BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 07:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Witam jestem posiadaczem e36 z silnikiem m40 1.8, ale cos mi zaczelo w nim klekotac i przegladajac allegro kupilem silnik z e30 m40 1.8, i podobno tam nie ma wspomagania, czy mozna jakos podlaczyc zeby wspomaganie bylo ? i czy bede mial jeszcze jakies inne problemy z tym silnikiem ? pozdrawiam

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 15:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E30 COUPE DIAMANT
Kod silnika: M40B16>M73B57SWAP
nie nie bedzie wystarczy zalozyc cala pompe osprzet silnika od e36 no i jak bys chcial to pokrywe zaworów bo w e36 masz wlew z przodu a w e30 z tylu ale to nie przeszkadza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Alan126 napisał(a):
nie nie bedzie wystarczy zalozyc cala pompe osprzet silnika od e36 no i jak bys chcial to pokrywe zaworów bo w e36 masz wlew z przodu a w e30 z tylu ale to nie przeszkadza


ok dzieki :D mam nadzieje ze szybko sie z tym uwiniemy :) a wlew to bez roznicy xD

pozdrawiam

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: Krasik
Moje BMW: e 36
Kod silnika: M40B18
Witam. A ja mam takie pytanie. Też mam becie z silnikiem m40 1.8 i tez nie jestem z niego zadowolony <i myślę, że to wina kiepskiego gazu jaki w niej jest już 3 lata podajże> i chciałbym włożyć do niej 2.0. co o tym myślicie? Dokładnie to chciałbym wiedzieć czy można coś takiego zrobić, czy tylko silnik przełozyć czy jeszcze będzie coś potrzebne od 2.0 tzn. skrzynia, zawieszenie, itd. Help me:)

Pozdr. dla wszystkich zakochanych w bmw;)

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 17:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Kolego tez myslalem nad 2.0 ale to duzy wydatek bo silnik to jakos 2000pln do tego wszystko inne typu komputer, skrzynia, zawiecha, hamulce, wal, dyfer to tez ponad 2000 ale jak masz kase to czemu nie ;) dobrym rozwiazaniem jest is, bo tam duzo nie trzeba zmieniac :)

pzdr

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 17:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 15
Lokalizacja: Krasik
Moje BMW: e 36
Kod silnika: M40B18
Aha:) też właśnie tak myślałem o is-ce:) A będzie pasował mniej więcej silnik??
No i właśnie z kasą jest problem;) Jak zawsze w sumie:D

_________________
BMW - Bardzo Mądry Wybór:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 18:14 
Bmwwe36 napisał(a):
Witam jestem posiadaczem e36 z silnikiem m40 1.8, ale cos mi zaczelo w nim klekotac i przegladajac allegro kupilem silnik z e30 m40 1.8, i podobno tam nie ma wspomagania, czy mozna jakos podlaczyc zeby wspomaganie bylo ? i czy bede mial jeszcze jakies inne problemy z tym silnikiem ? pozdrawiam

osobiście powiem ze szkoda ze nie dołozyłes troszke i nie zdecydowałes się na 1,8 m43 bo to juz całkiem fajniejszy silnik od m40 ale nie krytykuje i mam nadzieje ze nabyty silnik bedzie latał przez lata :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 19:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
BMWMARCINE36 napisał(a):
Bmwwe36 napisał(a):
Witam jestem posiadaczem e36 z silnikiem m40 1.8, ale cos mi zaczelo w nim klekotac i przegladajac allegro kupilem silnik z e30 m40 1.8, i podobno tam nie ma wspomagania, czy mozna jakos podlaczyc zeby wspomaganie bylo ? i czy bede mial jeszcze jakies inne problemy z tym silnikiem ? pozdrawiam

osobiście powiem ze szkoda ze nie dołozyłes troszke i nie zdecydowałes się na 1,8 m43 bo to juz całkiem fajniejszy silnik od m40 ale nie krytykuje i mam nadzieje ze nabyty silnik bedzie latał przez lata :D


a co bym musial zmieniac zeby wsadzic dzialajacy m43 ? :> komputer to napewno ale co jeszcze ? :>

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E30 COUPE DIAMANT
Kod silnika: M40B16>M73B57SWAP
nic tylko kompletny silnik m43 z wiazka i kompem a reszta plug&play


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 2 stycznia 2010, 23:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
kolego o ile sie nie myle to wszytstkie e36 od 1.6 do 2.0 skrzynie, wał , most miały takie same ;) dopiero 2.5 miały inny most...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: E30 COUPE DIAMANT
Kod silnika: M40B16>M73B57SWAP
ale montując silnik 2.5 i tak mozna zostawic skrzynie wal i most nawet od 1.6

no i kolegu u ciebie w 323 jest taki sam most jak w 2.5 tzw.duża glowa ale przelozenie 3.23 a nie 3.15 jak w 2.5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 11:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
pisząc kolegu masz namysli mnie? :P to informuje ze ja mam przełożenie 3.45 :] zostało z 318is :] a o przełożeniu 3.23 pierwsze słysze :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Alan126 napisał(a):
no i kolegu u ciebie w 323 jest taki sam most jak w 2.5 tzw.duża glowa ale przelozenie 3.23 a nie 3.15 jak w 2.5

323i mają 2.93 ;)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 08:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Alan126 napisał(a):
ale montując silnik 2.5 i tak mozna zostawic skrzynie wal i most nawet od 1.6

no i kolegu u ciebie w 323 jest taki sam most jak w 2.5 tzw.duża glowa ale przelozenie 3.23 a nie 3.15 jak w 2.5

Na siłe to nawet i heble mozna zostawić, tylko czy to ma sens? Jak długo wytrzyma dyfer na małej głowie z 1.6 w 2.5? Szczególnie jak ktoś lubi troche ostrzej polatać...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 252
Lokalizacja: jarocin
Moje BMW: e36 323
No ja już tak latam 3 miesiace i musze powiedziec ze same plusy m52b25 na tym przełozeniu wcale nie pali wiecej od is którym do tej pory jezdziłem no i osiagi za naprawde zeje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap - problem ?
PostNapisane: 10 stycznia 2010, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 155
Lokalizacja: Braniewo
Moje BMW: e39 523i touring
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: w trakcie budowy :)
Wiec tak... miska olejowa w innym miejscu , w e30 jest bardziej z przodu w e36 jest cofnieta w tyl, trzeba bylo miske przekladac, skrzynia z e30 do e36 nie pasuje, bo jest krotsza o 2cm, kolektor ma inaczej puszczone przewody, tez trzeba bylo przelozyc z e36, i jeszcze innych pare rzeczy trzeba bylo przelozyc z tamtego silnika... gdybym o tym wiedzial to szukal bym silnika z e36 a nie e30... Wiec jak ktos nie zmienial , to na nastepny raz prosze zeby nie wypowiadal sie w tym temacie.

Pozdrawiam

_________________
Było: M40b18 (e36), M52b20 (e39), M52TUB28 (e46)
Jest: M52TUB25 (e39 Touring)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL