BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 16:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318i M40
PostNapisane: 31 października 2009, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
Witam wszystkich :D
Jestem nowy na forum i zacznę od tego że trochę poczytałem o tym silniku, o popychaczach i wałku i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż silnik kręci się do 5-5,5tyś potem go zamula i po zmianie biegu na kolejny dalej jest zamulony, przechodzi mu dopiero po chwili. Nie zauważyłem żadnego większego stukotania. Na zimnym silniku ponadto zdarzy się że obroty poskaczą z 500 na 800 a jak się rozgrzeje to nic takiego nie ma miejsca. Ostatnio wymieniałem rozrząd, świece, filtry, olej 10w40. Diagnostyka nic nie wykazała. Stan licznika to 240 000 :( Co to może być ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 00:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
nuro napisał(a):
potem go zamula i po zmianie biegu na kolejny dalej jest zamulony, przechodzi mu dopiero po chwili.


Choroby m40 niestety, coś w rorządzie jednak nie domaga.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 00:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Miałem podobnie ... szukałem wszędzie: szczelność dolotu, przepływka, krokowiec, sonda, kable, swiece, filtry i nic. Dźwigienki z M43 i pastylki od Pana Andrzeja i teraz cieszę się pracą mojej M40-tki. ;) Polecam tą przeróbkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 08:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
Grzesiek a ile wyniosla cie taka przerobka ?

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 10:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Dźwigienki znalazłem za 80zł, za pastylki 90zł. Ja do tego robiłem rozrząd 370zł i olej z filtrami i termostat ok. 200zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
a czy zużyta hydraulika zawsze klekota ? Bo nie zauważyłem aby klekotał. Możliwe że cps innego daje takie objawy np. Przepływomierz ?? ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 11:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
nuro napisał(a):
a czy zużyta hydraulika zawsze klekota ? Bo nie zauważyłem aby klekotał. Możliwe że cps innego daje takie objawy np. Przepływomierz ?? ??


Jeżeli nie klekocze to może np. pompa paliwa zaczyna nie domagać i brakuje mu paliwa na wysokich obrotach.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
Pompa wymieniona, objawy dalej te same z tym że obroty nie skaczą bo wymieniłem też przepływke :ok: . Auto na wyższych obrotach przerywa tak jakby nie paliło na wszystkich świecach i max co pójdzie przez to to 160-170.. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 07:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
odpal silnik na Pb i przegazuj do odciecia i szybko zgaś. Potem jak najszybciej wykręć świece, ta, która będzie czarna to na tym cylindrze rozrząd jest wytarty. Zazwyczaj jest to 1 lub 4 cylinder.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
rozrząd nowy jest... :luka: 3tyś ma... Przed wymianą było to samo... :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: ÂŚwiat
sprawdz czujnik na wale i regulator ciśnienia u mnie jest walniety i mam małe ciśnienie na listwie te same objawy co twoje autko jak zacisne przewody powrotne paliwa to robi się wiekssze ciśnienie i autko chodzi normalnie..poprostu regulator jużnie trzyma cisnienia...moze sprawdzic czy u ciebiue jest to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 15:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
http://img17.imageshack.us/i/23165427.jpg/ http://img109.imageshack.us/i/67312535.jpg/ Znalazłem takie cudo... Domyślam się że ten wąż w oryginale nie jest zatkany śrubą :zdziwko: Nie wiecie od czego ten wąż i dokąd ma iść i czy ma związek ze sprawą ?? ?? ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 17:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
nuro napisał(a):
rozrząd nowy jest... :luka: 3tyś ma... Przed wymianą było to samo... :/

co ma 3 tyś? rozrząd czy pasek rozrządu bo to jest różnica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
rozrząd kompletny wraz z pompą wody..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Ten wąż to odma i ma iść do pokrywy zaworów.

nadal się nie rozumiemy, rozrzad, czyli pasek, rolki i napinacz, czy wałek, dźwigienki, hydroregulatory?

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
rozrząd, czyli pasek, rolki i napinacz ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 20 listopada 2009, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
To jest okresowa wymiana.

Mi chodzi i wymianę wałka, dxwigienek i hydroregulatorów, bo te elementy starsznie się zużywają w M40 i potem dzieja się takie cuda

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 21 listopada 2009, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
no właśnie byłem u 2 mechaników i niby to wykluczyli no ale sam nie wiem.. żaden z nich mi nie był w stanie powiedzieć co to... :wstyd: :wstyd: Dlatego zanim pojadę do kolejnego chciałbym się was poradzić od tego przecież jest forum ;) :luka: ... Tu są 2 filmiki obrazujące jak pracuje i co mu się dzieje...
http://www.youtube.com/watch?v=TJy6utg0ttY
http://www.youtube.com/watch?v=e602Bw3ujoE
:przestraszony: :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 21 listopada 2009, 16:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jeżeli to twoje auto jest na filmikach to bez wymiany wałka , popychaczy i dźwigienek się nie obędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M40
PostNapisane: 21 listopada 2009, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krk
ehhh..... No to chyba czeka mnie mały remoncik ;) Dzięki wszystkim za pomoc... :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL