BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Swap z 1.8 iS na ??
PostNapisane: 28 października 2009, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Witam. Silnik w mojej Beci czeka na remont, mianowicie do wymiany mam już rozrząd, popychacze hydrauliczne, zastanawiam się jednak czy nie lepiej byłoby zrobić jakiś swap? Jak tak to na jaki silnik? Czy może lepiej zrobić remont?


Ostatnio edytowano 28 października 2009, 14:29 przez gieroy91, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zgorzelec
Wg mnie jeśli uważasz, że pozostałe części oprócz tych , które czekają na remont będą Ci służyły dobrze, to może warto pomyśleć na naprawą rozrządu czy popychaczy? Tym, bardziej, że na rynku coraz trudniej spotkać w miarę rześki silnik. A jeśli cały silnik jest w mało zadowalającym stanie, może warto się rozejrzeć za jakimś anglikiem? Co prawda wyjdzie Cię na pewno więcej niż sama naprawa, ale w zamian będziesz mieć inne części w zapasie.

_________________
Bayerische Motoren Werke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
swap silnika ciągnie za sobą zmiany w dowodzie rejestracyjnym, książeczce pojazdu i wogule latanie po urzędach, zmiana policy OC, no chyba ze tego nie zgłosisz, ale póxniej mozesz mieć problemy warzie jakiegoś wypadku (odstukać). Wydaje mi sie że sam swap będzie drozszy, bo do silnika dolicz cena osprzętu i skrzyni biegów, ta od 1.8 do np 2.0 albo 2.5 nie będzie pasowała :/ No i licz sie z tym ze nowego silnika nie kupujesz i za jakiś czas ten też się moze rozsypać :( Chyba ze masz na tyle kasy zeby kupic silnik np 2.0 uszkodzony i go wyremontować... będą "dwie pieczenie na jednym ogniu" :cwaniak: i swap i remont hehehe

_________________
Było 316i (M40) czas na coś wiekszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Ceny są podobne, za rozrząd i popychacze zapłacę około 2400zł + jakieś uszczelki + wymiana. Silnik ma już 240 tyś km zrobione wiec zawsze jakieś koszta wyjdą w trakcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Shaggy napisał(a):
swap silnika ciągnie za sobą zmiany w dowodzie rejestracyjnym, książeczce pojazdu i wogule latanie po urzędach, zmiana policy OC, no chyba ze tego nie zgłosisz, ale póxniej mozesz mieć problemy warzie jakiegoś wypadku (odstukać). Wydaje mi sie że sam swap będzie drozszy, bo do silnika dolicz cena osprzętu i skrzyni biegów, ta od 1.8 do np 2.0 albo 2.5 nie będzie pasowała :/ No i licz sie z tym ze nowego silnika nie kupujesz i za jakiś czas ten też się moze rozsypać :( Chyba ze masz na tyle kasy zeby kupic silnik np 2.0 uszkodzony i go wyremontować... będą "dwie pieczenie na jednym ogniu" :cwaniak: i swap i remont hehehe


Nie ma chyba osoby która robiąc swap zmienia te dane w urzędach, to by było totalną głupotą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.8 iS na ??
PostNapisane: 28 października 2009, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
gieroy91 napisał(a):
Witam. Silnik w mojej Beci czeka na remont, mianowicie do wymiany mam już rozrząd, popychacze hydrauliczne, zastanawiam się jednak czy nie lepiej byłoby zrobić jakiś swap? Jak tak to na jaki silnik? Czy może lepiej zrobić remont?


Na twoim miejscu mając IS-a w kwadracie to przeznaczyłbym kasę na remont.
No chyba, że 136KM Ci nie wystarcza? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Musze wymieniać cały rozrząd czy mogę wymienić łańcuch, ślizgi i napinacz? Oczywiście tylko wtedy gry pozostałe elementy są w dobrym stanie. Na razie 136KM wystarcza, tak jak soniocholik wyżej mówił nie ma dużo Is-ów w bardzo dobrym stanie. Ale jednak boje się tego remontu, przy takim przebiegu nie wiadomo co tam wyjdzie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Podjedz do jakiegoś speca co zna się na BMW i niech Ci obada motor.
Jakie objawy ma silnik?


Ostatnio edytowano 28 października 2009, 15:57 przez zabafilip, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 15:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Jak zimny to około 5-10 sek grają popychacze, łańcuch gra od 2500 obr/min do około 3500 obr/min. Silnik zalany Castrolem 10W40.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 695
Lokalizacja: Śmigiel/Leszno
Moje BMW: E30
Kod silnika: MXXBXX
Obrazek

Nie wiem jak z dostępnością takich samo regulatorów. Pewnie tylko oryginał wchodzi w grę.
Cena w ASO za 1szt. to 93 zł
93 x 16 ? :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Shaggy napisał(a):
swap silnika ciągnie za sobą zmiany w dowodzie rejestracyjnym, książeczce pojazdu i wogule latanie po urzędach, zmiana policy OC
a nie jest tak że silnik jest częścią wymienną i nie trzeba tego zgłaszać ?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
No to trochę drogo... Używanych też się nie opłaca kupować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
podol napisał(a):
Shaggy napisał(a):
swap silnika ciągnie za sobą zmiany w dowodzie rejestracyjnym, książeczce pojazdu i wogule latanie po urzędach, zmiana policy OC
a nie jest tak że silnik jest częścią wymienną i nie trzeba tego zgłaszać ?
Właśnie nie wiem jak to jest, ojca się pytałem to też mówi że silnik to cześć wymienna. Ale to chyba dotyczy silników o tej samej pojemności co w dowodzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Po wymianie silnika o tej samej pojemności nic się nie zgłasza, co innego jak się wymienia z 1.6 na 2.5 wtedy jest tydzień na zmianę w dowodzie i wyprostowanie w ubezpieczeniu ..... jeśli się nie zgłosi to też nic się nie stanie, chyba że przy kontroli drogowej zatrzyma nas kumaty pies, lub będziemy mieli stłuczkę ..... wtedy (chyba, że mamy papier że silnik został włożony dzień wcześnej) jest nie wesoło .....

Wracając do tematu ..... jeśli swap to tylko na m52 inne nie wchodzą w grę, ale to mniej więcej dwa razy większa kasa jak remont is'a nawet z wymianą szklanek ......

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Zmiane silnika na większy lub mniejszy (co raczej żadko, albo wogule nie ma miejsca hehe) trzeba zgłosić, już wiele razy była akcja z autami po swapie... Firma ubezpieczeniowa nie wypłaci ubezpieczenia jak sie kapnie że w aucie jest wieksza pojemnośc niz widniejąca w polisie OC, stłuczka, ok jakoś przezyje bez ubezpieczenia, koszta do przeżycia... Sobie teraz pomyślcie co będzie po dachowaniu jak ją sprawdzą na warsztat... :hyhy: Po wiekszej kolizji zawsze suto sprawdza jakiś rzeczoznawca czy coś... I troche głupio będzie jak dostaniemy odmowe wypłacenia odszkodowania... Ubezpieczyciel ma takiowe prawo, niestety... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 17:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Jakie będą koszty takiego swapa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 97
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: 316i
Kod silnika: M40
Mam dla Ciebie inną propozycje... cały silnik 1.8 za 1400zł (z ostprzetem) i mozliwościa montarzu na który dostaniesz GW, oferte znalazlem na allegro http://moto.allegro.pl/item780412678_bm ... ancja.html i chcialem ja dla siebie trzymać, ale najpierw musze swoją 316i wizualnie zrobic, moze potem silnik...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: E30
Kod silnika: M42B18
Najpierw chyba zajrzę pod pokrywę. Zobaczę w jakim stanie jest łańcuch,prowadnice itp. A później będę myślał co robić dalej. Czy wymieniać silnik czy naprawiać ten :) Tak przy okazji zapytam się od razu o akumulator. Jaki polecacie do tego samochodu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z 1.8 iS na ??
PostNapisane: 17 listopada 2009, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 19
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: M52TUB20
witam,
też przymierzam sie do swapa ale na ten sam silnik (M44) i mam pytanie, czy trzeba wymienić comp? w zasadzie taki sam silnik ale zapytać warto... :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Swap z 1.8 iS na ??
PostNapisane: 26 listopada 2009, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 14
Lokalizacja: tuchola/felixstowe uk
Moje BMW: E36 318is
jesli szukasz silnika to mam dla ciebie cala bmkie e36318is 143koni silnik jest w niej z 2001 ma przebieg ok 50tys km mam ja 2 lata, jest to anglik jak chcesz to cena ok 6tys na 17 alu p.przyleski19775@wp.pl to moj ades jak cos.

_________________
piotr bmw 318is


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL