Santino napisał(a):
a dlaczego? myslalem zawsze ze lepiej budowac renome dla jednej marki niz dla 3ch no chyba ze te dwie pozostale sa duzlo lepsze wzglednie gorsze jakosciowo-cenowo
Chodzi o specyfike tamtejszego rynku, dziala na nim masa malych firm, ktore projektuja rozne akcesoria dla kilku wybranych modeli samochodow (lub nawet dla jednego), dobrym przykladem jest np GRW
http://www.grw-japan.jp/wheel.htmlma akcesoria dla roznych modeli BMW i dwa modele felg. Tak mala firma nigdy nie bedzie w stanie zbudowac wlasnej linii produkcyjnej (poprostu koszta sa zbyt duze), dlatego na tamtejszym rynku jest kilku olbrzymich producentow, ktorzy produkuja wlasciwie kazde akcesoria na zamowienia tak malych firm. To bardzo sensowne rozwiazanie bo nie pompujesz olbrzymich funduszy w park maszynowy (ktory przy ilosci felg sprzedawanych do kilku modeli samochodow wlasciwie kurzylby sie przez wiekszosc czasu), produkty sa produkowane na topowych w danym momencie maszynach (na ktorych zakup stac tylko naprawde duzego producenta), a rozpoczecie produkcji sprowadza sie w zasadzie do kosztow zaprojektowania i wdrozenia nowego produktu.
Czesto tez dwie male firmy wspolpracuja ze soba oferujac ten sam model (dzielac koszty wdrozenia) w zupelnie roznych specyfikacjach
http://www.rih.co.jp/iwc/scl_main.htmlhttp://www.monza-japan.co.jp/lineup/war_msh.htmlsama zlozonosc rynku japonskiego jest potezna i opis tego co jest tam oferowane, na jakich zasadach i dla kogo zajalby mi pewnie kilka stron.
Przenoszenie japonskich marek do Europy nie ma totalnie sensu, promowanie 10 czy 20 roznych brandow, ktore oferuja po jednym modelu calkowicie mija sie z celem, dlatego oferujemy te same modele pod jedna zunifikowana nazwa (to samo dotyczy specyfikacji felg, rozmiary, ET czy rozstawy bywaja inne niz te, ktore sa dostepne w Japonii, tutaj poprostu sa tez inne modele samochodow, nie wystepujace tam).
tomek-gti napisał(a):
No dobra, to jesli RH, Schmidt itp, nie sa testowane w Japonii tz, ze sa gorsze od tych, ktore sie tam testuje?????
Rozgranicz dwie rzeczy, felgi sa testowane gdy chcesz wejsc na rynek japonski (albo gdy cos produkujesz w tym kraju), RH, Schmidt moga nie byc zainteresowani tamtym rynkiem, nie znam ich polityki, ani strategii biznesowej.
tomek-gti napisał(a):
Z tego co wiem to w Niemczech jest tych felg bardzo duzo, a ponadto w rajchu tandeta raczej nie ma uznania......
Wydaje Ci sie, to w Japonii nie ma uznania dla tandety (w Niemczech tak bylo kiedys), chcesz przyklad, porownaj sobie oferte niemieckiego BBS i japonskiego (BBS ma swoja fabryke w Japonii, tylko tam sa produkowane topowe modele, typu LM)
http://www.bbs.com/de/showroom/showroom.htmlhttp://www.bbs-japan.co.jp/w Japonii sa oferowane praktycznie tylko kute modele, najdrozsze i topowe felgi BBS, ktorych nie kupisz w Europie. Dlaczego tak jest? Takie sa wysokie wymagania rynku.
tomek-gti napisał(a):
Ja mialem juz keskin, rh, schmidt, bbs, azev, borbe, i powiem z wlasnego doswiadczenia ze wszystkie byly jak dla mnie prostego zjadacza chleba dobre....jakosc wszedzie podobna a nawet taka sama.
Pytanie jak oceniasz ta jakosc, ja patrze na to przez pryzmat materialow, jakosci wykonczenia...to zdecydowanie inne spojrzenie. Felgi, ktore wymieniles to firmy z dluga tradycja, produkujace dobre jakosciowo produkty i jakos opierajace sie naplywowi chinskiej tandety.
tomek-gti napisał(a):
Jedyna roznica wyczuwalna byla w tych Schmidtach, poza tym normalne alusy niczym sie nigdy nie roznily.
http://www.youtube.com/watch?v=8MZxM-QY ... re=relatedTen filmik jest nakrecony ze starymi Schmidtami (tymi, ktore sa produkowane w Niemczech), popros ich zeby Ci zrobili takich filmik z Mysticami
![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
tomek-gti napisał(a):
No moich w ten sposob nie testowlem, ale na male zatarcia, i krawezniki byly odporne....
Kazda felge przytrzesz o kraweznik. To tak jakbys napisal, ze masz lakier na samochodzie, ktore nie da sie porysowac gwozdziem.