BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 17:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Witam, pobawiłem sie ostatnio z dolotem m52b25 i teraz juz przy 5800obr czuc spadek mocy i strasznie głosna prace wtryskiwaczy ( tak mysle :P ) własnie z powodu spadku cisnienia na listwie wtryskowej, wczesniej tak zaczynały walic przy 6400obr...
I teraz pytanko jakim innym regulatorem cisnienia paliwa moge zastapic seryjny (chyba 3.5bara) słyszałem ze mozna załozyc jakis 3.8 bara? Ale od czego? Z góry dzięki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 18:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego dlaczego myślisz że dolot powietrza ma coś wspólnego ze spadkiem ciśnienia na listwie?
i dlaczego niby podejrzewasz ten spadek?
czy robiłeś pomiar w czasie jazdy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Kolego bo ma... a zresztą już o tym gdzies czytałem auto tostaje wiecej powietrza a co za tym idzie więcej bedzyny no i wtryskiwacze mi sie nie wyrabiaja, I podczas przyspieszania czuc ten spadek mocy no i tak jak pisałem ten warkot zaczyna sie juz przy 5800 a nie tak jak wczesniej 6400obr. Widziałem tez wykres silnika po podobnych modywikacjach i wykres był w miare równy a od 6000 linia szła juz zygzakiem i pewnie tez w tym momecie miał mało paliwa...
Ale wracajac do pytania jakim innym regulatorem moge zastapic seryjny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 18:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego nie chcę się spierać ,ale to nie jest silnik gażnikowy tylko z wtryskiem paliwa
dostarczenie większej ilości powietrza nie ma znaczenia na dawkę paliwa
tą dawką steruje komp na podstawie map wtrysku
jeżeli tych map nie zmienisz to czasy wtrysku się nie zmienią
jeżeli podniesiesz ciśnienie paliwa to trzeba by też zmienić wtryskiwacze na takie o większej wydajności
a regulator o zmiennych wartościach można kupić na Allegro i śrubką ustawić żądane ciśnienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 18:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
Własnie ze ma wpływ, przepływka mierzy ilosc powietrza jaka dostaje sie do silnika i na tej podstawie komp podaje okreslona ilosc paliwa ;)
Poprostu te wtryskiwacze od m52 sie nie wyrabiaja i slyszałem ze najprostrza metoda i wystarczajaca jest regulator 3.8 bara tylko nie wiem jaki mi podejdzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 mało paliwa przy 5800obr regulator 3.8 bara zamiast 3.5?
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 19:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
na tej zasadzie to można by założyć turbo bez wysterowania kompa
jeżeli chcesz więcej paliwa to załóż większe wtryskiwacze np. od 2,8
albo zwiększ czasy wtrysków
zwiększenie ciśnienia nic nie da bo wtryskiwacz ma swoją wydajność


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL