Kolega chomik, sprawa z cr wyglada tak:
silnik 2.0d byl w wersji vp i cr. Pierwszy mial 136 km i pompa byla ponoc psujaca. Drugi mial 150km i jest chwalony za dobry kompromis miedzy moca a spalaniem. Troche lepiej to wyglada w e46 niz w e39 z powodu mniejszej masy.
2.5tds 143km (zwykle wtryski) uwazany raczej za silnik srednio udany i z powodu wieku ciezko znalezc cos zadbanego. Naprawy np pompy wtryskowej sa kosztowne szczegolnie biorac pod uwage cene auta. Plusem jest ze jest najmniej wrazliwy na jakosc paliwa z omawianych diesli i w sporo mozna naprawic samemu ale niestety pali sporo.
2.5d (cr) montowany w e39 jest uznawany za silnik niezbyt udany. Trudno mam cos wiecej o nim powiedziec ale znajomy ma i ponoc ciagle sa jakies problemy, a to czujnik, a to peknie guma od turbo. Osobiscie omijalbym ten silnik.
3.0d to silnik w 2 wersjach 183km i 193km. Z e46 robi rakiete, moj mechanik uwaza ze do e39 jest akurat. Warto pomyslec nad automatem. Duza moc i rozsadne spalanie, oczywiscie cr. W e39 ponoc najlepiej szukac tego mocniejszego ktory byl montowany po lifcie. Sam mam na takiego chec ale na razie ciesze sie z mojej e36

Przy wyborze silnika bralbym pod uwage modele 2.0d (150km), 2,5tds (ostatecznie) oraz 3.0d (najlepiej po lifcie). Sam jestem posiadaczem tds i jesli kupisz zadbany albo po remoncie to mozesz zmieniac w nim eksploatacje i drobiazgi
