Elkar napisał(a):
Witam.
Moja opinia jest jednoznaczna. Nie polecam.
Pozdrawiam
Elkar
Może jakoś to uzasadnisz? Łatwo napisać: polecam lub niepolecam.
Masz jakieś negatywne doświadczenia z tym produktem?
Podaję namiar na innego ceramizera... podobny do Auto-repair i Xado.
Polecam przeczytać. Fajnie opisana jest reakcja jaka zachodzi między
tym preparatem a metalem.
Panther P52
W wiwększości przypadków ludzie kupują minimalne dawki ceramizerów.
Czasami może się okazać, że jest to za mało i na cały proces zabraknie
"surowca". Powodując, iż miejsca, któe mogłyby jeszcze zoastać pokyte,
zostają dalej niechronione. Może dlatego niektórzy z Was nie odczuwają
różnicy po zastosowaniu preparatów.
Teraz troche pospekulujemy:
Bierzemy 2 silniki 4 cylindrowe o pojemności powiedzmy 2 litrów.
Jeden silnik ma 75 KM (diesel bez turbo) a drugi silnik to doładowana benzyna 200KM.
Zakładamy, że wały i tłoki oraz wałki rozrządu posiadają podobne powierzchnie trące.
Czyli w każdym z tych silników suma tarć wewnętrznych będzie podobna.
Silniki w dobrym stanie technicznym.
Teraz traktujemy je ceramizerem. Mijają kilometry i co się okazuje?
Okazuje się, że subiektywne odczucia kierowcy autka 75KM są pozytywniejsze.
On widzi różnicę w pracy silnika a kierowca 200KM maszynki nieodczuwa tego.
Dlaczego tak się dzieje?
Ano dlatego, że niezależnie od mocy silnika opory wewnętrzne spowodowane
tarciem dla tych silników będą takie same i powiedzmy, że kształtują się
na poziomie 5KM (tyle silnik zużywa mocy na tarcia wewnętrzne).
Jaki jest wynik ceramizacji?
1 silnik 75 konny "zdobędzie" dodatkowe 5 KM razem 80 KM i jest to odczuwalne.
2 silnik 200 konny "zdobywa" dodatkowe 5KM razem 205KM nieodczuwalne... przyrostu
tej wielokości nie da się wyczuć.
6 cyl silniki mają jeszcze większe opory tarcia wewnętrznego. (6 tłoków, 18 pierścieni, większa liczba wykorbień na wale, dłuższe wałki o większej ilości podparć, itd.)
silniki 8 i 12 cylindrowe jeszcze większe.
Oczywiście mocno to uprościłem (ciężko na oko stwierdzić czy silniki
o tych samych pojemnościach mają podobne opory tarcia wewnętrznego).
Większość kierowców, których zanm a użyli ceramizera, posiadających
małe autka (od 45 do 70KM) najbardziej odczuwają ten fakt. Poprostu
najwięcej % zwiększa im się moc użyteczna silnika.