BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
Witam, teraz w takie mrozy gdy przejade jakis odcinek samochód bmw 320i po przełączeniu na gaz chwilke go czuć, czy to normalne?, dodam ze w ciepłe dni tego nie zauwazyłem, a instalacje gazowa oczywiscie sekwencje mam dobrej jakości, pozdrawiam

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
Pawel2065 ,

nie - to nie jest normalne.

miałem identyczną sytuacje.
Okazało się, że jest mała nieszczelność.
Sprawa załatwiona w 5 min.
Przy takich mrozach i jazda czyli na zamianę pod maską lodowato i gorąco jest duża kurczliwość materiału.

po prostu sprawdź szczelność.
np. pianką do LPG (na stacjach czasem są). psikasz po metalowych i gumowych elementach w miejscach gdzie się łączą (po prostu na łączeniach/końcówkach) lub ew. serwis lpg.

nie powinieneś w ogóle gazu czuć.

Pozdrawiam,

Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
no dobra, ale potem juz go nie czuje tylko chwile jak sie przełaczy moze z minute, potem jest git, wiec niewiem, gdzie moze byc ta nieszczelnosc, gdzie tego szukac?

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
pawel2065 napisał(a):
no dobra, ale potem juz go nie czuje tylko chwile jak sie przełaczy moze z minute, potem jest git, wiec niewiem, gdzie moze byc ta nieszczelnosc, gdzie tego szukac?



nie czujesz po minucie
ale mówisz o sytuacji takiej, gdzie Ty jedziesz i jesteś w aucie ?

spróbuj chodzić wokół maski przez 5 min i co chwile dodać troszkę gazu i czy śmierdzi dalej.

jak na moje oko to po prostu nieszczelność.

Musisz jej szukać na miejscach gdzie są łączenia.

Pozdrawiam,

Tomek.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
tak odpalam rano auto, jade... przejade powiedzmy z 3,4 km, przełancza sie na gaz, (oczywiscie jestem w srodku:)) i wtedy przez chwile czuc, jak juz sie przełaczy, minuta i juz jest ok(nic nie czuc). pozdro i dzieki za zainteresowanie

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 21:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
zainteresowanie zainteresowaniem.

z gazem nie ma żartów.

jak śmierdzi to trzeba sprawdzić.
Poważnie.
Jak osobiście proponuje podjechać do serwisu LPG.
bo pianka Cię wyniesie 20 zł.
a 20 zł to weźmie facet za znalezienie nieszczelności i "dokręcenie" czegoś tam.

Pozdrawiam,

Tomek

PS. Daj znać jak rozwiązałeś problem.

PPS. sprawdź jeszcze na gazie pod domem połaź chwile przy masce i powiedz czy non stop śmierdzi czy też tylko przez minute.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
to ja juz moge ci napisac ze smierdzi tylko zaraz po przełączeniu, po dłuzszym czasie jazdy nie smierdzi na 100 proc,

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Miałem to samo w 520i i podjechałem do serwisu który mi to zakładał. Wymienili plastikowe krućce w mieszalniku na metalowe które podobno robi dla nich ktoś na zamówienie (manufaktura) Orginalnie są plastikowe i pościśnięciu na nich węża gumowego cybantem stalowym powstaje nieszczelność prez to że cybant nie jest w 100% okrągły tylko w miejscu śrubki jest kawałek prostego i tam nie równo odkształca się ten plastikowy kruciec i mamy wyciek.
Dlaczego przestaje wyciekać po chwili :?: Bo kruciec się nagrzewa i rozszerza a przez co uszczelnia połączenie.
A śmierdziało aż miło i w środku i na zewnątrz szczególnie zanim się silnik zagrzał. Na początku próbowali podnieść temperaturę przełączania na gaz ale nie przyniosło to rezultatu i wtedy wymyślili że to te krućce na mieszalniku. Dodam że te plastiki są w orginale i zgłaszali już problem do producenta ale bez odzewu.

Mi to zrobili oczywiście za darmo (instalacja kosztowała 3400 zł ) ale nawet jakby mnie mieli skasować to nie jest to jakiś duży wydatek pewnie. Teraz to już bym sam się z tym bawił jak wiem co i jak ale skoro ins. na gwarancji to po co miałbym się grzebać :?: i nie daj boże coś popsuć heh

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 22:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 413
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M52
A gdzie są te krućce kolego dokładnie, to je wymienie, a mieszalnika nie trzeba wymieniac?

_________________
Pawel2065


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
StraHu napisał(a):
Na początku próbowali podnieść temperaturę przełączania na gaz


Kolego, możesz mi napisać jak wygląda proces zmiany temperatury samoistnego przełączania się na LPG ?? U mnie właśnie przełącza się za szybko i muszę sam, ponownie przełączać na PB po czym po chwili (silnik mocniej się rozgrzeje) znów na LPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 23:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
pawel2065 napisał(a):
Witam, teraz w takie mrozy gdy przejade jakis odcinek samochód bmw 320i po przełączeniu na gaz chwilke go czuć, czy to normalne?, dodam ze w ciepłe dni tego nie zauwazyłem, a instalacje gazowa oczywiscie sekwencje mam dobrej jakości, pozdrawiam


Jeśli świeża instalacja to do gazownika który ją montował śmigaj, jeśli już po gwarancji to do jakiego kolwiek gaziarza, ciężko jest wróżyć...

binta napisał(a):
Kolego, możesz mi napisać jak wygląda proces zmiany temperatury samoistnego przełączania się na LPG ?? U mnie właśnie przełącza się za szybko i muszę sam, ponownie przełączać na PB po czym po chwili (silnik mocniej się rozgrzeje) znów na LPG


Wszystko się przestawia poprzez interfejs sterownika LPG.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 23:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 412
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: Było 540i, 320Ci
Miałem identycznie jak ty.
Tak jak koledzy mówią, jedź na byle jaki warsztat gazowniczy, a najlepiej tam gdzie zakładałeś to ci to sprawdzą.
U mnie sprawdzili pianką, coś uszczelnili na przewodach koło filterków i wszystko wróciło do normy, nie czuc ani troche.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 19 grudnia 2009, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
binta napisał(a):
Kolego, możesz mi napisać jak wygląda proces zmiany temperatury samoistnego przełączania się na LPG ?? U mnie właśnie przełącza się za szybko i muszę sam, ponownie przełączać na PB po czym po chwili (silnik mocniej się rozgrzeje) znów na LPG


Wszystko się przestawia poprzez interfejs sterownika LPG.[/quote]

Domyślam się, że to jest kwestia pojechania do gazownika, podłączenia pod kompa i zmiany ?? Pewnie to nie jest jakaś długa i skomplikowana sprawa, dobrze myślę ?? :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 00:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
binta napisał(a):
binta napisał(a):
Kolego, możesz mi napisać jak wygląda proces zmiany temperatury samoistnego przełączania się na LPG ?? U mnie właśnie przełącza się za szybko i muszę sam, ponownie przełączać na PB po czym po chwili (silnik mocniej się rozgrzeje) znów na LPG


Wszystko się przestawia poprzez interfejs sterownika LPG.


Domyślam się, że to jest kwestia pojechania do gazownika, podłączenia pod kompa i zmiany ?? Pewnie to nie jest jakaś długa i skomplikowana sprawa, dobrze myślę ?? :looka:[/quote]


Dokładnie.
trwa to mniej więcej od 1 minuty do MAX 5 (włącznie z podniesieniem maski,znalezieniem kostki,i włączeniem programu przez gazownika - na prawdę pestka i grosze to kosztuje)

Pozdrawiam,

Tomek

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 11172
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Cytuj:
Dokładnie.
trwa to mniej więcej od 1 minuty do MAX 5 (włącznie z podniesieniem maski,znalezieniem kostki,i włączeniem programu przez gazownika - na prawdę pestka i grosze to kosztuje)

Pozdrawiam,

Tomek


Podziękować za konkret :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52
witam miałem podobny problem z gazem w mojej e39 na chwilę zaraz po przełaczeniu na gaz czuć było go w środku w aucie, po wizycie w zakładzie gdzie go mi zakładoano okazało się ze parownik był za słabo skręcony i w początkowej fazie gdy samochód zaczynał pracować na lpg czuć było gaz póżniej w miarę jak auto sie rozgrzewało parownik pod wpływem temperatury się samoistnie uszczelniał w moim przypadku mocniejsze skręcenie parownika pomogło ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Śmierdzi gazem po przełączeniu
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
U mnie puszczał w momencie styku rurki z parownikiem, wymieniłem baryłkę, na gwint założyłem teflon, już jest szczelne.
Jak masz instalacje warto jednak piankę mieć do testowania, kosztuje jakieś 15zł, ale się przydaje. Kiedyś nie zauważyłem torów, (jakaś zapomniana bocznica wąskotorówki) zdrowo bujnęło, walnęło spodem w glebę... za chwilę poczułem gaz, latarka, pianka, okazało się że poluzował się cybant przy jednym z filtrów fazy lotnej, oczywiście to skrajny przypadek, ale nic nie można wykluczyć, choćby po stłuczce itp..

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL