BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 11 listopada 2009, 22:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
Z racji na przenosiny forum zniknął mój temat o rozładowującym się akumulatorze.
Problem niestety nie zniknął więc ponawiam pytanie.
Dowiedziałem się już, że wentylatorek z klimatronika nie jest przyczyną - podobno pracuje jeszcze chwilę po wyłączeniu auta i włącza się automatycznie zaraz po wejściu do niego. Tutaj pytanie: na co ów wiatraczek reaguje? Otwarcie centralnego/drzwi? Chciałem sprawdzić czy się wyłącza tak jak powinien.

Napisano również, że jeżeli nie mam problemów z dmuchawą to nie będzie to jeż. Problemów faktycznie nie mam. Dmucha i grzeje jak powinno.

Dodam, że akumulator jest praktycznie nowy ponieważ poprzedni właściciel chyba miał ten sam problem i kupił nowy, a stary był w bagażniku.
Auto cieżko zapala, kręci, kręci i jak zapali to czasami zgaśnie, a przy tym żarzy się kontrolka aku.
Po dłuższej jeździe i zgaszeniu odpala zaraz na dotyk.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 11 listopada 2009, 23:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
mialem cos podobnego (tzn umierajacy aku)- aku byl roczny, varta, z srebrem w srodku i padal notorycznie- wykapowalem, przy montarzu audio zrobilem cos z kabelkami- nonstop chodzil zegar i termometr mierzyl temp- nie wiem jak ma e39, to bylo w e klasie- po zamknieciu dzrzwi przez chwile zegar chodzil zawsze, ale odkrylem, ze nie gasl nigdy i to wystarczylo, aby akumulator z ktorym auto mogla stac kilka godzin na komplecie swiatel lacznie z halogenami- padal.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 12 listopada 2009, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
to nie to raczej. Przeczyszczę styki na alternatorze i zobaczymy, może to pomoże.
Jak nie, a do tego czasu nikt tutaj nie zarzuci nowym pomysłem to jadę do elektromechanika niech przemierzy co trzeba i zobaczym.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 12 listopada 2009, 17:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zmierz napięcie ładowania na początek
jeżeli jest ok to podłącz amperomierz do odpiętej klemy i zobacz czy jest i jaki pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 00:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 320d E46
Kod silnika: M47
Witam

Odnośnie problemów z akumulatorem popieram poprzednią wypowiedz. Warto sprawdzić pobór prądu na wyłączonych odbiornikach. Czyli wyjęty kluczyk ze stacyjki, pogaszone lampki, radio i wszystko co pobiera prąd. Odłączyć klemę np "-" Podłączyć jeden koniec woltomierza do klemy a drugi do słupka akumulatora. Jeżeli wyjdzie więcej niż okolice 0,02V (głowy nie dam urwać że dokładnie tyle) to znaczy że może być jakieś zwarcie bądź inny niechciany pobór prądu z akumulatora i będzie się rozładowywał.

Warto też sprawdzić stan akumulatora. Jeśli jest to akumulator bezobsługowy to jedyny domowy sposób to odłączyć go na najlepiej conajmniej 10 godzin żeby nie było żadnego poboru ani auto w tracie jazdy nie doładowywało go i po tym czasie sprawdzić napięcie które powinno wynosić w przypadku akumulatorów wapniowych 12,7 a zwykłych których raczej Varta nie robi 12,6. Napięcie 12,5 bądź niższe świadczy o niedoładowanym akumulatorze. 12,4 to już b. mało a poniżej 12V mogą się zaczynać problemy z odpalaniem i nie tylko bo nasze BMW mają tyle elektroniki która bez odpowiedniego prądu nie będzie działać prawdłowo.
Jeśli jest to akumulator obsługowy(możliwość odkręcenia korków bądź zdjęcia górnej pokrywy) to mozna sprawdzić gęstość elektrolitu aerometrem. Wtedy nawet nie trzeba czekać tych 10godzin tylko sprawdzamy czy jest na zielonym polu i wiemy czy aku jest naładowany.

Dobrze też sprawdzić jakie jest napięcie ładowania alternatora. Na włączonym silniku i najlepiej światłach podłączyć woltomierz do klem akumulatora( bez odłączania klem). Jeśli ładowanie jest poniżej 13,9 albo powyżej 14.5 mamy problem.
Nie do końca też sprawdza się ten test bo bywa że alternator ładuje na niskich obrotach a na wysokich będą problemy dlatego warto też poprosić drugą osobę żeby przygazowała a druga moze sprawdzić ładowanie,


Skoro aku jest prawie nowy wykluczam możliwość jego uszkodzenia chociaż bywa że nawet dobrej jakości nowy aku może mieć wadę fabryczną np. uszkodzenie mostka pomiędzy celami- jego przerwanie bądź pęknięcie co daje prąd ale przy wyższym poborze mocy- np rozrusznik aku nie wydala. Można to sprawdzić za pomocą "zwory" urządzenia które sprawdza możliwość rozruchową akumulatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 14:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
Skoro temat już istnieje to się dołączę:

Mam podobny problem jak kolega, tylko że w moim przypadku kiedy aku padnie to nie chce nawet obrócić zupełna cisza.
1. Podłącze go do prostownika na 15 minut i zapala na rysę i tu pierwsze pytanie: Czy jeżeli zrobię później (po 15 minutowym podładowaniu) z 40-50 kilometrów aku się podładuje dostatecznie?
2. Żeby padł wystarczy mu wyjechać z garażu, zrobić parę krótkich kursów (2-3km), parę razy otworzyć drzwi zęby się w środku lampki zapaliły i amen.

Nie ma żadnych objawów wcześniej zęby padał, nie ma problemu ze długo kręci czy coś. Jak już padnie to nawet nie przekręci, jak już pisałem. Inaczej pali na rysę.

Jak sądzicie? Aku do wymiany? Czy może go za krótko podładowuje?
Nie mam niestety woltomierza żeby sprawdzić czy coś kradnie prąd i jakie jest napięcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
:|


Ostatnio edytowano 13 listopada 2009, 15:23 przez proSTo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 14:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego żeby naładować całkowicie padnięty akumulator o pojemności np. 65Ah
trzeba go ładować pradem 6,5A przez 10 godzin
jak widzisz 15minut nie wystarczy
zrobienie pomiaru ładowania to konieczność i podstawa
drugi pomiar w razie kłopotów to pomiar prądu przy wyłączonych odbiornikach
jeżeli te pomiary wypadną pomyślnie i po solidnym naładowaniu aku siada
to trzeba niestety wybrać się do sklepu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 15:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
teraz sprawdzałem ładowanie i wyszło ze jest idealne....
Tylko że jeżeli go podładuje przez 15 min dajmy i już zapali i będę na nim jeździł z 40 km bez zgaszenia to czy on się sam nie powinien doładować? Pytanie może głupie. Ale nie znam się w ogóle na akumulatorach :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 15:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Cytuj:
Warto sprawdzić pobór prądu na wyłączonych odbiornikach. Czyli wyjęty kluczyk ze stacyjki, pogaszone lampki, radio i wszystko co pobiera prąd. Odłączyć klemę np "-" Podłączyć jeden koniec woltomierza do klemy a drugi do słupka akumulatora. Jeżeli wyjdzie więcej niż okolice 0,02V (głowy nie dam urwać że dokładnie tyle) to znaczy że może być jakieś zwarcie bądź inny niechciany pobór prądu z akumulatora i będzie się rozładowywał.


Toś kolego trochę namieszał ;) Pobór prądu mierzy się amperomierzem a nie tak jak
napisałeś voltomierzem... Trzeba sciągnąć kleme wpiąć sie z amperomierzem szeregowo
i radzę odczekać przynajmniej 20 min żeby elektronika całkowicie się uśpiła i wtedy patrzyć
na wskazania. Przyjmuję się że maksymalny pobór prądu przy wszystkich wyłączonych odbiornikach ma być 50, 60mA
Sprawdźcie koledzy tak jak napisałem i napiszcie o wynikach...

Pozdrawiam Lukasz_S

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 16:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
proSTo napisał(a):
teraz sprawdzałem ładowanie i wyszło ze jest idealne....
Tylko że jeżeli go podładuje przez 15 min dajmy i już zapali i będę na nim jeździł z 40 km bez zgaszenia to czy on się sam nie powinien doładować? Pytanie może głupie. Ale nie znam się w ogóle na akumulatorach :p

Kolego 40km przejedziesz w mniej niż godzinę więc jest to za krótko
podłacz aku wieczorem a rano załóż do auta
ustaw prąd ładowania na 5Amper


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 13 listopada 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
ryszard55, i Lukasz_S, dobrze piszą. Należy podjechać do elektryka ,który za parę zł zrobi najprostsze pomiary i nie ma co zwlekać.
Amperomierz trzeba podłączyć do akumulatora i sprawdzić czy po wyłączeniu wszystkiego coś nie kradnie prądu. Voltomierzem sprawdzić czy jest prawidłowe ładowanie? W praktyce jeśli pobór jest w normie,a ładowanie prawidłowe to aku do wymiany.
Pobór prądu powinien być sporo poniżej 0,1 A tak ok 0,02-0,05A. Trzeba parę min poczekać.W moim uśpienie wszystkiego następuje dokładnie po 15 min.
Miałem po zakupie auta ten problem i od razu amperomierz pokazał pobór 0,5 A czyli dużo,a to oznacza że kilkuletni aku po nocy nie odpali.
Te pomiary są łatwe i tanie,potem są już schody i może być drogo :) Trzeba ustalić co kradnie prąd i jak to usunąć? Ale z tym też sobie poradziłem :hyhy:

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 16 listopada 2009, 19:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 320d E46
Kod silnika: M47
Przepraszam, wcześniej faktycznie pomyliłem się pisząc że pobór prądu mierzymy w woltach. Oczywiście chodzi o Ampery


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 16 listopada 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: jaslo
czesc ja mialem tez problem z rozladowywaniem sie akumulatora i pojechalem do elektryka i wymieniel mi tzw. jeża jest to czesc do dmuchawy ktora tez mi odziwo dzialala bez zarzutu a jednak to byl ten tzw,jez znajduje sie on pod schowkiem od pasazera trzeba rozkrecic drzwiczki i tam sie znajduje warto sprawdzic powaga pzdr

_________________
lukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 17 listopada 2009, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
lukasz napisał(a):
znajduje sie on pod schowkiem od pasazera trzeba rozkrecic drzwiczki i tam sie znajduje


Wykręcałem schowek jak robiłem audio i nic tam nie widziałem - możesz podać bliższy namiar na tego ssaka?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 17 listopada 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
POD schowkiem.
Pod schowkiem masz na tunelu środkowym taki trójkątny kawałek wykładziny odkręcany na wkręta.
Jak go odkręcisz to zobaczysz jeża.
Gdzieś na forach BMW jest dokładny opis z fotkami.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 18 listopada 2009, 15:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
tyle mi wystarczy - dzięki bardzo.
Za co on dokładnie odpowiada? Bo zrobię test, naładuję aku na 100%, wykręcę jeża i pojeżdżę pare dni - zobaczymy czy to to.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 18 listopada 2009, 16:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jeż to elektroniczny regulator prędkości silnika od nawiewu w aucie.
W E39 masz przyciski + i - i to jeż jest elementem płynnie regulującym wentylator.
A nazwa jeż wzięła się z tego że radiator jest w postaci pręcików różnej długości przypominających kolce jeża.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 26 listopada 2009, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
jak to się fachowo nazywa? Bo chcę nowy kupić bo się ogrzewanie całkiem zesrało...
26st a wieje zimnym...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Rozładowujący się akumulator
PostNapisane: 27 listopada 2009, 15:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Elektroniczny regulator obrotów dmuchawy.
Ale on jest odpowiedzialny za siłę nawiewu a nie za temperaturę.
Od temperatury jest panel klimatronika i zaworki regulujące przepływ płynu chłodzącego.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL