BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 lipca 2025, 22:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam jestem tu nowy otóż mam taki problem że nie mogę ustawić kół w tylnej osi przedstawiam tak graficznie widok z góry :) / \ . Oba są bardzo mocno zbieżne i powodują szybkie zużycie opon, jak pojechałem do mechanika to mówił że były przekrzywione o ponad 2cm udało mu sie ustawić do 1,5 cm (a powinno być ok 1,6mm) i dalej nie szło. Samochód nie widać aby był bity, i co dziwniejsze jakby był to czemu problem jest na obydwu kołach. doradził mi abym sprawdził długość łączników gdyż te wydają sie za krótkie. i tu sie zastanawiam czy mogło to być spowodowane wymiana źle dobranych, części czy tanich zamienników, czy po prostu sie powyginały. Nie znam sie za bardzo więc proszę o wyrozumiałość. Dane samochodu bmw e39 520i rok produkcji 09.1998


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 15:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Wątpię żeby wahacze były za krótkie. Jeżeli nie masz luzów, a jedyny sposób żeby to dobrze zdiagnozować trzeba wyjąć wszystkie wahacze i sprawdzić je. Najbardziej prawdopodobną przyczyną będą tuleje pływające element nr 2.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520i-M52/LHD/M/1998/july/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/
Ale może niech jeszcze ktoś się wypowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 16:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Nie za bardzo rozumiem o co biega, kola masz tak /\ gdy patrzysz z gory ( jakby na dach) czy jak patrzys od tylu?

Ja mam w ten sposob kola, patrzac od tylu ale to ze wzgledu na glebe? MAsz ori zawias?

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Pawelos napisał(a):
Nie za bardzo rozumiem o co biega, kola masz tak /\ gdy patrzysz z gory ( jakby na dach) czy jak patrzys od tylu?

Ja mam w ten sposob kola, patrzac od tylu ale to ze wzgledu na glebe? MAsz ori zawias?



/ \ to jest widok z góry (jakby na dach) i to jest zbieżność a to o czym mówisz (widok z tyły) to są kąty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Dzięki za odpowiedź BorysKrystian wezmę pod uwage twoją wypowiedź jak poade do mechanika. Pawelos nie wiem czy sa oryginalne, mam ten samochód od miesiąca i do tego jestem zielony w tych sprawach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 17:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
zbierznosc w e39 ustawia sie pod obciążeniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
darcyn napisał(a):
zbierznosc w e39 ustawia sie pod obciążeniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


obciążenie było ładowane do kabiny podczas robienia zbieżności. Jak samochód stoi to gołym okiem widać krzywe koła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 18:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
to daj fote

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
http://piotrekkk17.wrzuta.pl/obraz/ay1DNKqhjYq/111


Sorry za jakość (telefon) trzeba się trochę przyjrzeć aby wychwycić, ale przed naprawą było jeszcze gorzej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 294
Lokalizacja: WOT,wiązowna
Moje BMW: e90 325d
Kod silnika: m57
Garaż: bylo e39 m52b25
jest
colt cz34
e90 325d 253KM 600Nm
darcyn napisał(a):
zbierznosc w e39 ustawia sie pod obciążeniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ustawialem zbieznosc ostatnio i bez zadnych obciazen na kompie i teraz mam super ,a co do zdjecia to duzo nie mowi zrob moze od tylu bagaznika to widac oba kola bedzie i porownac mozna bedzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
mialem to samo, na 99procent tuleje wachliwe.

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
KTOS napisał(a):
darcyn napisał(a):
zbierznosc w e39 ustawia sie pod obciążeniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ja ustawialem zbieznosc ostatnio i bez zadnych obciazen na kompie i teraz mam super ,a co do zdjecia to duzo nie mowi zrob moze od tylu bagaznika to widac oba kola bedzie i porownac mozna bedzie.

Jak zrobię od tyłu to jedynie kąty będzie można zobaczyć. Na zdjęciu widać jak z lewej strony (bliżej tyłowi) koło tak jakby wychodziło z nadkola a z prawej (od drzwi pasażera) chowa sie. Koła suną bokiem przez co zwiększa się zużycie paliwa i opon (tak mi mówili mechanicy :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
PIOTREKKK17 napisał(a):
http://piotrekkk17.wrzuta.pl/obraz/ay1DNKqhjYq/111


Sorry za jakość (telefon) trzeba się trochę przyjrzeć aby wychwycić, ale przed naprawą było jeszcze gorzej.




:szok: nie no cos jest nie halo na 110%

Postaw auto do dobrego szpeca, bo to nie miesci sie w normie :zdziwko:

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 23:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
faktycznie!! koło masz krzywo ale to nie zbierzność. moze te tuleje



ci co nie mieli pod obciążeniem mają pewnie z błedem. temat jest na forum i ja też pytałem na mieście magików. trzeba z obciążeniem. nie wiem dlaczego.

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 23:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Odkręć koła i sprawdź wizualnie górne łączniki ( wahacze ) czy któreś nie wyglądają na nowsze od pozostałych . Czytałem o przypadkach super zamienników ( o różnych wymiarach ) w okazyjnych cenach i później różne cyrki z tym związane.

Jakiś czas temu rozmawiałem ze znajomym który ma E39. Powiedział że wymieniał wahacz z przodu i kupił ten lepszy.... Za 120 zł :orany: bo były też tańsze ..;. po 80zł :rozpacz:

Zbieżność zwłaszcza z tyłu i geometrię trzeba potrafić ustawić w tym aucie i trzeba mieć dobry sprzęt.
Wszelkie regulacje pod obciążonym autem. Z właściwym ciężarem we właściwych miejscach.
Dane regulacyjne są podawane dla auta obciążonego.
Najlepiej ustawiać w warsztacie który da na to papier.
Ja robiłem kontrolę i mam wydruki przed i po całego auta razem z budą z a 150zł

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 23:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
muda44 napisał(a):
Odkręć koła i sprawdź wizualnie górne łączniki ( wahacze ) czy któreś nie wyglądają na nowsze od pozostałych . Czytałem o przypadkach super zamienników ( o różnych wymiarach ) w okazyjnych cenach i później różne cyrki z tym związane.

Jakiś czas temu rozmawiałem ze znajomym który ma E39. Powiedział że wymieniał wahacz z przodu i kupił ten lepszy.... Za 120 zł :orany: bo były też tańsze ..;. po 80zł :rozpacz:

Zbieżność zwłaszcza z tyłu i geometrię trzeba potrafić ustawić w tym aucie i trzeba mieć dobry sprzęt.
Wszelkie regulacje pod obciążonym autem. Z właściwym ciężarem we właściwych miejscach.
Dane regulacyjne są podawane dla auta obciążonego.
Najlepiej ustawiać w warsztacie który da na to papier.
Ja robiłem kontrolę i mam wydruki przed i po całego auta razem z budą z a 150zł


Teraz to mnie nastraszyles...

Bo robilem geometrie calego zawiasu, wyszly minimalne odchylenia ale auto nie bylo obciazone....

Mam glebe -60 -45, jak zrobic geometrie na cacy?

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 5 marca 2010, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 32
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam trochę to trwało ale problem został rozwiązany musiałem wymienić tuleje pływające i wahacze górne. Na fotce widać jak się sworzeń wyrobił. Dziękuje wszystkim za pomoc.
http://piotrekkk17.wrzuta.pl/obraz/5XDI ... 5032010005


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 5 marca 2010, 19:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
tak dla zainteresowanych to starsze programy podawały wartości auta pod obciążeniem a najnowsze podają wartości bez obciążenia.ja mam glebe i robiłem już pare razy geometrie bez obciązenia w moim e39 i jest git.tak ze Darcyn nie masz racji.pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 Problem ze zbieżnością
PostNapisane: 5 marca 2010, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Jak sprowadziłem swoje E39 od razu pojechałem sprawdzić zawieche i zostały zrobione korekty.
I też myślałem że jest git. Bo co to jest git ? I z czym miałem to porównać ?
Dopiero rok później jak byłem na dobrym sprzęcie u dobrego fachowca ustawiane z obciążeniem poczułem różnicę.
A różnica była w jeździe na zakrętach na drogach po których jeżdżę codziennie do pracy.
Wcześniej wchodząc w te same zakręty z określoną prędkością z gazem w podłodze dość szybko ingerowało DSC.
Teraz mogę w nie wchodzić dużo szybciej bez reakcji DSC i jakichkolwiek poślizgów.


W dziale zrób to sam jest link do książki " sam naprawiam BMW E39 ".
Tam są podane wartości obciążeń. i do tego auto ma być z pełnym bakiem paliwa.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL