BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 05:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] [M52b28] Skoki temperatury
PostNapisane: 22 marca 2006, 22:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Moja przydługa historia:
W grudniu z nastaniem mrozów zauważyłem, że moje auto nie osiąga prawidłowej temperatury wody. Diagnoza: termostat. Został wymieniony. Wszystko było cacy. Po ok. miesiącu w czasie jazdy nagle skoczyła w górę wskazówka temperatury, po czym opadła i tak w ciągu dwóch dni kilka razy. Po zapytaniu na forum BKP jeszcze wtedy ktoś rzucił hasło, że odpowietrzyć hasło, zrobiłem to. Ale skoki temperatury nie znikły. Podjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, popatrzył, dolał płynu i było wszystko znowu dobrze przez jakieś dwa tygodnie. Będąc w Warszawie usterka jednak powróciła, niemal zagotował mi się płyn i nie można było kontynuować jazdy. Sholowałem auto i wymieniłem pompę wody na nową, w starej wiatraczek odczepił się od wałka (klasyka). Wszystko było super, aż do wczoraj kiedy to znowu na ułamek sekundy skoczyła mi temperatura, po chwili spadła i na razie jest dobrze, ale pytanie co może być nie tak pozostaje. Pomyślałbym, że uszczelka pod głowicą, ale innych objawów, typu zmiany objetości oleju czy płynu nie ma, mazi na korku wlewu też nie. Po podpięciu kompa nie odnotowano żadnych błędów.
Dwie dodatkowe okoliczności: na postoju dmucha mi tylko zimne powietrze, w czasie jazdy jest ok. Dziś po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego, poszedł syk i w zbiorniczku przybyło ok. 0,5 litra płynu.

Macie jakieś pomysły, co może być nie tak?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2006, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
hm ,a po wymianie pompy wody dokładnie odpowietrzyłeś ponownie cały układ :?:

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2006, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
robił to mechanik (mam nadzieję :) )

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 05:10 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Kucharz napisał(a):
robił to mechanik (mam nadzieję :) )


wiesz może w tym jest znowu problem ,w niedokładnym odpowietrzeniu
może samo spróbujesz to jeszcze raz odpowietrzyć tym ,bardziej że na postoju leci ci chłodne ,a jak już jedziesz to zaczyna lecieć ciepłe

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 07:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
Kucharz jaką pompe zamontowałeś z plasikowym wirnikiem ?jak tak to mozliwe że znowu się posypała :( jeszcze raz odpowietrz układ jak to nic nie da to trzeba znowu wyciągać pompe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2006, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
pompa była oryginalna (już marki nie pamiętam), ale z metalowym wirnikiem już

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PoznaĂą
Prawdopodobnie masz tak jak mówią inni zapowietrzony układ.

Sam po wymianie pompy miałem taką akcje ze skokami temperatury.
Okazło się, że aby dobrze odpowietrzyć układ trzeba zalać ją płynem
(sam do tego doszedłem :mrgreen: )

Możliwe też, że termostat przyhacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 marca 2006, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
termostat jest nowy, wymienię jeszcze korek od zbiorniczka wyrównawczego dla pewności

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2006, 23:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: New Jersey
Metalowe wirniki nie sa dobre. Pierwsza wersja plastikowych wirnikow byla kiepska i faktycznie zawodna. Wowczas bmw zaczelo instalowac pompy z metalowymi wirnikami ktore jak si eokazalo byly jeszcze bardziej zawodne niz plastikowe. W chwili obecnej spowrotem instaluje plastikowe wirniki z tym ze sa zrobione z lepszego materialu. Maja bezproblemowo wytrzymywac 100tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2006, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
długo nie pisałem co dalej, ale wolałem poczekać
idąc za radą większości sam bez pomocy mechanika, który zresztą do dziś upiera się, że to nie to, odpowietrzyłem kilkakrotnie bardzo dokładnie układ chłodzenia i wszelkie obajwy zniknęły, a minęło już ok. 8 tys km
wielkie dzięki 4all

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2007, 15:00 
Witam, czy ktos moglby mi powiedziec jak odpowietrzyc ten uklad, mam ten sam problem..;]


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL