Poniżej zamieszczam opis jak zrobić radio...w miejscu popielniczki
Na początek musimy zdobyć przewód LPT z odpowiednią ilością pinów, aby połączyć radio z panelem.
U mnie wygląda to tak:

Ważne aby przewód naciąć w takim miejscu aby łatwo można go były połączyć ze sobą, więc proponuję odpowiednio go zmierzyć
Dla pewności połączenia oraz w celu zapobieżenia oderwania przewodów od ścieżek wzmocniłem całość epidianem

Po zlutowaniu i wzmocnieniu całość wygląda tak:

Owy przewód można dowolnie rozłączać, przedłużyć

Dodatkowo na jednej z wtyczek wlutowałem nakrętkę aby je skręcić
Jako że u mnie całe radio ma siedzieć w apteczce pod fotelem pasażera to samą apteczkę trzeba odpowiednio przerobić i zrobić mocowanie na radio.

Ważnym elementem jest dokładne spasowanie apteczki z włożonym radiem pod fotelem. Jest tam poprzeczny pręt i gniazda od podgrzewania foteli więc mocowanie trzeba ustawić pod odpowiednim kątem jak i na odpowiedniej wysokości... Tak prawdę mówiąc ja o tym detalu zapomniałem i narobiłem sobie kilka godzin dodatkowej roboty...

Dalej trzeba coś zrobić ze wzmacniaczem... wiem że niektórzy mocują go do woofera, ale ja tego typu rozwiązań nie lubię...
U mnie wzmacniacz będzie zamocowany nad akumulatorem więc musiałem zrobić odpowiedni szkielet który został zamocowany w oryginalne otwory pod tapicerką.

Wzmacniacz zbyt łatwo nie chciał się tam ulokować ze względu na swoje gabaryty, ale po odpowiedniej namowie zają swoje miejsce


No i teraz chyba najbardziej skomplikowany etap. Przerobienie samej popielniczki...
W tym celu trzeba odkręcić cały ten plastik (zamocowany na 4 wkrętach- 2 na dole, 2 na górze).
Tak btw. Jeśli ktoś ma sterowanie od klimy w tym miejscu to wystarczy je podwazyć i samo wyjdzie, odsłaniając nam górne wkręty

Najgorsze z tego było przerobienie tego zaczepu ze sprężynką który powoduje że klapka sama się podnosi do góry.
W tym celu trzeba bardzo dokładnie wymierzyć panel, wyciąć BARDZO precyzyjnie mocowanie z klapki jak i z popielniczki no i wkleić je w 2gim miejscu... etap cholernie upierdliwy i wymagający wielkiej cierpliwości...
Ja do połączenia tego użyłem epidianu + włókno szklane + węglowe+ drut. Całość bardzo mocna i stabilna, a co najważniejsze że działa jak należy


Sorry że tylko jedna fotka i to taka słaba ale naprawdę trzeba być cierpliwym aby to wykonać...
Dalej (jak kto chce) trzeba poszukać przewodów od oryginalnej instalacji głośnikowej aby się tam wpiąć... Są ukryte w bagażniku przy wtyczce do tunera radiowego

można je łatwo poznać ponieważ są skręcone po 2 i jeden jest brązowy.
Dalej mocujemy spasowane radio pod fotelem...

Przechodzimy do budowy woofera.
Mój ma 50l i jest dostrojony na 38Hz. Bass-reflex ma na górze (po co? O tym dalej...) Całkiem przyjemnie na nim słychać Metral, Hardcore, Hardstyle. Z rapem też radzi sobie całkiem nieźle


Wielkim problemem w sedanie jest wydobycie bassu z bagażnika. Tutaj dziękuję za pomoc użytkowników forum!

Ja akurat nad bass-refleksem wyciąłem niewielki otwór w tylnej półce
Wywaliłem tylne fabryczne głośniki- pozostały same maskownice
Wywaliłem wygłuszenie tylnej półki
Wyjąłem wygłuszenie spod tylnego oparcia
Pozbyłem się blachy za podłokietnikiem (bardzo łatwo ją usunąć)

Tym sposobem całkiem miły bass zawitał do wnętrza mojej 320d

BONUS
Jako że osłona drążka dźwigni zmiany biegów była już zniszczona i polakierowana jakimś takim „gumowym” ustrojstwem to postanowiłem to zmienić

Najpierw zdrapujemy to „coś”. Nie bierzemy jeńców! Drapiemy do samej kości!

Dalej szlifujemy papierkiem 60-80 aby zrobić głębokie rysy i gruntujemy

Teraz pora na Carbon Twill 3k + żywica Huntsmann
Smarujemy cały element, nakładamy Carbon i przesycamy żywicą


Po wyschnięciu odcinamy odpad

Szlifujemy, dopieszczamy, polerujemy... ma być idealnie!

Na końcu lakierujemy... całość wygląda pięknie. Jest to prawdziwy Carbon a nie jakieś g*** z Allegro w postaci folii


I teraz uwaga... do robienia czegokolwiek w laminacie trzeba posiadać odpowiedną wiedzę z tej dziedziny. Można łatwo uszkodzić element jak i zrobić sobie krzywdę. Są to środki toksyczne w fazie produkcji!
Efekt końcowy? Proszę bardzo!
1- Radio otwarte

2- Radio zamknięte

Wszystko! Kilkadziesiąt godzin pracy + trochę cierpliwości. Tylko taka cena
