poduszka po silnikiem, ale przed wizytą u mechanika chciałbym mieć jakąś koncepcję. Stawiałem też na brak blaszek wygaszających w kolektorze dolotowym, ale auto jest z Belgi i wątpię, żeby ktoś się tam bawił w takie zabiegi.
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 16:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
no wszystkie Twoje przypuszczenia moga byc prawidlowe, do tego moze byc peknieta aluminiowa lapa silnika (mi w 320d tak sie zdarzylo). Wiec najelpiej byloby posprawdzac od poczatku, zaczynajac od najprostrzego - poduszek.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 18:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
stawiałbym na poduche pod silnikiem

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2009, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Diesel przy gaszeniu ma większe drgania niż benzyna.
Zależy jak duże są te drgania .
Masz doświadczenie z gaszeniem innych diesli ?
U mnie jest 6 garów a i tak najmilej to to nie zatrzymuje się :D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Zona posiada Fabię w TDI, wiem że to inna konstrukcja silnika, ale gaszenie jest znacznie bardziej delikatne. Może na początek porówna z innym BMW i wyciągnę jakieś sensowne wnioski.
Dzięki za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...przy gaszeniu wciśnij sprzęgło w podłogę i daj znać, czy coś się polepszyło tzn. czy zachowuje się lepiej...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
w dieslu nie ma żadnej sondy lambda ....
po drugie kto powiedział że klapki w kolektorze są od gaszenia silnika...
po trzecie zmieniając poduszki wymień też poduszki pod skrzynią ( poduchy pod silnik tylko Corteco które ma patent na poduszki hydrauliczne i kupując Febi i tak otrzymamy Corteco w pudełku Febi!!!!)
po trzecie oprócz poduszek wibracje przy gaszeniu może powodować tłumik drgań....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Przy wciśnietym sprzęgle jest faktycznie jakby nieco lepiej, albo to tylko moje odczucie:). To pozytywny czy negatywny objaw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
robert_wat napisał(a):
Przy wciśnietym sprzęgle jest faktycznie jakby nieco lepiej, albo to tylko moje odczucie:). To pozytywny czy negatywny objaw?


...musi być wyraźnie lepiej...to wtedy masz problem ze sprzęgłem - dwumasa, łożysko...różnie może być...jeżeli podczas ruszania od czasu do czasu Ci podszarpuje to na bank masz coś ze sprzęgłem...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
powodow czmu tak drga moze byc 10 i zaden do konca sprawdzony nie wierzysz sprawdz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=100711

chlopkai 15 stron napisali, te diesle sa jakie chore,. Mi tez teraz wali ze sie ludzi ena ulicy patrza co to jest. Ze sprzeglem to samo. Podzuski mechanik mowi ze ok a i tak wymienie. Po prostu silnik sie gasi i an pol obrotu idzie w druga strone i znowu spowrotem i szarpie za te paski. Tak jak by dostawal samozaplonu. Popatrz jak jest u ciebie i gdzie szukac "lapy silnika" pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 14:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Nasze auta w większości lata świetności mają już za sobą .
Wystarczy że trochę poduszki silnika , skrzyni czy mostu straciły ze swojej elastyczności.
do tego dwumasa i luzy od sprzęgła poprzez wał , dyfer a na przegubach kończąc mogą dzwonić.
Bo jednak diesel ma twarde , raptowne zatrzymanie swojej pracy czasem z odbiciem bo to jednak dużo większa kompresja od benzyniaka.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
problem taki ze to nie moj pierwszy diesle i albo poprzednie mialy slaba kompresje albo lepej sie gasily. Wole jednak slabasza niz taka co i tak mocy brak a sie tlunik az lamie od tych wstrzasow. podsuzki wymienic plus kolo pasowe i moze pomoze. Ale jak jest mocowany silnik tylko na 2 poduszkach - tak jakos nie stabilnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 15:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
problem taki ze to nie moj pierwszy diesle i albo poprzednie mialy slaba kompresje albo lepej sie gasily. Wole jednak slabasza niz taka co i tak mocy brak a sie tlunik az lamie od tych wstrzasow. podsuzki wymienic plus kolo pasowe i moze pomoze. Ale jak jest mocowany silnik tylko na 2 poduszkach - tak jakos nie stabilnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Dziś przetestowałem dokładnie gaszenie przy wciśniętym sprzęgle i faktycznie jest lepiej. Czyli pora przyjżeć się sprzęgłu, mam nadzieję że to nie koło dwumasowe..., ale zacznę chyba od poduszek pod silnikiem i skrzynią. Muszę tylko chwilę czasu na to znależć!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
ale naprawde az tak mocno trzepie buda, ze tak to denerwuje?

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: InowrocÂław
Niestety denerwuje, zwłaszcza gdy gaszę auto żony (Fabia TDI) i nie czuć żadnej wibracji. Żeby jakaś mała Skoda...:) Trochę poczytałem o problemie dzięki linkowi od kolegi Fornala i jak się okazuje nie jestem sam. Okazuje się też niestety, że nie ma w 100% włąściwej diagnozy dotyczącej tego problemu - póki co. Zastanawiam się więc od czego zacząć... chyba jak już wcześniej wspomniałem od poduszek skrzyni i silnika, a potem zobaczymy.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 379
Moje BMW: 318d
Kod silnika: m47
Towarzyszy temu jakis dzwiek ?
gaszac auto slyszysz stuk, brzdek czy cos innego ? sprawdz z zewn.

_________________
Nie Kazdy Rozumie Ze Jest, Nie Kazdy Rozumie Ze Mysli, Wielu Mysli Ze Rozumie
Obrazek
Zajrzyj, ocen - kazda opinia mile widziana :] :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 20:35 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
wiem do czego dążysz z tym dźwiękiem ale u mnie też słychać było metaliczny dźwięk przy gaszeniu i okazało się że wydech nie był dokręcony do turbo i wszystko latało....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
nie koniecznie to musi byc wydech. U mnie bylo takie gluche uderzenie jak aluminiowa lapa byla uszkodzona (w ASO 70pln).

Na poczatek zrobic to co nic nie kosztuje - inspekcja poduszek.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: WrocÂław
gdzie ta lapa sie znajduje i czy jest jakiś sposób jej sprawdzenia...rysunek jakiś to bylo by wogole super.

Postaram sie nakręcić film jak to wali to sami zobaczycie. Mechanik mi powiedział ze poduszki ok i nie będzie mnei na koszty naciągał.

A czy da sie z tym wytrzymać...Chyba nie bo stałem sie przez 320d wrogiem diesla. Zeby bmw tak chodziło. Najgorzej to ze diagnozy jednoznacznej nie ma i trzeba wymieniać kolejno.

ps. chyab ze lapa to loże silnika :)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL