BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 06:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Duzo bylo o egr ale chcialem podsumowac :

Zaslepienie EGR - wolniej sie nagrzewa?
wiecej mocy minimalnie
Szybciej pada turbo w dieslach?
nie zapycha sie dolot
nie kopci?
wywala błąd ?

reasumujac warto go zaslepiac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 21:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Pytasz , czy stwierdzasz ?
Zbyt to ogólne...
Są różne silniki i różne reakcje...
Dla przykładu EGR może być sterowany jedynie podcisnieniowo albo z kontrolą elektryczną...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Tam gdzie znak zapytania to ptam : ) ale najbardziej mnie interesuje w moim aucie 525D 2002 bo go wlasnie odlaczylem i wydaje mi sie ze wolniej sie nagrzewa i slysze glosniej turbine a nie chcialbym jej załatwic. Jakich reakcji moge sie jeszcze spodziewac? ja go odlaczylem bo mi duzo w miescie palil i dymil ,chce sprawdzic jak na odlaczonym spala bo dymic juz mniej dymi i troche silnik inaczej brzmi.
mam duze spalanie wiec przepływke, wtryski, odme, termostat wymienilem na kompie zero bledow wiec tylko egr mi zostal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Reakcji po forumowiczach - różnych...
U góry jest opcja szukaj.
Wpisz EGR , lub AGR bo to to samo w różnych językach i masz lektury na tydzień .

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Moim zdaniem jeżeli montują coś takiego jak ERG to czemuś to służy... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tak.
Z kolejnej normie emisji spalin...
A to nie wiąże się z trwałością silnika...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Ostatnio edytowano 5 grudnia 2009, 23:15 przez muda44, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
A uważasz że normy emisji spalin niczemu nie służą????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 22:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Wyżej odpowiedziałem zanim zapytałeś :D

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Londyn
Powiem na moim przykladie (E60, 3.0d), 10kkm bez egr:
Zaslepienie EGR - wolniej sie nagrzewa---bzdura
wiecej mocy minimalnie---ciezko stwierdzic(moze tak do 2500 lepiej sie zbiera, ale super minimalnie)
Szybciej pada turbo w dieslach? --- a dlaczego? jeszcze mi nie padlo
nie zapycha sie dolot --- moze
nie kopci? --- prawda, czego ja nie wymyslalem i ciagle kopcil a to bylo takie proste :P
wywala błąd ? --- no niestety TAK, resetowalem INPA kilka razy i nic,
Terez probuje programowo ograniczyc egra, ale na razie bez rezultatow

ps dla admina
Jak komuś nie działa logowanie, niech usunie cookie i korzysta z FF/IE, z Operą są problemy...
BZDURA, trzeba miec nieziemska cierpliwosc zeby odpowiedziec na posta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 03:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... f3e3#43623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
muda44 napisał(a):
Tak.
Z kolejnej normie emisji spalin...
A to nie wiąże się z trwałością silnika...

Norma ma bardzo duży margines, dlatego po zaślepieniu mieścisz się w jej widełkach.
Ciągle zapominamy że est coś takiego jak ekologia i jest ona istotna dla producenta i dla niektórych klientów, jeśli dla ciebie nie jest to bardzo istotne, zaślepiaj, z legalizacyjnego punktu widzenia spokojnie się w normach zmieścisz.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 12:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Temat brzmi : odłączenie EGR fakty
I założyciel interesuje się stroną techniczną a nie ekologiczną.
Klienci może i owszem interesują się ekologią ale do czasu aż im przyjdzie wymienić choćby taki filtr DPF

A producentowi nie jest na rękę kombinować żeby się zmieścić w kolejnych normach.
Wiem coś o tym , bo przy tym pracuję.
I jak wyżej napisałem , nie służy to silnikom.
I właśnie te wymogi sprawiają że diesel robi się coraz droższy i mniej opłacalny zarówno produkcyjnie jak i eksploatacyjnie.
Tylko patrzeć jak przejdzie do lamusa zepchany przez turbodoładowane silniki małych i średnich pojemności.

... Teraz ja odbiegłem od tematu...

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Wystarczy użyć szukaj - wpisz EGR lub AGR lub 320D 330D i masz lektury na tydzień.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] odłączenie EGR fakty
PostNapisane: 2 października 2011, 13:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
muda44 napisał(a):
diesel robi się coraz droższy i mniej opłacalny zarówno produkcyjnie jak i eksploatacyjnie.
Tylko patrzeć jak przejdzie do lamusa zepchany przez turbodoładowane silniki małych i średnich pojemności.

Taki maly off top, bo nie moglem sie powstrzymac. Strzelil w dziesiatke z tym stwierdzeniem sprzed dwoch lat :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL