BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 09:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] temperatura silnika
PostNapisane: 31 października 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Mam mały problem z nagrzewaniem sie silnika... tzn. silnik się grzeje do prawidłowej temp. ale bardzo długo co mnie martwi. Przykład... z domu do szkoły mam ~2.2 km zanim tam dojade temperatura skoczy mi ledwo za niebieskie pole, czyli spalanie idzie do góry :kwasny: zeby się fajnie zagrzał musze ją troche mocniej przycisnąć na wysokie obroty i przejechać tak spory kawałek, ale to znowu zrzera jak głupia :zalamany: co może być nie tak... moze termostat, albo coś... Problem jest taki zwłaszcza jak jest zimno, może da się jakoś zasłonić chłodnice czy cuś? Auta i tak używam do dojazdu do szkoły i z powrotem... Jestem "pierwszakiem" jeżeli chodzi o mechanike ;) jak cos pokręciłem to sorry... Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Shaggy napisał(a):
~2.2 km


Na takim odcinku nie ma opcji żeby się zagrzał, moje aluminiowe m52 przy 6 st. C. dochodzi do pionu po 5-6 kilometrach.

Shaggy napisał(a):
może da się jakoś zasłonić chłodnice czy cuś?


Tak się robiło w polonezach, fiatach 125p, żukach i tym podobnych. Niestety są rzeczy których nie przeskoczymy :kwasny:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 14:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
z chłodnica mierny pomysl bo jak go nagrzejesz czasem i zapomnisz że jest cos na chłodnicy to dupa...
możesz zagrzać motorek
ale jesli chcesz poprawić jestem zdania że to pomoże bo mimo założenia nowego termoststu i tak do silnika wlotami tzn nerkami wlatuje mroźne poranne powietrze i silnik nabiera wolniej temperatury...
taka rada - jak silnik jest zimny i dopiero odpalasz nie wchodx na wysokie obroty od razu i nie dawaj całej mocy dopuki sie troche nie rozgrzeje a dłużej pojeździsz.
czasami sie o tym zapomina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: lublin
w czym szukasz problemu to nie realne zeby ci sie tak szybko zagrzalo za krotki odcinek ja mam tak samo i watpie zeby jaki kolwiek motorek sie tak szybko nagrzewal chyba ze bez oleju w silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 15:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
Normalne !
A cudów ze spalaniem na takim krótkim odcinku przy tej temperaturze na dworzu nie osiagniesz.
Poczekaj aż przyjdzie -10 :)

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 16:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Wielkie dzieki za info. Bede musiał się jakoś przemeczyć przez zime :zalamany: a jak będzie -10 to moje odstawie i matki autem będe jeździł :P szkoda mojego hehehehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: między CT a CGD;)
Moje BMW: e36 318i
Kod silnika: M40
mi po mymianie termostatu przy tej temp. wskakuje w pion po 4-5km a po 2 wchodzi też dopiero za niebieski.
moja rada- wyjedź wcześniej do pracy i zrób dłuższą wycieczke.
sama przyjemnośc a dowiesz się kiedy dojdzie do pionu. pozdro

_________________
Lesiuncio


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 16:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Shaggy napisał(a):
Mam mały problem z nagrzewaniem sie silnika... tzn. silnik się grzeje do prawidłowej temp. ale bardzo długo co mnie martwi. Przykład... z domu do szkoły mam ~2.2 km zanim tam dojade temperatura skoczy mi ledwo za niebieskie pole, czyli spalanie idzie do góry :kwasny: zeby się fajnie zagrzał musze ją troche mocniej przycisnąć na wysokie obroty i przejechać tak spory kawałek, ale to znowu zrzera jak głupia :zalamany: co może być nie tak... moze termostat, albo coś... Problem jest taki zwłaszcza jak jest zimno, może da się jakoś zasłonić chłodnice czy cuś? Auta i tak używam do dojazdu do szkoły i z powrotem... Jestem "pierwszakiem" jeżeli chodzi o mechanike ;) jak cos pokręciłem to sorry... Pozdrawiam.


U mnie ostatnio to samo sie zrobiło... Strasznie długo czekam aż sie silnik nagrzeje... czasami przejadę nawet 6-7km (lekka trasa) i dopiero wchodzi mi na piona...
Inaczej ma sie sytuacja jak postoje na światłach, temperatura szybciej wskakuje...
U mnie na pewno jest winny termostat, innej opcji nie ma... U ciebie podejrzewam również winę termostatu... ;)

Wcześniej tago nie miałem... Temperatura drastycznie szybko wchodziła na piona...
Wiec na tygodniu dobieram sie do mojego napędzidła :hyhy:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
_Red_Coupe_325 napisał(a):
...i tak do silnika wlotami tzn nerkami wlatuje mroźne poranne powietrze i silnik nabiera wolniej temperatury...
niedokonca jest to prawda , kiedy termostat jest zamkniety niema obiegu przez chlodnice wiec niema chlodzenia . Moim zdaniem termostat niedomyka sie do konca i jest czesciowy obieg przez chlodnice , mysle ze wymiana termostatu pomoze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
tez obstawiam termostat przynajmniej u siebie w zeszlym roku lepiej grzała. o tej porze. termostat juz jest. ale checi brak na wymiane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 20:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
to raczej normalne. jak chcesz przyspieszyć w jakimś stopniu nagrzewanie silnika to ogrzewanie wewnętrzne wyłącz.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 00:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
COUPE napisał(a):
Wcześniej tago nie miałem... Temperatura drastycznie szybko wchodziła na piona...


U mnie też szło expresem, ale ostatnio czas nagrzewania się wydłużył :luka:
Winna takiemu stanu rzeczy jest temperatura powietrza :luka:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 00:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
jurexxx napisał(a):
U mnie też szło expresem, ale ostatnio czas nagrzewania się wydłużył :luka:
Winna takiemu stanu rzeczy jest temperatura powietrza :luka:

Nie wg mnie ja mam coś nie tak, bo wcześniej w takie dni tak nie maiłem... Na pewno termostat mi nawalił... Nawet sprawdzałem autko, pod domem na jałowym... I widzę ze jest duża przepaść... Wcześniej przy takiej pogodzie już po 1.5-2km powiewało mi cieplutkie powietrze... teraz sie wydłużyło...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
A powidzcie mi jeszcze jedno odnośnie chlodnicy bo ja troche tego nie ogarniam... Chłodnica powinna się włączać dopiero jak silnik jest za gorący żeby zbić temp. a u mnie wentylator chodzi jak tylko odpale silnik... PS mam M40. :zdegustowany:

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Cytuj:
A powidzcie mi jeszcze jedno odnośnie chlodnicy bo ja troche tego nie ogarniam... Chłodnica powinna się włączać dopiero jak silnik jest za gorący żeby zbić temp. a u mnie wentylator chodzi jak tylko odpale silnik... PS mam M40. :zdegustowany:

Czy silnik jest zimny, czy ciepły to Viskoza zawsze sie będzie kręciła... Także to jest normalne... Jak trochę postudiujesz podstawy twojego układu chłodzącego... To zrozumiesz dla czego wiatrak sie cały czas kreci ;)

Jedynie co mogę Ci dopowiedzieć to Visko to nic innego jak sprzęgło reagujące na temperaturę silnika... To ono odpowiada, kiedy i na jak długo ,,zespawać'' je z układem pasowym... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 1 listopada 2009, 21:49 przez COUPE, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 21:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 293
Lokalizacja: Gostynin/Plock
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: m52b28 :)
Garaż: http://www.thebestof.com.pl/zgloszenia_ ... php?id=162
Shaggy napisał(a):
wentylator chodzi jak tylko odpale silnik.
To juz inna bajka. Visko czyli uzadzenie dzieki ktroemu wentylator chodzi non stop i tak ma być. Poszukaj jest o tym na forum :ok:

_________________
Tuleje poliuretanowe !! www.mpbs.pl Zniżki dla forumowiczów! www.mpbs.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Dzięki wielkie, myśle że temat jest do zamknięcia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL