BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 09:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Jak zwiększyć kąt skrętu kół?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 00:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Na pewno musisz zacząć od wymiany maglownicy, bo bez tego ani rusz... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Sprawdz czy nie da sie zamontowac dluzszych drazkow kierowniczych z innego modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Liczyłem na jakieś zananę sprawdzone rozwiązanie bo przecież e30 jest powszechnie używany autem do driftu. Zdaje sobie sprawę ze trzeba zmienić maglownice, ale nie wiem na jaką??

a dłuższe drążki kierownicze nie pomogą bo przecież auto dostanie rozbieżności


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 12:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Sposob z dluzszymi koncowkami drazkow dziala w S13 i S14, watpie aby byla inna filozofia w przypadku E30, zreszta spojrz tutaj

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1270951

Maglownice pewnie dopasujesz z E36, ale nie znam detali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 12:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
z e36 da się wsadzić magla ze wspomaganiem :) jak dokładnie to nie wiem, ale wiem, że nie jest to skomplikowane

w e30 do driftu dają wahacze z e46, wtedy się robi mega negatyw z przodu, ale pomaga on podczas dobrej kontry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Wszystko jest bajecznie proste :) rozumiem pacjent to e30 ??

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 13 listopada 2009, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
choody_drft napisał(a):
Wszystko jest bajecznie proste :) rozumiem pacjent to e30 ??


tak e30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 22 listopada 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
Czy maglownica z e36 jest szybsza od maglownicy z e30 ?
Czy przy swapie maglownicy zostawić drążki z e30 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 22 listopada 2009, 23:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
moze nie tyle ze szybsza ale ma mniej przłożen kiera do pełnego skretu - e 46 ma jescze mniej tylko jest droższa i ciezko znaleźć w dobrym stanie, prócz tego t owachacze z e46 i i gumy na wachacze acentryczne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 23 listopada 2009, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: e30
Kod silnika: m50b25
o, przydatne informacje, w koncu mam maglownice do wymiany to poszukam od e36. Szukac jakiejs specjalnej, czy w kazdym modelu byla taka sama?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59205


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 28 listopada 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
szukaj od e30 albo z3 obydwa magle sa takie same

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 30 listopada 2009, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Nie są takie same :) Kilka rzeczy nie pasuje. Wahacze z e46 też od pewnego rocznika :) do tego przy ich zastosowaniu dochodzi rzeźba z maglem :).

EDIT: do tego negatyw który się robi po wahaczach z e46 bardzo destabilizuje jazdę na wprost przy dużych prędkościach i pogarsza hamowanie. Obecnie pracuję nad zwrotnicami aby przy kołach ustawionych na wprost negatyw nie miał 5ciu stopni, a przy kontrze koło nie kładło się w pozytyw. Dzięki temu zarówno w jeździe na wprost będzie stabilnie a w winklu będzie odpowiednia przyczepność.

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 30 listopada 2009, 18:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: e30
Kod silnika: m50b25
A przy wachaczach z e36 jest mniejszy negat?
Cos w stylu 2-3 stopni by sie przydalo :)
Jaka rzezba z maglem wychodzi przy innych wachaczach?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59205


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 30 listopada 2009, 18:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
choody_drft, raczej jak auto jest do driftu to chyab chodzi bardziej o bdb prowadzenie w zakrecie niz na prostej, pozatym spawrdza sie w w 100% i jest ok wiec mysle ze nie ma co przesadzać z ta nadsabilnością a hamuje sie i tak w zasadzie łapą jeśli wogółe sie hamuje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 30 listopada 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
I tutaj nie masz racji :) Stabilność jazdy w drifcie na wprost jest tak samo ważna jak w innym motosporcie czy po prostu w jeździe na co dzień :) wszak jakoś do tego winkla napędzić się trzeba :) co do hamowania - wątpię aby kolegi e30 było tylko i wyłącznie do driftu, zapewne także jeździ nią na co dzień, więc wnioski nasuwają się same. Ale pomijając to, w drifcie także bardzo często używa się nożnego hamulca, np. w momencie gdy zakręt się zawęża, czy w momencie jazdy w parach autko poprzedzające spinuje, lub po prostu można dzięki niemu (podpierając się ręcznym aby nie wyprostowało) wytracić prędkość gdy wylatujemy z szybkiego łuku w ciasny winkiel ....... Ręcznym zazwyczaj się "szarpie" i to wystarczy aby zainicjować poślizg nie ciągnie się samochodu na nim nie wiadomo ile :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
na stracie tego filmiku http://www.youtube.com/watch?v=s6zHxtBHCDU jest zrobione przednie zawieszenie jak opisałem ja moge byc w błedzie ono sie sprawdze w zawodach tyle na ten temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 00:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Wiesz - sprawdzać w zawodach się sprawdza ale pojedź z takim zawiasem szybciej jak 140 :) Ja wiem jak się to prowadzi bo miałem taki setup u siebie. Na ulicę na prawdę jest to średnie rozwiązanie (pomijając fakt że opony szybko zjada od wewnątrz) ale na mokrym koła bardzo szybko blokowało (ciekawe jak w zimę by było :) ) ..... na autostradę także - autko przy dużej prędkości "płuży przodem"' i jest na prawdę nie pewne w prowadzeniu, na zawody dobre aczkolwiek nie najlepsze, gdyż koło i tak w pewnym momencie przechodzi w pozytyw (i to szybciej i bardziej jak w serii e30). Dlatego teraz przy budowie swojego samochodu od nowa zastosowałem (pomijając zawias na 5 szpilek) kombinowane zwrotnice - dzięki nim koło nie jest aż tak pochylone jak na wahaczach z e46 a przy pełnej kontrze (która dzięki tym zwrotnicom jest na prawdę duża) nie jest aż w takim pozytywie jak w serii.


Co do negatywu w zawodach - spójrz na japończyków - wiesz że oni mają po 3 stopnie negatywu ??? :) Ciekawe dlaczego tak mało (wahacze z e46 dają coś pod 7) - ja wiem więc się dzielę swoim doświadczeniem :)

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] Zwiększenie kątu skrętu kół , jak??
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Tak jak kolega Daniels napisał, samochód nie dostanie rozbieżności przednich kół jak sie wsadzi podkładki 4 czy 5mm np jak to niektórzy robią zamiast wsadzania dłuższych drążków kierowniczych?

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL