BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 13:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330i swap na 328, 325
PostNapisane: 1 listopada 2009, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
Witam!
Czysto teoretyczne pytanie.
Być może głupie, ale tak jakoś mnie zainteresowało.
Jeśli mam silnik 3,0 to czy w dól można go zmienić bez problemu? Tak sobie patrzyłem na ceny silników na allegro i widze , ze silniki 3.0 sa znacznie drozsze niz np 2.8 czy 2.5 i pomyslalem sobie ze gdyby cos niedobrego stalo sie z silnikiem i konieczna bylaby bardzo kosztowna naprawa ewentualnie wymiana silnika to czy zamiast 3.0 ktory mam moglbym wstawic np 2.8 czy 2.5 czy wiazaloby sie to z jakimis przerobkami..
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 1 listopada 2009, 23:29 przez levinson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
jeśli z tego samego modelu to problemu nie ma większego, elektronika jedynie .......

Jeśli z innego modelu to mogą dojść jeszcze jakieś zmiany mechaniczne ....... typu łapy silnika skrzyni, lewarek skrzyni ogólnie takie pierdoły ....... i oczywiście elektronika ......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
choody_drft napisał(a):
jeśli z tego samego modelu to problemu nie ma większego, elektronika jedynie .......

Jeśli z innego modelu to mogą dojść jeszcze jakieś zmiany mechaniczne ....... typu łapy silnika skrzyni, lewarek skrzyni ogólnie takie pierdoły ....... i oczywiście elektronika ......


łapy i tak dojdą ;) W M54 są inne niż w M52

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Ale w momencie zakładania kompletnego motoru m52 z e46 to łap zmieniać nie trzeba bo są w komplecie z silnikiem :) (chyba że pod pojęciem kompletny rozumiesz co innego)

Ale wkładając m52 z e36 już łapy trzeba dokupować osobno z e46.


O to chodziło :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak będziesz kiedyś chciał robić taki manewr to i tak się średnio opłaci.
Jeżeli już to na silnik 2,2 lub 2,5 m54 wtedy zmieniasz tylko sam goły silnik i komputer silnika oraz stacyjkę cała instalacja silnika taka sama więc mimo wszystko za taki komplet zapłacisz tyle samo co za goły 3.0 praktycznie a auto z 3.0 ma większą wartość. Jeżeli ubywa Ci oleju to nie przejmuj się to nic złego nie masz motoru do wymiany to m54 po prostu on tak ma może pomóc wymiana odmy ale główną przyczyną zawsze są uszczelniacze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Uszczelniacze do 2001 roku były problemem później podobno wadę poprawiono ......

Co do opłacalności - racja, jeśli byłoby 328 to tylko słupek (goły silnik) do wymiany. Ewentualnie jeśli zmiana pojemności by była z 2.8 na 2.5 (lub na odwrót) to zmiana elektroniki + synchronizacja EWS z nowym sterownikiem silnika .......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 77
Lokalizacja: SwarzĂŞdz
dzieki za odpowiedzi.
jak pisalem - pytanie bylo czysto teoretyczne, gdyz mam nadzieje ze nigdy nie bede musial zmieniac silnika.
fakt ze oliwy troche ubywa, ale tym juz dawno przestalem sie przejmowac.
a co do uszczelniaczy - warto je wymieniac? jaki jest tego koszt? i czy po tym zabiegu przestaje brac olej czy moze nie jest to pewne?
ojelu bierze mi ok. 0,3l/1000km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL