BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 14:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam, posiadam silnik m50b20vanos, nieposiadam żadnego dowodu zakupu a silnik pochodzi z anglika. Pytanie tyczy się czy jest jakaś mozliwość wyrobienia dokumentów na ten silnik w Polsce?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Silnik to część wymienna, na cholerę Ci jakieś dokumenty? :zdziwko:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 14:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
No właśnie, do czego Ci te dokumenty? :zdziwko:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 14:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
jiGsaw napisał(a):
Silnik to część wymienna, na cholerę Ci jakieś dokumenty? :zdziwko:


No wiadomo że jest to częśc wymienna ale jak np był 1.8is a jest włożony 2.0 m50b20 z anglika to co wtedy?
Rozumiem część wymienna np jak był 1.8is wkładasz taki sam 1.8is.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 15:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Nic, po prostu wtedy włożony jest m50b20. Jak Ci bardzo zależy, żeby płacić wyższe oc albo coś to możesz to zgłosić i przerejestrować pojazd.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 15:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
jiGsaw napisał(a):
Nic, po prostu wtedy włożony jest m50b20. Jak Ci bardzo zależy, żeby płacić wyższe oc albo coś to możesz to zgłosić i przerejestrować pojazd.

Na innym forum dowiedziałem sie zupełnie czegos:
1. jesli zmieniasz silnik na taki sam jaki miałes w samochodzie , to w takim wypadku nic nie musisz nigdzie zgłaszac , tak jak pisałes jest to czesc wymienialna i mozna tak to zrobic
2. jesli robisz swapa tzn. zmieniasz silnik na zupełnie inny tzn. wiecej/mniej cylindrów, wieksza/mniejsza pojemność mniejsza/wieksza moc to w takim wypadku musisz dokonac zmian w dokumentach pojazdu a ze by to zrobic musisz zrobic "powiekszony" przegląd techniczny a przeglądu diagnosta nie zrobi jak nie bedzie miał dokumentów pochodzenia silnika tj. umowy kupna/sprzedazy lub faktury zakupu
w przypadku nie zgłoszenia tego faktu w odpowidnich instytucjach (wydział komunikacji , ubezpieczyciel ) w przypadku kontroli policyjnej i "znającego" sie funkcjonarjusza zabierze od dowód a w przypadku jakies kolizji jesli ubezpieczyciel dopatrzy sie zmiany to Ty pokryjesz ze swojej kieszeni wszelkiego rodzaju koszty zwiazane z wypłata odszkodowania nawet w przypadku jak "Ty" bedziesz poszkodowany

Jedni pisza tak drudzy odwrotnie i w końcu jaka jest w trym prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Na innym forum dowiedziałem sie zupełnie czegos:
1. jesli zmieniasz silnik na taki sam jaki miałes w samochodzie , to w takim wypadku nic nie musisz nigdzie zgłaszac , tak jak pisałes jest to czesc wymienialna i mozna tak to zrobic
2. jesli robisz swapa tzn. zmieniasz silnik na zupełnie inny tzn. wiecej/mniej cylindrów, wieksza/mniejsza pojemność mniejsza/wieksza moc to w takim wypadku musisz dokonac zmian w dokumentach pojazdu a ze by to zrobic musisz zrobic "powiekszony" przegląd techniczny a przeglądu diagnosta nie zrobi jak nie bedzie miał dokumentów pochodzenia silnika tj. umowy kupna/sprzedazy lub faktury zakupu
w przypadku nie zgłoszenia tego faktu w odpowidnich instytucjach (wydział komunikacji , ubezpieczyciel ) w przypadku kontroli policyjnej i "znającego" sie funkcjonarjusza zabierze od dowód a w przypadku jakies kolizji jesli ubezpieczyciel dopatrzy sie zmiany to Ty pokryjesz ze swojej kieszeni wszelkiego rodzaju koszty zwiazane z wypłata odszkodowania nawet w przypadku jak "Ty" bedziesz poszkodowany

Jedni pisza tak drudzy odwrotnie i w końcu jaka jest w trym prawda?

JAK NAJBARDZIEJ TAK!!! ...ale :)
Jeśli ty tego nie głosisz to niby że kto???, policjant zagląda ci pod maskę???
Tak czy siak wybór należy do ciebie.
Silnik to część nie musisz mieć na niego żadnego papieru, ale jutro się dowiem u znajomego na diagnostyce co i jak na 100% przy wymianie na większy.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Poczekajmy na słowo maaada.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Moje BMW: E61 530D ^^
Kod silnika: M57 D30 :]
Na forum Corsy A gościu robił swapa na 3.2litra bodajże i pisał, że po swapie trzeba jechać do rzeczoznawcy po opinie a później przerejestrowanie auta jeżeli chcemy mieć na "legalu" silnik w aucie :) Oczywiście tego nie robił bo nawet rzeczoznawca powiedział mu, że nie dostanie takiej opinii :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:05 
jak robisz swap z 2.0 6 cylindrow na 2.8 6 cylindrow to nikt sie nie dopatrzy.wtedy oleewasz wszystko. ale jak z 4 na 6 to moze jakis bystry policjant przy kontroli moze zerknac.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 625
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47/T2
tigwelder napisał(a):
Silnik to część nie musisz mieć na niego żadnego papieru, ale jutro się dowiem u znajomego na diagnostyce co i jak na 100% przy wymianie na większy.


temat mnie również ciekawi więc chętnie się dowiem co o tej sprawie wie twój kolega.
ja byłem pytać na diagnostyce to powiedział, że muszę mieć dokument od mechanika/firmy zajmującej się przełożeniem silnika i dopiero mogą chyba zrobić ten przegląd. to są zmiany w konstrukcji pojazdu, zmieniają sie masy dopuszczalne, pojazdu, moc itp. ale nigdzie nie jest jasno napisane gdzie i jak to trzeba zrobić. wiem, że najpierw po diagnostyce trzeba iść do starostwa po nowy dowód,a dopiero później po zmianę składki oc.

_________________
Obrazek
e36 325i sedan m pakiet str 3 viewtopic.php?t=32577


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
barteke36 napisał(a):
ja byłem pytać na diagnostyce to powiedział, że muszę mieć dokument od mechanika/firmy zajmującej się przełożeniem silnika i dopiero mogą chyba zrobić ten przegląd.

No teoretycznie dokładnie tak jest. Wynika to z art. 66 ust. 4 pkt 6 ustawy prawo o ruchu drogowym:
4. Zabrania się:
6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:
a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z homologacji,
b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Pewnie chodziło głównie o kratki i VAT, ale przy wymianie silnika jak najbardziej ma to zastosowanie :-D

Obowiązek dodatkowego badania technicznego dla aut po swapie silnika wynika z art. 81 ust. 11 pkt 3 ustawy prawo o ruchu drogowym:
11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:
3) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem;


Co do ubezpieczenia - moim zdaniem ubezpieczyciel nie może się wypiąć na nas w przypadku szkody, może co najwyżej przeliczyć składkę wg. wyższej stawki i zażądać jej zapłacenia razem z odsetkami. W ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (która reguluje kwestie związane z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych) wyliczono konkretne przypadki, kiedy ubezpieczyciel nie musi wypłacać odszkodowania albo wypłaca odszkodowanie, ale obciąża nim później sprawcę szkody. Nie ma wśród nich sytuacji z wymianą silnika.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe info - piszcie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 21:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
zdaje cię na drift-forum.pl był temat o swapowaniu vs prawo i wychodzi na to że trzeba zmieniać dane w dokumentach, rzeczoznawca itp ale ktoś napisał że niby prawnie ma sie 3 m-ce na te zmiany. A że przy kontroli policyjnej na deklu nie ma daty założenia innego silnika to problem z głowy :hyhy: -taka sobie dziura w prawie? bo z tego wychodzi na to że policjant będzie chciał zabrać dowód a wtedy mówimy że silnik 3 dni temu wrzucony, na razie go testujemy i po sprawie :zdziwko:
ale ubezpieczyciel podobno może mieć jakieś "ale" przy ewentualnym wypłacaniu odszkodowania

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 16:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
To z tego wynika że jak niemam papierka na silnik to musiałbym bym do rzeczoznawcy jechać? Pytam bo mam przegląd i niewiem czy diagnosta się doczepi że w dowodzie jest 1.8is a pod maska siedzi 2.0
A z drugiej strony chciałbym miec ten silnik wpisany w dowód ale jak to zrobić jak niemam żadnego dokumentu z silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 16:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
kris185 napisał(a):
To z tego wynika że jak niemam papierka na silnik to musiałbym bym do rzeczoznawcy jechać? Pytam bo mam przegląd i niewiem czy diagnosta się doczepi że w dowodzie jest 1.8is a pod maska siedzi 2.0
A z drugiej strony chciałbym miec ten silnik wpisany w dowód ale jak to zrobić jak niemam żadnego dokumentu z silnika.


Spisz umowę kupna sprzedaży i tyle.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 20:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dodatkowe badanie techniczne Ci pozostaje. Kiedyś był obowiązek przedkładania dowodu własności silnika, chyba od 2006 r. ten przepis nie obowiązuje.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: brak dokumentów na silnik
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 22:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
pojadę na przegląd jeśli się nie doczepi to ok a jeśli się doczepi to zbadam temat głębiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL