BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brak komunikacji ze sterownikiem
PostNapisane: 13 października 2009, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
Witajcie. Oto mój pierwszy post. Mam taki problem ze komputer kts520 niemoze połączyć sie ze sterownikiem w bmw 316i 1994r. Sterownik jest na 100% dobry bo podłanczałem go na innej bmw błędów niebyło wogule, testowałem także 3 różne dobre sterowniki i dalej nic :(. Są 3 przekaźniki od pompy paliwa, sterownika i od czegos jeszce niepamiętam wszyskie sa dobre napiecia przychodza. Na Sterownik przychodza masy i plusy na odpowiednie piny i dalej nic. Auto także wogule niema iskry ale to jest związane coś z tym sterownikiem. Wymieniony został czujnik położenia wału i dalej nic :(. Auto jest bez immo. Auto juz jest u 3 elektromechanika który rozkłada ręce nad tym, koleś juz bawi sie elektromechaniką 25 lat i on sam neiwie co jest grane mówił ze posprawdzał wszystko i dalej nic. Jeśli sie komuś coś stało podobnego to niech napisze.. :zalamany: Mogło by być jakieś zwarcie na innym systemie? lub coś z odpietym alarmem. Auto miało odpiety alarm juz z 4 lata temu u mechanika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
chciłem jeszce dodać ze autem jechała mama do pracy.. zgasiła auto i poszla do sklepu po przyjsciu juz wysiadło padła także centralka od tego jakby komuś to pomogło.. prosze o odpowiedz bo juz wszyscy są bezradni ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 23:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Miałem ostatnio takie auto w warsztacie. Te same objawy czyli brak iskry i brak komunikacji ze sterownikiem. Kłopot pojawił się na żadanie klijeta ( odwrotne podłączenie aku) Powodem był brak plusa stałego zasilającego sterownik min. Sprawdz dokładnie czy w gnieżdzie diagnostycznym masz zasilanie i czy sygnały K i L są na miejscu (piny) Obejrzyj też przekażnik zasilający ECU. Jest pod maską przy bezpiecznikach. Niestety numeru nie pamiętam Kolor przekażnika biały. Ma być tam na nodze 30 stały plus. Obstawiam jednak gdzieś zanik zasilania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
przekaźniki są dobre. a zasilanie na sterownik przycodzi na tych pinach co ma byc.. a połączenia jak niebyło tak niema. co jeszcze moze odpowiadać za połączenie ze sterownikiem? :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 16:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
u mnie też nie chciał gadać z komputerem i miałem problem z naprawą auto zostało naprawione a komunikacji z komputerem jak nie było tak nie ma
moje zdanie jest takie że na kiepskim sprzęcie nie wszystkie auta się komunikują
a mało który mechanik ma porządny sprzęt diagnostyczny
mechanik twierdzi że wymieniał czujnik położenia wału i nic to nie dało... dziwne bo jak ja wymieniłem auto zaczęło chodzić
ja mam siemens a on pewnie kombinował z bosch o ile w ogóle wymieniał
moja rada nie wierz mechanikowi albo daj do mechanika który zajmuję się BMW
uwierz mi że nie każdy potrafi naprawiać BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
andrzej520 napisał(a):
a mało który mechanik ma porządny sprzęt diagnostyczny


i tutaj się w pełni zgodzę, KTS u mnie gadał może z dwoma modułami z resztą carsooft i inpa nie były lepsze, starsze auta z ADS tylko DIS (15 min i shorttest wykonany, następne 15 aby zagłebić się w temat)

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2009, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
Chyba tak zrobie że dam do takiego mechanika co robi z bmw. Sterownik jest z bosha, sam byłem na szrocie i go kupowałem (150 w plecy ;( ) te same nr. Ale to jest dziwne ze na moim bmw sie wszystko łączy (zepsute bmw jest mojej mamy). mialem 3 sterowniki i kazdy z nich w moim bmw sie połączył a w mamy nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
Wszystko jasne.. przywiozłem autkoo od mechanika który nienaprawił bmki.. a któremu mówilem ze kiedys byl alarm.. dzis podeszłem do autka patrze jakaś kostka od alarmu którą rozpielem i wszystko ładnie chodzi tylko faluje na obrotach ;/ moze dlatego ze przez miesiac niebyla odpalana.. kostka byla tak lekko wpieta pewnei sama sie wpieła jakoś :zdziwko: i w dokładnie 5 min autko naprawiłem ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Graboszyce
ajjjj... przeliczylem sie.. to niebyla wina alarmu bo alarm jest totalnie odciety.. mi sie wydaje ze jest problem w sterowniku od centralki albo w przewodach od centralki bo dzis ja odlonczylem i narazie egancko pali ale co ma wspulnego centralka z nieodpaleniem auta?? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak komunikacji ze sterownikiem
PostNapisane: 11 lipca 2016, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
Odświeżę trochę temat.

Panowie mam problem z diagnostyka E36. Pacjent to E36 96 rok M52B20 nie mogę połączyć się z DME INPA odrazu wyrzuca błąd przy próbie komunikacji. Zapłon odczytuje normalnie. Zaznaczam, że problem raczej nie leży w interfejsie bo nie raz zdarzało mi się podłączać e36 ze sterownikami MS41.0 i zawsze nie było problemu tylko ten jedyny przypadek jest oporny. Wstępnie gniazdo sprawdziłem niby wszystko na swoim miejscu. Jeśli ktoś zna jakieś konkretne wartości napiec mają być pomiędzy poszczególnymi pinami byłbym wdzięczny.

Interfejs jest na USB ale do sterownika silnika nigdy nie było problemu z komunikacja dodatkowo jak kojarzę do zegarów i poduszek też podpinałem się do jakiś tam E36. W tym wypadku nie łączy się z żadnym modułem.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL