BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e32 vs e34
PostNapisane: 3 listopada 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Witam, jest to mój 1 post na forum i od razu mam pewne rozterki ;p

Mianowicie w grudniu, lub styczniu będę zmieniał samochód. Interesują mnie właściwie tylko 2 modele:
-e32 730i <?> 735i automat\manual
-e34 525i 24v manual
Chciałbym aby każdy kto miał do czynienia z tymi modelami wypowiedział się w następującej formie:
Zalety kupna e32:
- więcej miejsca niż w e34
- ...


Zalety kupna e34:
- mniejsze spalanie niż e32
- ...


Przy porównywaniu obu aut najbardziej zależy mi na informacjach na temat kosztów utrzymania(podstawowe sprawy jak:rozrząd, zawieszenie, układ hamulcowy, spalanie), awaryjności silników, wrażenia z jazdy itd.

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 02:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
minus to niestety wiek samochodow i bardzo znikoma ilosc egzemplarzy godnych uwagi. e32 na pewno jest wygodniejszym samochodem chociaz mi w e34 miejsca raczej nie brakuje a komfort w niektorych nowych samochodach o wiele gorszy. Ceny czesci do najtanszych nie naleza mimo uplywu lat chociaz sa do zniesienia. Niestety najwieksza wada bmw to poprzedni wlasciciel. Musisz sporo pojezdzic i szukac.

Moja rada kazdy bedzie polecal ci tym czym jezdzi hehe wiec lepiej rozgladaj sie za obydwoma samochodami i ogladaj, wybierz tego ktory bedzie w najlepszym stanie technicznym. Jak kupisz grata to zeby to mialo rece i nogi w rok wpakujesz w niego o wiele wiecej kasy niz za niego zaplaciles.

E32 powinienes znalesc z lepszym wyposarzeniem. Jesli masz dwa podobne silniki duzej roznicy w spalaniu nie ma pomiedzy modelami

Automatem jezdzi sie wygodniej, tylko teraz pytanie czy w takim samochodzie automat moze pracowac poprawnie i nie bedzie wkurzac? czy nie bedzie z nim problemow? chyba lepsze rozw. to manual chociaz jesli znajdzies niezle pracujacy automat przy duzej pojemnosci nie ma problemu :]

Jesli lubisz duze samochody na pewno nie mysl o e36, ja tam mam klaustrofobie, chociaz jak ostatnio mialem okazje przejechac sie e38 i wsiadlem do e34 rowniez czulem sie klaustrofobicznie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 07:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
tomaszeklolek napisał(a):
minus to niestety wiek samochodow i bardzo znikoma ilosc egzemplarzy godnych uwagi. e32 na pewno jest wygodniejszym samochodem chociaz mi w e34 miejsca raczej nie brakuje a komfort w niektorych nowych samochodach o wiele gorszy. Ceny czesci do najtanszych nie naleza mimo uplywu lat chociaz sa do zniesienia. Niestety najwieksza wada bmw to poprzedni wlasciciel. Musisz sporo pojezdzic i szukac.

Moja rada kazdy bedzie polecal ci tym czym jezdzi hehe wiec lepiej rozgladaj sie za obydwoma samochodami i ogladaj, wybierz tego ktory bedzie w najlepszym stanie technicznym. Jak kupisz grata to zeby to mialo rece i nogi w rok wpakujesz w niego o wiele wiecej kasy niz za niego zaplaciles.

E32 powinienes znalesc z lepszym wyposarzeniem. Jesli masz dwa podobne silniki duzej roznicy w spalaniu nie ma pomiedzy modelami

Automatem jezdzi sie wygodniej, tylko teraz pytanie czy w takim samochodzie automat moze pracowac poprawnie i nie bedzie wkurzac? czy nie bedzie z nim problemow? chyba lepsze rozw. to manual chociaz jesli znajdzies niezle pracujacy automat przy duzej pojemnosci nie ma problemu :]

Jesli lubisz duze samochody na pewno nie mysl o e36, ja tam mam klaustrofobie, chociaz jak ostatnio mialem okazje przejechac sie e38 i wsiadlem do e34 rowniez czulem sie klaustrofobicznie


Rozumiem, lecz zarówno w przypadku e34 jak i e32 wiek jest duży więc nie robi mi różnicy. Jak wyglądają ceny jeśli chodzi o wymiane drazkow, klockow itd itd? Porownywalnie?
Również jestem za manualem, ale niestety\stety sporo e32 go nie posiada, a bawic sie w przerobki tez mi sie raczej nie widzi ;/

Co do E32 niestety ale mam takie widzi misie, że musi być zielona z jasnym środkiem i na pewno nie będzie to 1 lepszy szrot za 3 000zł i na pewno nie kupie 1 lepszej. Będzie selekcja w której mam nadzieje forumowicze również mi pomogą :) Kwota jaką będę chciał przeznaczyć na auto będzie ~6-7 000zł


W takim razie dalej czekam na ZA i PRZECIW E32\E34


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 07:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
edit


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Za te pieniądze to selekcja wybiórcza będzie... O dobrym E32 raczej można zapomnieć już teraz za 6tys, E34 2.5 24v też raczej nie dostaniesz. Poszukaj E34 z silnikiem M20, taką powinieneś znaleźć ładną.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 12:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
misiek89 napisał(a):
Kwota jaką będę chciał


To napisz w grudniu, lub w styczniu, lub w lutym...
W każdym bądź razie jak już będziesz miał kaskę.

misiek89 napisał(a):
W takim razie dalej czekam na ZA i PRZECIW E32\E34


jiGsaw Ci napisał.

Pozostaje e34.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Dobrze, póki co rozmawiajmy czysto teoretycznie. Wszystkich obeznanych w temacie E34 i E32 proszę o wypowiedzenie się o przewagach jednego modelu nad drugim.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 17:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Te 2 auta sa bardzo podobne E-32 to ciut wieksza wersja E-32 podobnie sie rpowadzi choć na torze już zdecydowanie gorzej :) Spalanie podobne zawsze minimalnie wieksze w E-32. Awaryjność i ceny częsci właściwie takie sam tylko zawiesznie w E-32 ciut krócej żyje bo auto cięższe a zawiesznie takie jak w E-34. Za to komfort i wygoda to domena E-32 w E-34 z tyłu jest mnało miejsca niestety. Za 6000zł to albo E-32 z motorem M30 z rtoku 1988-1990 albo E-34 z motorem M20 lub M20 z roku 1988-1991 bo za 6 koła pln kupisz już nienajgorsze M50 wiem bo swoje zadbane M50 sprzedałem za 5700zł :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 18:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
zabierz ze soba na ogledziny kogos kto zna sie na samochodach, w szczegolnosci na bmw jesli sam bedziesz mial problemy, za duzo szrotu jest niestety.
Ostatnio kolega szukał bmw do 10 tys, preferowal raczej mniejszy model e36. Samochod raczej chcial szybko nabyc. Po ogladnieciu kilkunastu E36 bylem zrospaczony stanem technicznym samochodow i kupilismy lagune - jedyny samochod ktory byl w dobrym stanie technicznym jaki widzielismy od tygodnia poszukiwan.

co do e34 zalezy jak uda Ci sie kupic, ja w moje e34 wrzucilem kupe kasy i niestety co chwile trzeba sie za cos brac, musisz byc przygotowany na wydatki. Klocki nie sa najgorsza cena. Bodajze za 350-400 pln kupilem klocki te ktore byly na pierwszym montarzu. Trzeba tez brac namiar na to ze wiekszy silnik = wieksze wydatki, bo hamulce mocniejsze itd. Ja lubie samochody w dobrym stanie technicznym i niestety powiem ze w swoje e34 musialem bardzo duzo kasy wpompowac i raczej w kraju ciezko bedzie kupic cos w tej cenie co nie bedzie wymagalo duzych inwestycji.
np w 4 cylindrowym silniku po zagotowaniu sie samochodu i strzeleniu uszczelki koszty nie byly male, a biorac pod uwage r6 ceny bylyby ok 30-50 % drozsze.
Chłodnica 260pln nowy zamiennik
Pompa wody ok 300 pln
Wisco 250-300 pln
Obudowa wiatraka i wiatrak 200 pln
wymiana uszczelki i tych czesci 1000 pln

Niestety ja zauwazylem ze w tak starym samochodzie jesli jakis uklad zaczyna szwankowac w tym przypadku chlodzenie wymiana poszczegolnych czesci za duzo nie dawala, dopiero wymiana wszystkiego przynosi rezultat. tak samo jak kupisz ze stukajacym zawieszeniem gdzie wymiana amortyzatorow, gum na tylnej belce, wahaczy itd nie zmiescisz sie w 3 tys...

Widzialem ładne e32 i e34, interesowalem sie tylko modelami poliftingowymi i nigdy za mniej niz 10 tys nie widzialem w dobrym stanie. Pytanie czy nie lepiej dozbierac jakies 2 tys i szukac juz jakis ładny niezameczony egzemplarz ?

czy to twoje pierwsze bmw i pierwszy model RWD ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2009, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
Spokojnie, na pewno nie kupie byle szybko i byle co! Będzie to moje 1 BMW, z rwd miałem już do czynienia. I budżet który podałem był zaokrąglony, wiadomo że jeśli naprawdę będzie warto to dołożę jakieś pieniążki.
Mam świadomość że są to auta wiekowe i mają prawo do psucia się, ale nie zakładajmy od razu remontu całego silnika ^^

Naprawy typu: elementy zawieszenia, hamulce, oleje itd. są wiadome, dlatego to właśnie one głównie mnie interesują.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e32 vs e34
PostNapisane: 13 listopada 2009, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 261
Lokalizacja: UK
Wypowiem sie bo posiadalem dwie e34 525i 24v, oraz dwie e32 735i

Auta sa zasadniczno dosc podobne jezeli chodzi o mechanike.
Oba silniki sa bardzo wytrzymale i jezeli nie byly przegrzane i mialy regularne zmiany oleju to nie powinno byc z nimi problemu.

M30 z 7ki to juz dosyc leciwy silnik ale za to bardzo prosty w budowie i obsludze, podatny na tuning i bardzo wytrzymaly.
Reczna regulacja luzu zaworowego jest bardzo prosta, jedynie walek rozrzadu moze sie z czasem wycierac jezeli sruby na magistrali olejowej nie byly dokrecone. Wada M30 jest dosyc duze spalanie.

M50 z e34 jest duzo nowszym silnikiem. Dwa walki rozrzadu, hydrauliczne popychacze zaworów - które z czasem moga zaczac klepac a wymiana troche kosztuje. Jest tez tam 6 cewek zaplonowych, które z czasem moga zaczac szwankowac, ale za to nie ma kabli wysokiego napiecia jak w M30. Ogolnie tez jest to bardzo trwaly i dobry silnik. Zaleta M50 jest male spalanie. Od 93 te silniki byly na Vanosie = lepsza elastycznosc, troche mniejsze spalanie.

Oba silniki sa na lancuchach wiec z rozrzadem nic sie nie robi!

7ka jest duzo wieksza od 5tki na zewnatrz (zwlaszcza) jak i wewnatrz. Wyposazenie 7ki tez maja lepsze.
7ka jest duzo bardziej komfortowa, za to 5tka jest ciutke bardziej zwinniejsza.
Ceny czesci sa bardzo podobne, moze troszke drozsze dla 7ki.

Spalanie:
525i 24v manual na codzien palila mi po miescie góra 14.5L ale czesto byly wycieczki na czerwone pole obrotomierza!
Na trasie srednio jakies 9.5L przy jezdzie do 140km/h

735i automat pali mi teraz srednio po miescie 17.5L chociaz staram sie jezdzic spokojnie
Trasa jakies 10.5 - 11L do 140km/h

Niestety automat w 7ce spala w miescie jakies 2 - 3 litry wiecej i psuje troche dynamike.

Ja zamienilem e34 na e32 bo 7ka ma duzo lepszy klimat niz 5tka i jest duzo bardziej komfortowa.
Ogólnie polecalbym ci jednak szukac dobrej e34 525i 24v w manualu bo jako pierwsze BMW bedzie w sam raz i na codzien nie odczujesz az tak tego spalania!
Tylko ze za taka kase to raczej nic sensownego nie znajdziesz.
Jezeli 7ka to szukaj lepiej 735i w manualu, ale w przypadku obu aut najbardziej patrz na stan techniczny!

_________________
Zobacz moja Biala Dame ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL