BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 15:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
WITAM WSZYSTKICH!
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy tą blachę lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem jesli będzie założona?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blachą czy bez niej? czy więcej kopci gdy założona jest ta blacha?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl jeśli ktos jest w temacie to proszę o pomoci szybką odpowiedź na forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: 320D
mam to samo auto i rok, też mi kiepsko ciągnie, ale sam czyściłem EGR, bez rezultatu. Możesz zrobić zdjęcie tego co Ci założył ? byłbym Ci wdzięczny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
jutro postaram sie zrobic i prześlę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
Dzisiaj założyłem tą blaszkę spowrotem,z tym że wyciąłem nową na wzór podkładki,ta co założył mi mechanik była mało dopasowana,co mogę powiedzieć-zdecydowana poprawa mocy silnika oraz zauważyłem że moje średnie spalanie uległo zmniejszeniu.Zamontowanie tej blaszki jest proste,nie potrzeba wjeżdżać do mechanika.Z tego co opisują na forum kto zablokował EGR jest zadowolony z pracy silnika,więc nie wiem po co to gówno zamontowali w tych silnikach chyba żeby zmniejszyć zatrówanie środowiska.To co wyczytałem z neta to te silniki spalają jeszcze raz niewielką ilość swoich spalin.Jak każdy wie to spaliny to nic innego jak DWUTLENEK WĘGLA,a żeby było dobre spalanie silnik musi dostac tlen a nie CO2,tak więc odcinajac EGR silnik dostaje tylko mieszankę powietrza z tlenem przez co ma wieksze osiągi.Montując tą zaślepkę trzeba wykonać ją z blachy takiej jak wykonują podkładki a nie z puszki po piwie.Załańczam fotki na których widać w którym miejscu odciełem EGR.Na korku wlewu oleju położyłem ten kawałek blaszki,który zamontował mi mechanik[/img].


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
Jesli chcesz fotki to moge ci je przesłać ponieważ za dużo roboty abym je tu zamieścił.Oto mój e-mail:roper2@wp.pl
Pozdro!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 02:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
ja tez poprosze fotki na 2zerozero7@wp.pl z gory dziekuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 6 stycznia 2010, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Lokalizacja: Monachium
Moje BMW: e39 530,e60 525
Kod silnika: M 57
Robercie tez poproszę fotki na wojt@poczta.onet.eu i pytanie czy razem z zaślepieniem EGR trzeba odpiąć wężyk podciśnienia i tez go zaślepić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 00:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
ALE TA BLASZKA JEST DZIURAWA W SRODKU???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 00:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
wysli mi tez tą fotke kminek1@o2.pl
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 01:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 44
Lokalizacja: Gdansk
Moje BMW: E46 330xd
Panowie i Panie EGR sluzy do dopalania spalin z paliwa ktore nie zostalo spalone do konca i wydobywa sie wraz dymem,
powodem ze auto masz mulowate prawdopodobnie jest to ze EGR masz caly zalepiony syfem i warto go przeczyscic, do zaslepienia EGR nie musisz tez wycinac jakis blaszek, wystarczy ze wypniesz wezyk ktory tak dochodzi i wetkniesz tam np. srobke ktora nie wypadnie...
tak na marginesie skoro fabryka go tam montowala (EGR) to widocznie musi tam byc...
chciales miec BMW to znaczy ze chyba liczyles sie z kosztami exploatacji i stac Cie na wymiane tego, to nie cienkłoczento, a jak chciales sie pokazac przed kolegami czy przed dziewczynami ze jezdzisz BMW to teraz ponos tego koszta bo bedziesz dlubal i dlubal a potem sprzedasz, kupisz inne i historia bedzie sie powtarzac... pozdrawiam i nie polecam tego typu rozwiazan !

_________________
Obrazek

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45123 - ZOBACZ MOJA SLICZNOTKE!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
generalnie też nie jestem za takimi rozwiązaniami.Jak jest to niech już będzie i działa.Też swego czasu myślałem nad odłączeniem egr po poczytaniu tu postów,ale nie widziałem kompletnie żadnej różnicy w osiągach auta więc go zostawiłem tak jak fabryka chciała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 12:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 303
Lokalizacja: Chrzanów/ Kraków
Moje BMW: a3 8P
Garaż: było:
e46 320d ,
e90 Lci 318d+
jest a3 2.0 tdi +++
dokłądnie zeby zaślepic egr nie trzeba jakiś patentów wystarczy przeciąć wężyk od podcisnienia na pół i z dwóch stron wkrecić śrubki , blacho wkręty pasuja np idealnie :) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
malysz1976 napisał(a):
Robercie tez poproszę fotki na wojt@poczta.onet.eu i pytanie czy razem z zaślepieniem EGR trzeba odpiąć wężyk podciśnienia i tez go zaślepić ?

Nie kolego ta blaszka jest osmolona spalinami.Wężyka nie należy zaślepiać ponieważ spaliny i tak się dostaną jak masz niesprawny egr,po zamontowaniu blaszki,którą wyciełem na wzór podkładki moje bmw 3 e46 na trasie z kalisza do poznania spaliło w zimie 5,2l to chyba nie źle przy czym osiągi są dużo większe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW3 E46 odłaczony EGR
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
2zerozero7 napisał(a):
ALE TA BLASZKA JEST DZIURAWA W SRODKU???

nie jest dziurawa,jest osmolona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 22:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Ładnie Cie skasował za zaślepienie egr...mógł sie chociaż pofatygować i spróbować go wyczyścić...
Jak byś wcześniej napisał to na forum dostałbyś takie porady za darmo,a naprawa to 10 min,a nie 2 godz i 150pln :cisza: :cisza: :mur:

I po co zakładasz dwa posty w tym temacie??

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 320d 1999r
Kod silnika: M47
mógłbym też prosić o te fotki?? pawel.orzeszek@gmail.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 13 stycznia 2010, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: warszawa
Czy mi rowniez ktos moglby podeslac taka fotke tej blaszki? przemyslaw.blaszczyk@gmail.com Z gory dzieki!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 31 maja 2010, 11:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: e46 320d 1999r
Kod silnika: M47
Trochę późno, ale może komuś będzie to jeszcze potrzebne:)
Fotka i treść poniższej wiadomości nie jest moja ale mam nadzieję że robert16111979 się nie obrazi:)
http://www.przeklej.pl/plik/dsc00011-jpg-0016g80o596u

"W tym miejscu zamiast podkładki założyłem kawałek wyciętej blachy na
wzór podkładki,powinna być wykonana z blachy a nie z puszki po
piwie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 12 września 2014, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 2.0 150 km
Czesc

Odgrzebuje stary temat.
Czy normalne jest po zaslepieniu EGRu ze wywala blad 4501? Dodam ze zaslepilem go poprzez zatkanie podcisnien.
Czytam na ten temat ale niektorzy pisza ze moze wyskoczyc, a niektorzy ze egr do wymiany, wiec jak to jest?
Jesli blad caly czas zostaje to nie ma znaczenia na prace/spalanie silnika?

Dodam ze to BMW E46 320D 150 km 2002r.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] odłaczony EGR
PostNapisane: 17 września 2014, 16:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F10/E92
Jeśli zaślepisz podciśnienie błąd się pojawi ale nie ma to wpływu na pracę silnika jego nagrzewanie, spalanie ani pokój na świecie :)

_________________
Kupię felgi styling 270


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL