BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 33
Moje BMW: 330d e46
A wiec jest to od samego poczatku jak kupilem auto przy wrzucaniu biegu wstecznego i np biegu 1 2 jets tak jak by dziwek wybuchu czy cos takiego podobnego co to jest i czy tam ma byc bmw 330d e46 przed liftem

_________________
Obrazek
www.bmw3er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tak dla spokojności sie spytam Dziwny Puk!!
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
pierwsze co to zmien olej w skrzyni :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Głuche pukanie podcza wbijania biegów czy podczas redukcji może powodować :
1. Elastyczny łącznik skrzyni z wałem gdy jest spękany wokół tulejek,
2. Podpora wału jeśli jest uszkodzony jej elastyczny kołnież,
3. Obluzowane mocowania dyfra,
4. Luz na krzyżakach wału,
5. Luz na półosiach ,
6. Zbyt duży luz międzyzębny w dyferku lub na wałku w skrzyni.

Posprawdzaj te rzeczy lub zlec to mechanikowi.
Clatrine napisał(a):
pierwsze co to zmien olej w skrzyni

Już Ci pisałem ostatnio....nie wypisuj głupot człowieku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Bartosz_E30 napisał(a):
uż Ci pisałem ostatnio....nie wypisuj głupot człowieku !


oo to bardzo ciekawe :] odradzasz mu zmiane oleju w skrzyni? rozumiem ze olej w skrzyni według ciebie i producenta jest wieczny?

no tak lepiej wydac tysiace zlotych na zlikwidowanie mozliwosci
Bartosz_E30 napisał(a):
1. Elastyczny łącznik skrzyni z wałem gdy jest spękany wokół tulejek,
2. Podpora wału jeśli jest uszkodzony jej elastyczny kołnież,
3. Obluzowane mocowania dyfra,
4. Luz na krzyżakach wału,
5. Luz na półosiach ,
6. Zbyt duży luz międzyzębny w dyferku lub na wałku w skrzyni.

:wstyd:

nie lepiej zacząc od oleju :] ?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Clatrine napisał(a):
oo to bardzo ciekawe odradzasz mu zmiane oleju w skrzyni? rozumiem z eolej w skrzyni według ciebie i producenta jest wieczny?

Nie nie uważam tak tylko wiem że olej w skrzyni nie ma nic do stuków w układzie przeniesienia napędu.
Clatrine napisał(a):
no tak lepiej wydac tysiace zlotych na zlikwidowanie mozliwosci

Z pewnością sprawdzenie tych podzespołów będzie kosztowało tysiące :padam:
Clatrine napisał(a):
nie lepiej zacząc od oleju

Lepiej nie zabierać głosu jeśli nic nie wnosisz do tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Bartosz_E30 napisał(a):
Nie nie uważam tak tylko wiem że olej w skrzyni nie ma nic do stuków w układzie przeniesienia napędu.


po tym poscie stwierdzam iz jak mało wiesz i takim ludziom powinno sie dawac tylko opcje załoz temat i postowanie w swoich tematach :]

Bartosz_E30 napisał(a):
Z pewnością sprawdzenie tych podzespołów będzie kosztowało tysiące


w dzisiejszych czasach jak karzesz mechanikowi sprawdzic podzespoły powie ze to i to jest do wymiany bo to czysta $$$ dla nich a okaze sie ze to jakis drobiazg lub np wymiana oleju :]

Bartosz_E30 napisał(a):
Lepiej nie zabierać głosu jeśli nic nie wnosisz do tematu.


no tak 'Jajko mądrzejsze od kury' :]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Ostatnio edytowano 3 grudnia 2009, 21:52 przez Clatrine, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 21:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
a masz cos takiego tylko ja mam 320d tez mam te stuki jak szybko i zmieniasz biegi to taki jakby glosniejszy stuk i jak jedziesz szybciej to delikatne wibracje tak jakby z tylu auta ???czuc to na kanapie z tylu u mnie po lewej stronie to tak puka stuka czy jak to nazwac ale wymienilem poduszke trzymajaca dyfer i nic to nie dalo w edisie w krakowei stwierdzili ze mam ja wyrwana wiec myslalem ze przez to ale nie to i nie mam za bardzo czasu i pieniedzy na zajmowanie sie wszystkimi gumami w krzywaczce w bmw kierownik powiedzial ze mozna spokojnie z tym jezdzic tylkogumy sa juz stare i dlatego

tu masz link http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30

pozycja na rysunku numer 9 wymienilem to i nic wydaje mi sie ze bo to jednak nie jedna guma
bo jeszce pozycje numer 2,4,7,17,19... lub jest tez mozliwosc wyrwania zawieszenia dyfra ,luzy na wale,diagnozowalem to kilkanascie razy ale da sie z tym jeazdzic i niestety nic nie poradzilem .mechanik mowil ze gumy sa twarde i trzeba wszystkie wymienic ale mowi tez ze nie ma sensu tego robic bo chyba ze pieniadze mi sa nie potrzebne tez bym chcial miec na tip top ale widzisz brakl czasu pieniedzy i wogole to juz prawie o tym zapomnialem :) ale na wiosne to zrobie ...mechanicy tez podchodza do tego tak sobie bo wiesz wymiana gumek nie chce sieim pierdolcom wiesz oni wola jak podjedziesz podpiac sie do kompa za 200zl a wymieniac gum za pare zlotych.ale znajomy ma mi to zrobic tylko ze na wiosne jak wroci z za granicy takze tak to u mnie wyglada

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Clatrine napisał(a):
oo to bardzo ciekawe :] odradzasz mu zmiane oleju w skrzyni? rozumiem ze olej w skrzyni według ciebie i producenta jest wieczny?


A co ma olej do luzów w układzie napędowym? :wstyd:

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 22:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
theDAMIstrzu napisał(a):
co ma olej do luzów w układzie napędowym?


nastepny...

wiecie co to skrzynia biegów?

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 3 grudnia 2009, 22:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
mama mi mówiła:
nie kłoć się z kolegami...
nie warto się sprzeczać tylko wziąć obie podpowiedzi pod uwagę.
nie chodzi o to kto ma rację ale o znalezienie najbardziej prawdopodobnej i najmniej kaso chłonnej usterki aby pomóc tym, którzy zwracają sie o pomoc :padam:
finito
alles klar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 295
Lokalizacja: k.krakowa
Moje BMW: E46 330d ful
Kod silnika: M57
Podłączam się pod temat.U mnie w 330d też słychać stuki takie jakby metaliczne ale najczęściej przy zmianie biegu z 1 na 2 , na wstecznym lub przy podjerzdzaniu w korku na 1 przełożeniu kiedy puszczam sprzęgło. :( Na innych biegach już nic nie stuka i nic nie wibruje przy większych prędkościach. Sprawdziłem u mechanika całe przeniesienie napędu, mocowanie tylnej belki , wszystko ok. Jedynie co znalazł mechanior to luz prawej półosi i stwierdził żeby nic z tym na razie nie robić i żeby jezdzić. Mam pytanie czy taki luz na półosi nie wpłynie negatywnie na inne części eksploatacyjne. Pozdrawiam. :super:

_________________
Obrazek

Oceń moją Bunie ;) KLIK


Ostatnio edytowano 10 grudnia 2009, 11:30 przez suderland, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 23:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Clatrine napisał(a):
nastepny...

wiecie co to skrzynia biegów?

Nie wydaje mi się żebyś ty wiedział, nigdy się nie spotkałem z luzami w układzie napędowym które były winą skrzyni, zwykle to łączniki wału, półosie lub dwumasy...

Choć mogę się mylić. Prosiłbym o wyjaśnienie w jaki sposób wymiana oleju wpływa na redukcję stuków w układzie napędowym (interesuje mnie mechanizm procesu)?

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 295
Lokalizacja: k.krakowa
Moje BMW: E46 330d ful
Kod silnika: M57
suderland napisał(a):
Podłączam się pod temat.U mnie w 330d też słychać stuki takie jakby metaliczne ale najczęściej przy zmianie biegu z 1 na 2 , na wstecznym lub przy podjerzdzaniu w korku na 1 przełożeniu kiedy puszczam sprzęgło. :( Na innych biegach już nic nie stuka i nic nie wibruje przy większych prędkościach. Sprawdziłem u mechanika całe przeniesienie napędu, mocowanie tylnej belki , wszystko ok. Jedynie co znalazł mechanior to luz prawej półosi i stwierdził żeby nic z tym na razie nie robić i żeby jezdzić. Mam pytanie czy taki luz na półosi nie wpłynie negatywnie na inne części eksploatacyjne. Pozdrawiam. :super:

Koledzy proszę o odpowiedz ; czy luz półosi nie przyczyni się do przedwczesnego zużycia pozostałych elementów napędowych samochodu ? Pozdrawiam. :cool:

_________________
Obrazek

Oceń moją Bunie ;) KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 14:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
ja tez mialem stuki podzczas zmiany biegow i to okazala sie tuleja gumowo metalowa w tylnym dyfrze na realoem to nr 9 tej tuleji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Moje BMW: 330d e46
Mam ten sam problem co w temacie i również mam 330d , Gamalbmw mógłbyś opisać dokładnie ile kosztowała cię wymiana tulejki gumowo metalowej , od czerwca chce wyeliminować ten problem ale mechanik stwierdził ,że to gdzieś w moście (wymieniałem już łącznik wału, podpora sztywna ) .Prośba o napisanie ile kosztuje część oraz wymiana oraz jak bardzo zaawansowana jest robota przy tym. Dzięki za wskazówki.

_________________
Toms


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
toms napisał(a):
Mam ten sam problem co w temacie i również mam 330d , Gamalbmw mógłbyś opisać dokładnie ile kosztowała cię wymiana tulejki gumowo metalowej , od czerwca chce wyeliminować ten problem ale mechanik stwierdził ,że to gdzieś w moście (wymieniałem już łącznik wału, podpora sztywna ) .Prośba o napisanie ile kosztuje część oraz wymiana oraz jak bardzo zaawansowana jest robota przy tym. Dzięki za wskazówki.



witam ponownie tuleje kupowalem w serwisie bmw zaplacilem 130 zl cos takiego a za wymiane okolo 150 zl ale wiem ze mozna tańszego mechanika poszukac zeby wymienic lub samemu jak ktos ma troche pojecia i jak kanal posiadamy .masz tu link i to jest tuleja nr 9
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 10 grudnia 2009, 21:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
malolacik, ale jak już będziesz u mechanika to (jeżeli nie sprawdzałeś w jakim jest stanie i czy jest olej w skrzyni i w dyfrze), niech wykręci po jednej śrubce i sprawdzi.
Dobry mechanik doradzi czy wymieniać czy nie...
I będziesz miał wyeliminowaną tanim kosztem jedną przypuszczalną usterkę...

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Witam
temat juz troche przedawniony ale czy ktos moze po wymianie tulei nr. 9 dalej mial stuki i wyeliminował ten problem bo ja niestety po wymianie nie widze roznicy to znaczy dalej cos stuka z tylu przy zmianie biegow... czy sprzeglo moze miec cos z tym wspolnego bo mechanik mi pow. ze to docisk bo sprzeglo wysoko lapie i nie wysprzegla do konca i to dlatego dodam ze stuka rowniez na postoju przy wrzucaniu wstecznego i 1 ale przy caly czas wcisnietym przegle przy zmienie np. do luzu i 1 i znowu luz i 1 to nie stuka tylko jak sie wcisie sprzeglo wrzuci bieg i do luzu i znowu pusci i przycisnie sprzeglo bieg i luz to wtedy stuka :kwasny: Panowie POMOCY!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 12 marca 2012, 13:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
gemzik napisał(a):
Witam
temat juz troche przedawniony ale czy ktos moze po wymianie tulei nr. 9 dalej mial stuki i wyeliminował ten problem bo ja niestety po wymianie nie widze roznicy to znaczy dalej cos stuka z tylu przy zmianie biegow... czy sprzeglo moze miec cos z tym wspolnego bo mechanik mi pow. ze to docisk bo sprzeglo wysoko lapie i nie wysprzegla do konca i to dlatego dodam ze stuka rowniez na postoju przy wrzucaniu wstecznego i 1 ale przy caly czas wcisnietym przegle przy zmienie np. do luzu i 1 i znowu luz i 1 to nie stuka tylko jak sie wcisie sprzeglo wrzuci bieg i do luzu i znowu pusci i przycisnie sprzeglo bieg i luz to wtedy stuka :kwasny: Panowie POMOCY!!


Mam podobnie.

tylko u mnie jak się turla i tak energicznie wbijam 1 to jest bah bah. Na postoju aby to usłyszeć,bez wciskania sprzęgła tak jakby wbijam 1 bieg tzn taki ruch z 1 cm przy mini oporze cofam rękę i co zauważyłem.

Po tej operacji zawsze gdy wbijam wsteczny (normalnie ze sprzęgłem) wydobywa sie ten stuk, pochodzi on z wału oraz półosi bo jest tam luz 1cm na półosiach nie wiem czy to dopuszczalny luz ?

stuk(ruch wału wykona sie tylko raz) aby znowu się poruszył trzeba wykonać operację z 1 biegiem

Wiadomo wymiana tulei nie usuwa przyczyny lecz ją po prostu wytłumia

Co najdziwniejsze dlaczego wał się obraca w momencie gdy wbite jest sprzęgło.


Identycznie się dzieje gdy auto się turla wtedy można wbijać 1 ze sprzęgłem i też sa stuki.


i 2 pytania czemu wał na wbitym sprzęgle wykonuje mały ruch ?
Czy na półosi może być luz taki że np podniosę auto i na biegu tył ma z 2cm luzu... czy to półośka do wymiany ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] stuki przy zapinaniu biegów
PostNapisane: 18 listopada 2012, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 35
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki
Moje BMW: 330d e46
Trochę to trwało ale udało się wyeliminować metaliczny dźwięk podczas ruszania (puszczania sprzęgła), szczególnie na 1 i wstecznym biegu. Metaliczny dźwięk był spowodowany małym luzem na wale. Luz został usunięty w warsztacie który specjalizuje się regeneracją wałów: http://www.walcar.pl/ (Ząbki koło Warszawy).
Koszt naprawy niewielki, zabieg trwał 2h - naprawdę polecam.

_________________
Toms


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL