BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 06:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 00:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 185
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 330d touring
Kod silnika: M57
Po chipie 155 do 160 KM i to by było na tyle. Nie pomogą nawet 4 intercoolery. Turbina tyle dmuchnie i ani konia więcej.
A jaki masz przebieg? Bo jeśli ponad 190tys km to lepiej odpuść.

_________________
Celów mam kilka. Jeden z nich to S85B50. Oczywiście też touring, żeby było rodzinnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 01:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 154
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Coupe & Touring
Kod silnika: M54B30 & M47D20
Paulik napisał(a):
Po chipie 155 do 160 KM i to by było na tyle. Nie pomogą nawet 4 intercoolery. Turbina tyle dmuchnie i ani konia więcej.
A jaki masz przebieg? Bo jeśli ponad 190tys km to lepiej odpuść.


Jeżeli twierdzisz, że wydajniejszy intercooler nic nie pomoże to się mocno mylisz :zdziwko: Temperatura powietrza w dolocie ma istotne znaczenie bo jak wszystkim wiadomo z lekcji fizyki w szkole postawowej im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu :szok:

_________________
Sponsored by Hydrotransfer Hydrografika Warszawa
Obrazek
Mistrz klasy Profi Plus Street OPP WST 2008
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 01:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
a może wymienić turbinkę na większą albo kupić benzyniaka bądź 3litrowego diesela ;) a nie bawić się w takie rzeczy :P założyć chip zamontować intercooler to trochę kosztuje, a można jeszcze coś dołożyć i cieszyć się osiągami bez zmian w silniku :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 12:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
W tych autach seryjny IC jest wydajny i spokojnie starczy na moce po programie. przy grubszych modach, owszem większy IC będzie przydatny.

_________________
BMW E46 330xd 236PS powered by Rogalotti
Audi TT 220PS 315Nm powered by Rogalotti - in progress....
YAMAHA R6 SuperStock 600


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 185
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 330d touring
Kod silnika: M57
respect napisał(a):
Paulik napisał(a):
Po chipie 155 do 160 KM i to by było na tyle. Nie pomogą nawet 4 intercoolery. Turbina tyle dmuchnie i ani konia więcej.
A jaki masz przebieg? Bo jeśli ponad 190tys km to lepiej odpuść.


Jeżeli twierdzisz, że wydajniejszy intercooler nic nie pomoże to się mocno mylisz :zdziwko: Temperatura powietrza w dolocie ma istotne znaczenie bo jak wszystkim wiadomo z lekcji fizyki w szkole postawowej im zimniejsze powietrze tym więcej tlenu :szok:

Potwierdzam to co napisałem. Wydajniejszy intercooler nic nie da w tym przypadku.
Seryjny jest wystarczająco wydajny i robi to co powinien, czyli schładza powietrze wlatujące do silnika do temperatury otoczenia.
Każdy kolejny (oczywiście niepotrzebny) intercooler nie da nic oprócz powiększenia "turbo dziury", bo będzie większa pojemność do nadmuchania.
A co do ilości tlenu w powietrzu to niezależnie od temperatury ZAWSZE będzie go tylko 21% ;)

_________________
Celów mam kilka. Jeden z nich to S85B50. Oczywiście też touring, żeby było rodzinnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 26 listopada 2009, 17:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Paulik napisał(a):
intercooler nie da nic oprócz powiększenia "turbo dziury",

święta prawda
szosti napisał(a):
a może wymienić turbinkę na większą

nie tak łatwo dostroic większą turbine, a poza tym większa turbina większy moment bezwładności wirnika=większa turbo dziura, może być za mało spalin aby ją prawidłowo napędzać, niestety turbo jest powiązane więzią gazową z silnikiem i w tym cały problem
szosti napisał(a):
kupić benzyniaka bądź 3litrowego diesela

jak Ci mało mocy to najrozsądniejsze rozwiązanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zamontowanie intercoolera bmw 320d wady/zalety. pomocy
PostNapisane: 19 maja 2011, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Rychu19 napisał(a):
szosti napisał(a):
Układ sprawia też problemy techniczne polegające na rozbudowie układu silnika (siłowni) i zwiększeniu liczby elementów. Ma to negatywny wpływ na koszty nowego silnika (siłowni) jak i koszty napraw, remontów, konserwacji, zwiększa zawodność, powoduje konieczność demontażu w celu umożliwienia dostępu do głowicy silnika i innych elementów konstrukcyjnych. Stąd pierwsze tego typu rozwiązania dotyczyły silników dużych, np. kolejowych.

bzdury totalne!!!
Intecooler jest zazwyczaj montowany pod chłodnicą,

Bzdury to są to co ty mówisz... Nie w każdym aucie jest FMIC i nie w każdym musi być by układ był wydajny. Przykład? Grupa VAG. No może poza paroma modelami, które seryjnie mają mocniejsze programy.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL