w poszukiwaniu przyczyny spalania 15L na 100km udałem na analizę spalin
po podłączeniu pod analizator spalin wyszło że CO (nie mylić z Co2)
jest na poziomie 1,5 (norma dopuszcza 0,3) wiec przekracza pięciokrotnie normę
natomiast po ok 3 minutach trzymania go na obrotach 2500 wraca do poprawnej wartości
tak wiec wszystko wskazuję na sondę lambda niestety w m43 są dwie ta za i przed katalizatorem
o ile przed udało mi się wykręcić przedmuchać przeczyścić tą przed katalizatorem to już tej za, za ciula pana nie idzie odkręcić
metrową rurą jako dłuższym ramieniem klucza udało mi się tylko obrobić sześciokątny łep lambdy

wiem że czyszczenie raczej nic nie zmieniło

ale czy jest na forum jakiś mądry mózg który wie która sonda odpowiada za to że wartość CO jest w normie czy nie da się tego tak stwierdzić?
i która sonda będzie lepsza bosch (taka mam aktualnie) czy NGK?
ma ktoś jakieś opinie porównania, wytrzymałości, jakości tych dwóch sond?
NGK
http://www.allegro.pl/item829061180_uni ... odowa.htmlbosch
http://www.allegro.pl/item821614959_now ... bosch.html