BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M52 2.0 >> 2.8
PostNapisane: 19 lutego 2007, 11:55 
Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem sedana z 95' silnik m52 2.0 niestety trafiony.
Wcale nie wnikam co z nim jest tylko od razu zabiore się do wrzucenia jednoski 2.8
Moje pytania: ( pytam bo nie znam tego auta )
1. czy dyfer jest inny w 2.0 i 2.8. jesli tak to czy skrzynia i wał tez sa inne?
2. czy zawieszenie rowniez sie rozni?
3. czy komputer sterujacy musze wymienic?
4. czy osprzet tj alternator i tp tez wymieniac?
5. hamulce?
6. Licznik?
7. pompa paliwa?
8. czy lepiej sobie odpuscic? sprzedc silnik 2.8 i kupic 2.0 ?

Mile widziane podpowiedzi bo w czwartek chce sie zabrac.
Dziekuje bardzo i pozdrawiam. Arek.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 12:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
bluebmw napisał(a):
1. czy dyfer jest inny w 2.0 i 2.8. jesli tak to czy skrzynia i wał tez sa inne?


dyfer napewno - co do skrzyni niewiem - ale podejrzewam ze sie rozni

bluebmw napisał(a):
2. czy zawieszenie rowniez sie rozni?


jest takie samo

bluebmw napisał(a):
5. hamulce?


328i - tyl tarcze wentylowane, przod identyczne

bluebmw napisał(a):
8. czy lepiej sobie odpuscic? sprzedc silnik 2.8 i kupic 2.0 ?


zmieniaj- radosc z jazdy zupelnie inna, a skrzynia, dyfer czy hamulce moga byc spokojnie od 320i - beda troszeczke inne osiagi niz normalnej 328i ze wzgledu na przelozenia dyfra i zapewne tez skrzyni .. niewiem jak z uruchomieniem - czy masz kompa od 2.8 czy nie masz .. bo zdaje sie ze tu moga byc problemy ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 21:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
zmieniaj- radosc z jazdy zupelnie inna, a skrzynia, dyfer czy hamulce moga byc spokojnie od 320i - beda troszeczke inne osiagi niz normalnej 328i ze wzgledu na przelozenia dyfra i zapewne tez skrzyni .. niewiem jak z uruchomieniem - czy masz kompa od 2.8 czy nie masz .. bo zdaje sie ze tu moga byc problemy ..

Zmieniaj..... fajnie to brzmi, ale niestety przeróbek jest zbyt wiele.

Skrzynia napewno wymaga wymiany ze względu na większą wytrzymałość elementów wewnętrznych i przełożeń - to samo dotyczy dyfra. Ogromna moc silnika 2,8 może zamienić skrzynię w młynek. Wymiany podlega wówczas wał napędowy.

Zawieszenie może pozostać to samo, ale tak jak i układ hamulcowy wymiana tych elementów (głównie amorki) znacząco przyczyniają się do bezpieczeństwa jazdy - wiem to z autopsji kiedy brakło mi drogi hamowania z powodu nadmiernego rozgrzania hamulców. Amorki utrzymują stabilnośc podczas hamowania.

Co do kompa....??
W tym momencie cały pomysł legł w gruzach z powodu fabrycznego IMMO.
Sterownik musisz zastosować z oryginalnego silnika którego chcesz założyć, ale bez zdjęcia immo nawet go nie uruchomisz.

Gdyby udało Ci się immo zdjąć nie zapomnij o wydechu i zmianie licznika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 11:52 
No i mnie wyleczyliście w szybki sposób.
Wrzucę 2.0 i tyle.
Jeszcze jedno....
Jaka jest róznica między silnikiem M50 a M52? Bo nie wiem czy dostanę M52


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 20:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Różnic jest wiele - od samego materiału z którego odlany jest blok, poprzez różne wyposażenia osprzętu silnika po sterowanie silnikiem (dotyczy także IMMO).
Na upartego możesz założyć silnik M50, ale zachowując osprzęt silnika i system wtrysku wraz z instalacją z orginału Twojego modelu. Tak więc pozostałością po M50 będzie tylko blok z głowicą.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL