Szymek636, czy jest jakies prawne uzasadnienie tego co piszesz? jakas ustawa albo co?
Tak jak Bobby napisal, lampa musi miec homologacje, jezeli do lampy xenonowej zalozymy klosz od lampy halogenowej to tracimy homologacje - nie wazne czy klosze sa identyczne, maja inne oznaczenie.
Wkladanie xenonow do lamp halogenowych bez soczewki jest rzecza idiotyczna - brak wyraznego przejscia swiatlo-cienia, przez co taka lampa bardziej oslepia, wiazka swiatla jest bardziej rozproszona.
Radze poczytac o skupianiu sie swiatla w zaleznosci od budowy lampy i budowy oswietlenia (zarowki).
http://img21.imageshack.us/g/mot1t.jpg/Samopoziomowanie nie reguluje swiatel na wybojach (tak jak niektorzy mysla), tylko kontroluje poziom wiazki swiatla wzgledem obciazenia samochodu. Ladujac bagaz z tylu samochod osiada, przez co czujniki moga obnizyc wiazke swiatla zachowujac parametry oswietlenia drogi. Regulacja reczna dziala podobnie, jednak czynnik ludzki mowi sam za siebie -"podniose wyzej swiatla to bede dalej widzial".
Spryskiwacze czyli oczyszczanie jak sama nazwa wskazuje sluza do przemywania lamp po to aby brod, opady itp nie zmienialy wiazki swiatla, nie rozproszaly jej, przez co nie oslepialy innych kierowcow.
Barwa swiatla podawana jest w stopniach Kelwina, nie jak ktos wczesniej napisal w luxach. 8000K jest barwa mocno niebieska i srednio inteligentny pawian zalapie, ze jest cos nie tak z oswietleniem. Oryginalne zarniki w BMW maja 4300K - barwa zolto-biala. Barwa bardziej niebieska gorzej oswietla droga (niektorym wydaje sie odwrotnie), natomiast ladniej wyglada.
Dodatkowe info, ktore na szybko znalazlem:
http://img81.imageshack.us/g/xenmot1.jpg/http://img689.imageshack.us/g/as1z.jpg/