BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 16:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Cisnienie do opon zimowych, co znaczy w tabeli V a co
PostNapisane: 4 listopada 2009, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: GdaĂąsk
5 Series (E39) (prod. 1997-03)

Felgi Opony Przód bar(psi) Tył bar(psi)

6,5x15 205/65 R15 94V 2,0(29) 2,2(31)
7x15 205/65 R15 94H 2,2(31) 2,4(34)


Nie wiem do ktorych zaleceń się dostosować bo jedyną różnicą jest 94V a 94H, co to oznacza ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Indeks prędkości opony, H ma ~210km/h a V ~240 km/h

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: GdaĂąsk
Aha, dzieki a mozesz mi jeszcze powiedziec na zime ktore radzisz ustawienia dobrac do E 39 z 2001 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
indeksy opon

przykład 225/55/16 95W

225 - szerokość opony w mm
55 - wysokość opony - jest to procent szerokości a nie wysokość w mm
16 - średnica felgi w calach

95 - indeks nośności, w tym przypadku 690kg
W - indeks prędkości, w tym przypadku 270km/h

Pozostałe indeksy nośności:

50 - 190 kg
60 - 250 kg
65 - 290 kg
70 - 335 kg
75 - 385 kg
80 - 450 kg
85 - 515 kg
90 - 600 kg
95 - 690 kg
100 - 800 kg

Pozostałe indeksy prędkości:

P - 150 km/h
Q - 160 km/h
R - 170 km/h
S - 180 km/h
T - 190 km/h
U - 200 km/h
H - 210 km/h
V - 240 km/h
W - 270 km/h
Y - 300 km/h

Dodatkowe oznaczenia na oponach:

2504 - oznaczenie daty produkcji opony (25 tydzień 2004 roku)

Tubeless - oznaczenie opony bezdętkowej

Rotation - strzałki określają w którą stroną opona ma się obracać

M + S - z angielskiego mud and snow czyli błoto i śnieg.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 15:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Producent dla E39 sedan 525D z 2001 roku zaleca:

Zimówki
205/65 R15 94 Q/T/H M+S ( JAKO NAJWĘŻSZE )

Dla maksymalnie 4 osób bez bagażu ciśnienie:
2,2 przód i 2,6 tył

Dla 5 osób + bagaż
2,5 przód i 3,1 tył

Wszystko zależy z jakimi prędkościami jeździsz , po jakich drogach , z iloma osobami i jakim obciążeniem.

Im mniej powietrza tym większy komfort na dziurach ale gorsze prowadzenia na łukach zwłaszcza na profilu 65.
Jak napompujesz dla kompletu obciążenia i będziesz jeździł sam to będzie Ci drzeć środki opon a na lodzie będzie się gorzej prowadzić.

Ja w swoim 530D Touring mam 225/55/16
Tak wiec nie za wysoki profil , jeżdżę sam i ze względu na komfort nieznacznie obniżyłem wartość ciśnienia z zalecanych na przód 2,3 na 2,2 oraz tył z 2,7 na 2,4.
To samo na letnich. Jak dałem zalecane na tył 2,7 to zauważyłem szybsze zużywanie się środka bieżnika. Zmniejszyłem na 2,4-2,5 i jest OK.

Aha - i jeszcze jedno - im mniej powietrza tym auto więcej pali.

Tak wiec musisz wybrać jakiś kompromis.
Niestety na naszych dziurawych drogach będziesz musiał poświecić coś kosztem czegoś .

Na koniec pamiętaj że koszt remontu zawieszenia w E39 jest WYSOKI i chyba warto poświęcić ciut więcej paliwa na mniejszym ciśnieniu niż nabić FUL i przyspieszyć zużycie zawiechy jak oczywiście jeździsz po dziurawych drogach.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL