BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e30 318
Kod silnika: m40b18
Witam

Od pewnego czasu trapi mnie jedna rzecz - jakis czas temu w trasie, pod kielcami, pierscionek walnął w tłok, i moje m40b16 poszło w czorty. Postanowiłem zaufać mechanikowi ze wsi, w ktorej padła moja beta, i okazało się że był to całkiem dobry pomysł - za 800 zł gość znalazł silnik - ponoc m40b18, włożył do środkai zalał płynami

Poza tym, że wciąż nie wiem, czy moge mu wierzyć, że pod maską siedzi teraz 1,8 - jakoś nie czuje wybitnego wzrostu mocy, może być to tylko subiektywne wrażenie. Samochód napewno rozpędza się do tej samej prędkości maksymalnej. Komputer został od 1,6 - czy możliwe, że auto dalej zamula, bo chodzi w nie tym trybie co potrzeba? czy jest jakis sposób na sprawdzenie obiektywne, czy pod maską mam napewno b18? [przygotowuje sie psychicznie do chip-tuningu, nie chce wyrzucac pieniedzy w błoto]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:13 
witam jeśli na oko nie możesz ocenić co masz pod maska to dodam ze stopień sprężania 316 m40 wynosi 9,0 a w 318 m40 8,8 , a komputer sterowania silnika jest taki sam w 316 m40 , 316 m43 , 318 m40 , 318 m43 , 318is /ti m42 o jest to DME M1,7


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
BMWMARCINE36 napisał(a):
a komputer sterowania silnika jest taki sam w 316 m40 , 316 m43 , 318 m40 , 318 m43 , 318is /ti m42 o jest to DME M1,7
niekoniecznie bo.... motronic 1,7 i 1,3 trochę się różnią http://www.atpelectronics.co.uk/Catalogue/bmw.htm
całkiem prawdopodobne że taki silnik mechanik włożył ale resztę osprzętu pozostawił od b16 a przepływomierz od b16 ma mniejszą średnicę na wyjściu zresztą w tabeli którą podlinkowałem znajdziesz numery które ułatwią identyfikację przepływki i sterownika .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e30 318
Kod silnika: m40b18
nawet wiem ze tak jest, ze kupił goły, albo prawie goły silnik, mógł kombinować ciężko, bo pamiętam, że po remoncie została mi listwa wtrysków, zdaje się że od 1,8 bo on stwierdzil ze ta od 1,6 była lepsza. Ale wracajac do tropu przeplywki - sprawdze to jutro, ale czy jest mozliwe w ogole zeby cos powodowalo, ze 1,8 pracuje jak 1,6?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 22 listopada 2009, 23:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Tym ''czymś'' może byc mniejsza ilośc powietrza z przepływki , generalnie różnica w mocy tych dwóch silników nie jest mocno odczuwalna różnią się jedynie/aż skokiem tłoka .Co do listwy wtryskiwaczy to są takie same w 1,6 i 1,8 ale jeśli silnik pochodził z e36 to był zmuszony założyc Twoje jak i kolektor dolotowy ponieważ w innym miejscu wyprowadzone są krócce z listwy a w przypadku kolektora jest inaczej umieszczony regulator wolnych obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Komputer 316 318 - czy taki sam?
PostNapisane: 23 listopada 2009, 07:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Ja w mojej E30 miałem M40b18 i chodził strasznie. Trafiła się okazja za bezcen kupiłem E30 touringa z motorem m40b16. Bez zastanowienia przełożyłem silnik bez osprzętu, a więc komp, przepływka, sonda itd. jest od m40b18. I ten silnik b16 jest mocniejszy od poprzedniego b18. Na Twoim miejscu spróbowałbym podmienić przepływke.

_________________
Części BMW E30 E34 E36

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL