BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 15:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam! Dzwonił do mnie znajomy z UK który miesiąc temu kupił e39 520i z 2001 roku. Wszystko było ok do czasu kiedy zapaliła mu się ta kontrolka. Auto pracuje wzorowo a się sieci. Zajechał do mechanika który wykasował błąd ale nie umiał jednoznacznie określić co jest nie tak. Wspominał coś o ciśnieniu paliwa ale sam niewiedział. Po przejechaniu 20km kontrolka znowu zaczęła świecić. Co o tym sądzicie? (chodzi o tą na środku)

Obrazek

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 grudnia 2009, 19:41 przez harus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
elektronika silnika

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Obrazek
To check - jeżeli nie gaśnie to oznacza awarię w układzie elektronicznym silnika jak wyżej kolega zauważył. Należało by podpiąć się pod kompa i zczytać błędy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 21:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Był na komputerze i mechanik nie umiał podać dokładnie co jest nie tak. Wykasował błąd ale po 20km znowu się zapaliła.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 9 grudnia 2009, 21:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
to niech podjedzie do lepszego diagnosty i spisze numer błędu bo tak to można strzelać w nieskończoność co jest nie tak :chytry: jak wykasuje błąd to niech sprawdzi parametry na livedata może coś będzie wiadomo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Hej! Wysłał mi numery błędów:
P0171
P0174
P1085
P0364

CO o tym sądzicie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 23:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
harus napisał(a):
Był na komputerze i mechanik nie umiał podać dokładnie co jest nie tak. Wykasował błąd ale po 20km znowu się zapaliła.


Jak błąd nie jest "naprawiony" to skasowanie go w niczym nie pomoże bo kontrolka się włączy ponownie po niedługim czasie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 23:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
harus napisał(a):
Był na komputerze i mechanik nie umiał podać dokładnie co jest nie tak.

To niech więcej do niego nie jedzie. Nie potrafił obsługiwać się sprzętem jaki miał bo tylko usunął błąd.
Złota myśl na dziś: dobry diagnosta połową sukcesu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 06:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
P1085 Fuel Control Mixture Lean (Bank 2 Sensor 1)

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 07:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
harus napisał(a):
Hej! Wysłał mi numery błędów:
P0171
P0174
P1085
P0364

CO o tym sądzicie?

P0171 - Zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna
P0174 - Fuel Trim, Bank2 System too Lean
P1085 - Fuel Control Mixture Lean (Bank 2 Sensor 1)

Kolega ma gaz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 279
Lokalizacja: SJZ
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Gazu brak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 520i 2001r. Co oznacza ta kontrolka?!
PostNapisane: 18 grudnia 2009, 08:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Ciśnienie paliwa możesz łatwo zmierzyć, zdejmij plastikową pokrywę silnika i będziesz miał dostęp do korka pod który podpinasz manometr. Ciśnienie powinno wynosić 3,5bara +/- 0,2, pogazuj trochę samochód i sprawdź czy regulator ciśnienia (przy filtrze paliwa) dobrze steruje ciśnieniem. Możesz też wpiąć się w układ podciśnienia wakuometrem (lub manowakuometrem) i sprawdzić podciśnienie, powinno być chyba w okolicach 0,5.
Sprawdź też przepływomierz i sondy lambda, mogą być przyczyną zbyt ubogiej mieszanki.
Dobrze też jakbyś podpiął się pod DISa, który dobrze tłumaczy błędy i podpowiada co sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL