BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 20:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Witam
Jest to mój pierwszy problem z autem, które kupiłem około miesiąca temu.
Otóż w czasie oględzin przy zakupie zauważyłem na osłonie silnika zapocenie od ropy. Generalnie auto było w zadawalającym stanie, parametry na diagnostyce OK, więc je zakupiłem.
Wracając do usterki, dochodząc do jej przyczyn, mechanik uznał że nieszczelna jest pompa wtryskowa, lecz zauważyłem jedną zależność:
Wyciek z pod auta mam tylko po pierwszym odpaleniu po nocy, po nagrzaniu silnika wyciek już się nie pojawia, myśle więc że nie jest to z pompa a webasto. W jaki sposób odłączyć webasto, aby upewnić się czy dobrze kombinuje ?? Próbowałem skorzystać z wyszukiwarki, piszecie tam o bezpiecznikach, ale przy okazji bezpiecznika odłącza się klimatronik. Czy patent z ustawieniem temp.na 16 stopni wyłączy webasto dogrzewające silnik?? Jeśli nie, jak odłączyć je mechanicznie??
Proszę o sugestie i z góry dziękuję

Ps.Nie chciałbym po wyrzuceniu +/- 700zł na uszczelnienie pompy, stwierdzić, że rano mam znów "mokro" po autem.

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 10:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
obstawiam ze masz TD a nie TDS ;webasto masz za nadkolem od a pompę do niego przy progu od dołu za osłoną na miejscu kierowcy . najpierw zlokalizuj dokładnie wyciek .
ale na moje jeśli cieknie z okolicy silnika a masz CR to może być luźny wężyk( tak było u mnie) ,a jeśli TDSa to częsta przypadłość to wycieki z pompy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Martinobmw czy masz na myśli poluzowany wężyk do/od webasta? Bo tak jak pisałem, wyciek pojawia się tylko i wyłącznie po nocy przy pierwszym odpaleniu kiedy uruchamia się dogrzewanie. Próbowałem też dziś unieruchomić webasto przez wyjęcie bezpiecznika nr20, nie pomogło. Mój motor to 2,5d 163KM 2002r, nie doczytałem jeszcze jaki to symbol.

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 17:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
pisałeś że leci na osłonie silnika , to nie będzie webasto bo ono jest za nadkolem wtedy by kapało przy kole koło progu pisałem wcześniej .najlepiej zdejmij osłonę i wtedy najszybciej zlokalizujesz wyciek po określeniu miejsca.pewnie miałeś chemie i się orientujesz ze pod wpływem temperatury materiały się rozszerzają co może powodować uszczelnienie cieknącego elementu. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Nie no oczywiście że słyszałem o patentach z wkładaniem łożyska do zamrażarki przed montażem ;) , dlatego pytałem o przwód od/do webasta, bo nie wyobrażam sobie żeby luźny przewód paliwowy w układzie CR "nie wystrzelił" pod ciśnieniem.
No nic, narazie nie mam możliwości zostawić auta na całą noc na kanale/podnośniku.
Dzięki za sugestie

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 19:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
nie chodzi abyś zostawił na podnośniku tylko zdjąć osłonę i śmigać a zarazem zwracając uwagę na miejsca postojowe ,jak jest wyciek to na pewno się pojawi.u mnie właśnie na CR ciekło :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
Jezeli z tym webastem nie wypali to faktycznie moze byc pompa. Przewaznie przy pierwszych przymrozkach zaczynaja sie problemy z cieknacymi pompami. Nie tylko CR. Sparciale O-ringi i inne uszczelnienia gumowe ,,kurcza" sie po prostu, po nagrzaniu znowu sie lekko powiekszaja i przeciek chwilowo ustaje. Przyjdzie taki dzien, ze juz bedzie cieklo non-stop a po otworzeniu maski naprawde poczujesz, ze jezdzisz dieslem :( Demontaz i samo uszczelnienie pompy to na pewno duzo mniej niz 700zl. Cieknaca pompa powinna byc choc lekko oblepiona. Najlepiej odtlusc dobrze pompe, odpal na zimnym i przejedz chusteczka po pompie.

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Zdejme osłone i bede obserwował, ale tak jak pisałem wcześniej, po nagrzaniu raczej nie było wycieku, chyba że rzeczywiście niewielkie ilości kapią tylko na osłone.
commonrail napisał(a):
Demontaz i samo uszczelnienie pompy to na pewno duzo mniej niz 700zl.
No cóż na 600-650 zł (z wymianą filtra) taką usługę wyliczył Bosch Service Pisarzowice k/Kamiennej Góry. Niestety w okolicach Wałbrzycha nie ma zbyt wielu chętnych chcących zajrzeć pod maskę, a takich którzy mają pojęcie jeszcze mniej.

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 22:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
pewnie wymienia wężyk nowe opaski i filtr założą i 6,5 paki jest co nie. tez bym tak chciał. :super: ostatecznie podjedz na myjnie umyj silnik i wtedy będziesz widział miejsce wycieku.teraz tak myślę a może chodniczka ropy cekinie ????ale najpierw zdejmij osłonę odezwij się na pewno z pomocą kolegów z forum zlokalizujemy miejsce przecieku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
nie, no niby wymiana uszczelek pod głowiczkami i w sumie nie wiem co jeszcze i co więcej powinno być wymienione; zrobie jak radzisz, silnik nie był "picowany" przed sprzedażą wiec i tak się przy okazji przyda
Pozdrawiam

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 22:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
tu masz cały układ wtryskowy CR nie wiem co oni tam uszczelniają .
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
na tym rysunku element nr8 chodniczka ropy trzeba posprawdzać wszystkie łączenia.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10
daj znać jak coś zlokalizujesz .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 23:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Nie no, fantastycznie :ok: Wielkie dzięki, oczywiście,że dam

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Witam ponownie. Autko stało dwa dni u kolegi mechanika na kanale (w garażu). Posciągał osłony i rano czekał na wyciek. Oczywiście nic, najprawdopodobniej mial zbyt ciepło.
Za to wczoraj rano już pod domem przy -13 rzeczywiście pokazał się wyciek z pompy, a dokładnie (na pewno) z jednej z trzech głowiczek przytwierdzonych do pompy 4ma imbusami co widać na schemacie od Martino. Jako takie dojście tylko do jednej, więc niestety pompa do zrzucenia.
Mam tylko nadzieje że odkręcenie tych dekielków nie wiąże się z jakimiś niemiłymi niespodziankami typu: coś wyskoczy i za nic nie będzie chciało wrócić na swoje miejsce :( Auto jeździ dobrze, przy dużych mrozach pali może nie idealnie, ale bez problemów i mam nadzieje że taka ingerencja w pompe tego stanu nie zmieni.
Czy przy CR reguluje sie pompe wzgl zapłonu?? Mam jakaś małą wiedzę o pompach starego typu napędzanych paskiem i tam taka regulacja wystepuje
Pozdrawiam

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 21 grudnia 2009, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
Orginalnie dekielki przykrecane sa na 4torxy pod nimi jest sekcja i zaworek. Pod tymi dekielkami wymieniasz taki o-ring z zabkiem, dwa male o-ringi i dwa plastki na tulejce. Jak nie spanikujesz to raczej nic nie wyskoczy, tylko te sruby nie trzymaja lekko. Pompe musisz pewnie zamocowac i miec dobre pokretlo. Wymien wszystko lacznie simmeringiem na walku, sprawdz czy na tulejce nie ma luzu. Jak kupisz zestaw uszczelnien to wszystko dopasujesz, nie wiem tylko czy nie byloby lepiej wydac te 200 czy 300zl zeby zrobil to ktos kto sie zna i ma do tego narzedzia.
Pzdr :piwo:

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
Commonrail wielkie dzieki za dokladny opis :ok: .
A czy pod samymi dekielkami nie ma zadnej uszczelki?
Sam raczej sie nie zabiore, znany w moich okolicach pompiarz (Bosh Pisarzowice) wycenil calosc na 600-650zl z demontazem/montazem i wymiana filtra paliwa.
Wielkie dzieki
Pozdrawiam

Ps. A co jesli na tulejce bedzie luz?

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: WaÂłbrzych
Widzę że kolega newman rowniez z Wałbrzycha. Wiesz może gdzie w naszym pieknym mieście jest dobry mechanik od BMW bo musze w moim e39 zrobić nawiew a nie wiem kto może być dobry, walim odpada bo za daleko - chyba że się ociepli to tam pojade

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
pod tymi ,,dekielkami" jest wlasnie ten duzy o-ring z zabkiem, dwa male o-ringi z plastikami na malej tulejce, w ktorej plynie ropa. Jezeli bedzie luz to "ropa pojdzie do oleju" przez ten wlasnie simmering do oslony rozrzadu a pompa olejowa rozprowadzi to po calym silniku. Jezeli nie zaobserwowales wzrostu poziomu oleju to na 99% wystarczy wymiana simmeringu. Takie rzeczy zdarzaja sie dosc czesto w starszych ukladach np. pompa ve w tdsie. Nie ma co ukrywac, ze cena naprawy powala :przestraszony: . Jesli to bosch serwis to pozostaje nadzieja ze zrobia to na orginalnych czesciach i dadza gwarancje. Tak myslalem ze z pompy ten wyciek :piwo:

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 22 grudnia 2009, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 48
Lokalizacja: Wałbrzych
Moje BMW: E83 2.0d
No cóż, wzrostu poziomu oleju na szczęście nie zauważyłem, chociaż jeśli już o tym wspomnieliśmy to:
rano sprawdzam poziom i przy pierwszym wyciągnięciu bagnetu, bagnet pokazuje min lub jest wręcz suchy, przecieram, wkładam drugi raz i bingo pełny stan. Czy to normlne, że po nocy olej nie trzyma się plastikowej miarki :zdziwko: ??

Wracając do uszczelnienienia pompy, chce sie jej podjąć mój zaufany mechanik (5 lat grzebał w 3 różnych moich Audi i było OK), cena pewnie lepsza, problem w tym, że byłaby to jego pierwsza rozebierana pompa od BMW i troche się obawiam nauki na moim aucie.

Wielkie dzięki za wyczerpujące informacje i schematy :super:

Pozdrawiam
Maciek

_________________
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/be0 ... 9a892.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 23 grudnia 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: 325tds
Kod silnika: M51S
Jesli masz pelen syntetyk to mozliwe ze splywa z bagnetu wazne zeby gornego poziomu nie przekroczyl. Przy pompie musi zachowac szczegolna czystosc czysty pojemnik z ropa i ogolnie czyste warunki to absolutne minimum. Mysle, ze rozsadnym wyjsciem byloby, aby Twoj mechanik zdemontowal i zamontowal pompe, zmienil filtr, a pompe dal do uszczelnienia komus kto sie na niej nie bedzie uczyl, bo mimo ze wielkiej filozofii tam nie ma to ciecie kosztow moze wyjsc bokiem :( . Zarobic chca wszyscy, ale niech zarabiaja na tym o czym maja wieksze niz wzgledne pojecie. Takie jest moje zdanie, ale zrobisz jak uwazasz.

_________________
Wtryskiwacze common rail naprawa, sprzedaż
www.cerka.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39 525d] Wyciek paliwa
PostNapisane: 23 grudnia 2009, 23:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
commonrail; kolego bardzo podoba mi się twoja wypowiedz :padam: :padam: i tak powinno być :ok: pozdro. każdy powinien wykonywać czynności odpowiadające jego kwalifikacjom .A nie wszystko ''umie'', jeśli tak jest czyli nic nie'' umie''.później ba chciał zaoszczędzić a tu ZONK :szok: jaki on jest zdziwiony :szok: , dlaczego czemu, poco.tak to się stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL