BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 12 grudnia 2009, 15:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30 iS
Kod silnika: M42B18
Witam wszystkich mam pytanie odnosnie srednicy rury wydechowej w silnikach 1.8 is seryjnie jest to 55mm chcialbym zwiekszyc to srednice do 63mm i byl by to przelotowy wydech . Autko mam juz prawie przygotowane do rally sprintow jak i kjs . Czy taka srednica rury nie zepsuje charakterystyki pracy silnika. Moze jakies propozycje , co wy o tym myslicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 12 grudnia 2009, 16:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie zepsuje jezeli bedzie nalezycie zrobione :ok: 63mm to 2.5 cala przelot i tak tez sie robi :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 12 grudnia 2009, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Clatrine napisał(a):
nie zepsuje jezeli bedzie nalezycie zrobione :ok: 63mm to 2.5 cala przelot i tak tez sie robi :ok:



to nie jest auto zaturbione że wstawiasz prostą rurę od kolektorów do samego końca i jest dobrze. Jeśli zamierzasz wstawić pełen przelot to wypadało by mimo wszystko umieścić jakiś tłumik środkowy . .. mówię jakiś bo to wszystko powinno miec ręce i nogi - być policzone...

Jak zrobisz na oko to możesz mieć doły w wykresie mocy ponieważ spaliny będą się cofały, na jałowym obroty mogą falować itp.

Na koniec wypadało by to wystroić . . .

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 12 grudnia 2009, 23:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E30 iS
Kod silnika: M42B18
plan byl taki aby w wydechu 2.5" zamontowac tłumik kondensacyjny który przyspieszy spaliny a na koncu bylby przelotowy tlumik albo od samego kolektora rura 2.5" i na koncu zwykły tłumik koncowy .
Staralem sie znalesc homologacje A/N gr. is ale z tym jest problem moze ktos z was ma takie informacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 13 grudnia 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
ANDREW E36 prawde mówi.2.5" do is'a??to nie turbo,nic ci to nie da.zostaw seryjną srednice lub zwieksz ja minimalnie(max. 58mm) i zrób na dwóch tłumikach przelotowych lub na jednym koncowym.masz fabryczne barany wyliczone do tej srednicy.jakies inne mody robiłes?wałki?głowice?zawory?dolot?jakis program?

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wydech iS-a w rajdach / kjs / sprintach ??
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 07:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Reza ma rację - do seryjnego silnika zrób wydech o lekko poprawionym kształcie (zmniejsz ilość przewężeń i zakrętów) na dwóch przelotowych tłumikach o pojemności zbliżonej do seryjnych (mogą być mniejszej średnicy troszkę długość jak w serii ewentualnie troszkę dłuższe) i będzie latać pierwsza klasa.

Chyba że masz dobrze pomodzony słupek (silnik) wtedy to co innego - ale w to wątpię.

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL