BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 11:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] wymiana sprężyn e30
PostNapisane: 28 października 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: ostrĂłw wlkp
Witam wszystkich mam pytanie chce zmienic sprezyny z przodu mojej buni bo juz 3 miski olejowe rozwalilem czy jestem w stanie sam to zrobic czy raczej oddac do mechaniora. Jesli sam to poprosze o jakies wskazówki jak to najlepiej i najprosciej wykonac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Da sie to samemu zrobić, ale mająć ściskacze, wtedy demontujesz McPraeson skręcasz sprężynę sciskami, odkrecasz amor od łożyska i ściągasz łożysko a następnie springa. Wiem, ze sa goscie, którzy potrafią to zrobić bez scisków na aucie, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: ostrĂłw wlkp
dzieki za info szkoda ze nie mam tych scisków w sobote bym zadzilal a tak to lipa :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Ściski lub - taki wynalazek co na allegro sprzedają jako sposób na obniżenie autka - takie uszy na dwie śruby skręcane - stosowane też przy skręceniu liny stalowej gdy robi się na niej ucho ...... ja np. na trytytkach sprężynę blokowałem ........ Ale to było "w trasie" więc tego raczej nie polecam ......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
a nielepiej dac mechanikowi zarobic niz narazac sie na kalectwo takimi sposobami :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Za pomocą tych uszek do skręcania lin - nic się nie stanie trzeba zastosować dwie lub 4ry sztuki/sprężynę ....... umieszczając je naprzeciw siebie i skręcić ...... tyle. Trudno to wytłumaczyć ale ten sposób daje radę ....... za jego pomocą zmieniam sobie sprężyny kiedy chcę i nic mi się nie przytrafiło .......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
choody_drft napisał(a):
Za pomocą tych uszek do skręcania lin - nic się nie stanie trzeba zastosować dwie lub 4ry sztuki/sprężynę ....... umieszczając je naprzeciw siebie i skręcić ...... tyle. Trudno to wytłumaczyć ale ten sposób daje radę ....... za jego pomocą zmieniam sobie sprężyny kiedy chcę i nic mi się nie przytrafiło .......
tak to moze zdejmiesz sprezyne ale jak nowa zalozysz ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
w ten sam sposób :) proste - wystarczy pomyśleć :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
choody_drft napisał(a):
w ten sam sposób :) proste - wystarczy pomyśleć :)
to twoj podpis
e-30/ e36 - swapy silników, zawieszeń (na podzespołach e30 jak i e36 tył i przód) - sztywniejsze stabilizatory, układy dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silników: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie
mam nadzieje ze wielu klientow niemasz , bo straszny paproch jestes jezeli nimasz nawet sciagacza do sprezyn :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Wiesz ważne, że efekty mam :) a jakimi sposobami to już moja tajemnica :) skoro u mnie działa taki patent to u innych też zadziała z powodzeniem :)

Ściągacz do sprężyn to akurat zbędny przyrząd - stosowany przede wszystkim dla wygody, ale co będę Tobie zagęszczał i tak tego nie zrozumiesz ....... skoro nawet nie potrafisz zrozumieć zasady wymiany sprężyny w zawieszeniu :)

EDIT: jeśli masz na myśli, że takie uch pęknie czy coś to wiedz, że jedno jest homologowane na siły rozciągania rzędu 1000kg a stosujesz 2 lub 4ry (w zależności od długości sprężyny), i zasada działania tego patentu jest identyczna jak ściągacza do sprężyn ...... ale jak wyżej napisałem - nie zrozumiesz tego

EDIT2 : jeszcze jedno kolego - nie znasz mnie, nie widziałeś mojego warsztatu więc mój temat sobie odpuść ...... bo mój stary polonezik wciągał takich cwaniaczków w wyglansowanych e46 (obowiązkowo z lpg żeby tanio jechało, ale nie ważne sąsiadom na wsi gul musi skakać że się ma e46) aż im głupio było przed kolegami :) koledze z nudów zrobiłem dużego fiata 2.0 turbo i włoiło e46 2.5 aż dziewczyna kierowcy się zaczęła inaczej do mnie uśmiechać ...... teraz moje e30 będzie objeżdżać e46 m3, ciekawi mnie czy to też zrozumiesz ......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
choody_drft napisał(a):
Ściągacz do sprężyn to akurat zbędny przyrząd - stosowany przede wszystkim dla wygody


Nie dla wygody a dla bezpieczeństwa bo przy tych naprężeniach można sobie kuku zrobić.

choody_drft napisał(a):
bo mój stary polonezik wciągał takich cwaniaczków w wyglansowanych e46


A mój Kadet 1.3 na kompresorze wciągał takiego poldka na trójce gubiąc trakcję !

choody_drft napisał(a):
aż dziewczyna kierowcy się zaczęła inaczej do mnie uśmiechać


Z politowaniem ? :) To miło z jej strony.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Bobby - z politowaniem patrzyła przed biegiem :) później się jej zmieniło - ale cóż to tylko blachara ......

Co do Twojego kadeta z kompresorem ...... gratuluje udanego (prawie - bo trakcji gubić powinien jak najmniej) projektu, szkoda że mój poldek to był zwykły 1.5 bez kompresora (to chyba troszkę inna klasa prawda??) ....... ale zapraszam na sprint z fiatem on co prawda nie gubi trakcji (może za dobrze go zrobiłem, a może tak dobrze go ogarniam) ale też jest doładowany :)

Ale wracając do tematu - sprężyna jakie naprężenie generuje w momencie gdy jest założona na amortyzator?? 300 kg?? niech będzie 500 ..... przeczytaj jeszcze raz uważnie mój wcześniejszy post zrozum go a dojdziesz do wniosku że przy ściskach do lin o łącznej wytrzymałości na rozciąganie rzędu 4000kg nic się nie stanie :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
choody_drft napisał(a):
Bobby - z politowaniem patrzyła przed biegiem :) później się jej zmieniło - ale cóż to tylko blachara ......

Co do Twojego kadeta z kompresorem ...... gratuluje udanego (prawie - bo trakcji gubić powinien jak najmniej) projektu, szkoda że mój poldek to był zwykły 1.5 bez kompresora (to chyba troszkę inna klasa prawda??) ....... ale zapraszam na sprint z fiatem on co prawda nie gubi trakcji (może za dobrze go zrobiłem, a może tak dobrze go ogarniam) ale też jest doładowany :)

Ale wracając do tematu - sprężyna jakie naprężenie generuje w momencie gdy jest założona na amortyzator?? 300 kg?? niech będzie 500 ..... przeczytaj jeszcze raz uważnie mój wcześniejszy post zrozum go a dojdziesz do wniosku że przy ściskach do lin o łącznej wytrzymałości na rozciąganie rzędu 4000kg nic się nie stanie :)


Zrozum że niema sensu tutaj robić z siebie takiego wielkiego Bolka bo jedynie co można w ten sposób wzbudzić na tym forum to pusty śmiech.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:39 
choody_drft napisał(a):
Ale wracając do tematu - sprężyna jakie naprężenie generuje w momencie gdy jest założona na amortyzator?? 300 kg?? niech będzie 500


:zdziwko:

Nie pisz nic o naprężeniach w sprężynach, jeśli nie wiesz nawet w jakich jednostkach się podaje naprężenie [-X


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Cytuj:
EDIT2 : jeszcze jedno kolego - nie znasz mnie, nie widziałeś mojego warsztatu więc mój temat sobie odpuść


A gdzie masz kolego ten warsztat? To chyba żadna tajemnica?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Jeśli tak to odbierasz - Twój problem ......... Jakoś mnie to nie rusza - kolega chciał się dowiedzieć jak zdjąć sprężyny - napisałem jak, drugiemu to nie odpowiada bo się nie zna ...... więc go uświadomiłem troszkę, a że zszedł z tematem na mnie (bo jakoś ciężko jemu coś sobie wyobrazić) tak samo jak Ty to już wasz problem :)


A co do śmiechu - śmiech to zdrowie :) Też z was mam mały ubaw ........ więc przyjmijmy remis ok?? po co zaśmiecać wątek - jak chcesz się pośmiać wpadnij do mnie ...... tylko koniecznie kadettem :)

pozdro

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
fryderyk -Żle wyraziłem się odnośnie naprężenia ....... z tego co pamiętam naprężenie mierzy się w pascalach - prawda?? ......

Chodziło mi o to, że sprężyna na amortyzator jest zakładana z pewnym ściśnięciem (naprężenie wstępne - tak to się chyba nazywa) i przy ściąganiu sprężyny należy to naprężenie zachować (lub zmniejszyć) w momencie gdy odkręcamy poduszkę ...... inaczej sprężyna wystrzeli z wiadomym skutkiem ....... przytoczone prze ze mnie ściski/ uszy do skręcania lin pozwalają osiągnąć ten efekt (tak samo jak ściągacz do sprężyn - ta sama zasada działania) więc nie widzę jakiegoś niebezpiecznego czynnika w tej metodzie ......... widziałem gorsze metody zdejmowania sprężyn jak np. dwa pręty włożone w ścianę i przy ich pomocy ściskanie sprężyny w mcphersonie ........

Żadnych pretensji do kolegów nie mam za pojazd w moim kierunku - tylko niech czasami się zastanowią zanim zaczną bić pianę ........ bo nawet bić pianę trzeba w jakimś temacie :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
choody_drft napisał(a):
......
jestes przezabawny :wstyd: i niewiesz z kim piszesz , pokaz zdjecia swojego warsztatu :hyhy: . Swoja droga czlowiek ktory uzywa jakichs wynalazkow zamiast profesjonalnych narzedzi jest dla mnie malo przekonujacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL